Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Împreună suntem mai puternici

Manifestări organizate de Mișcarea Tinerilor pentru Pace (MTP) din Oradea,

Împreună suntem mai puternici

Mișcarea Tinerilor pentru Pace (MTP) din Oradea, asociație non-guvernamentală, non-profit și apolitică, a organizat o serie de manifestări cu ocazia zilelor de 9 noiembrie - comemorarea Nopții de cristal și Ziua internațională împotriva fascismului și antisemitismului - și 16 noiembrie - Ziua internațională pentru toleranță.

 Acțiunile fac parte din cadrul campaniei europene „UNITED we are Strong" a rețelei UNITED for Intercultural Action și au fost programate în perioada 8 - 10 noiembrie 2008.
”Viziunea noastră asupra acestor manifestări este cea a coexistenței pașnice, respectului reciproc, interculturalității într-o Europă a toleranței, solidarității și speranței.
Această viziune este împărtășită de peste 560 de organizații din întreaga Europă, reunite sub egida rețelei UNITED for Intercultural Action, rețea europeană ce luptă împotriva naționalismului, rasismului, fascismului, sprijinind imigranții și refugiații.
În fiecare an, de 9 noiembrie, rețeaua UNITED organizează o campanie europeană pentru a comemora pogromul „Noaptea de cristal" (Kristallnacht), pentru construirea unui viitor mai bun, bazat pe toleranță și respect, sloganul campaniei din acest an fiind „UNITED we are Strong!"("Împreună suntem mai puternici!"), ne-a declarat Aliz Matza, coordonatorul proiectului.
Luni, activitățile s-au desfășurat la C.T. “D. Leonida”
Activitățile organizate de MTP Oradea din acest an și-au propus informarea tinerilor orădeni în legătură cu evenimentele care au dus la producerea Holocaustului, prevenirea discriminării, precum și promovarea înțelegerii reciproce, respectului și relațiilor interculturale.
Luni, 10 noiembrie, activitățile educaționale pe tema prevenirii discriminării, antirasismului și toleranței, s-au desfășurat în sala festivă a Colegiului Tehnic „Dimitrie Leonida”, pe grupuri mixte, coordonate de Aliz și Tamas Matza, cu concursul voluntarilor internaționali Selina Bergmann, Pia Timmermann și al mentorul lor, Martin Hofmann.
În acest cadru, au avut loc discuții, joc de simulare despre discriminare, toleranță, structuri sociale și relații interculturale; alte jocuri pentru educația non-formală, iar la sfârșit, un moment de reculegere în amintirea și comemorarea victimelor „Kristallnacht". La activități au participat și 50 de liceeni de la colegiul gazdă (elevi din clasele a XI-a și a XII-a A, care și-au exprimat sincer opiniile, etalându-și cunoștințele și creativitatea. Manifestările au fost realizate cu sprijinul UNITED for Intercultural Action; Foundation "Remembrance, Responsibility and Future" (din Germania) prin voluntarii internaționali găzduiți de MTP Oradea și cu sprijinul partenerilor de la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”.
Selina și Pia activează la Școala „Ioan Slavici”
Selina Bergmann și Pia Timmermann, cele două voluntare din Germania, își desfășoară serviciul de voluntariat timp de zece luni la MTP Oradea în cadrul inițiativei Roma - Gadje Dialogue Through Service, finanțat parțial de Comisia Europeană prin programul “Tineret în acțiune” - Serviciul european de voluntariat și prin Foundation "Remembrance, Responsibility and Future" din Germania. Activitatea voluntarelor se desfășoară la Școala cu clasele I-VIII "Ioan Slavici" unde le asistă și le ajută pe învățătoarele școlii în educarea copiilor de etnie romă și în organizarea activităților extrașcolare. Din echipa lor de proiect face parte și Martin Hofmann, tot din Germania, care este și mentorul lor. Martin predă limba germană la Facultatea de Relații Internaționale a Universității din Oradea.
Pentru a afla mai multe informații legate de activitățile educaționale organizate de MTP Oradea în liceele orădene puteți scrie pe e-mail: mtp.oradea@gmail.com sau puteți suna la tel: 0359/ 409.098, 0770/ 737.859 sau 0747/ 567.294. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Împreună suntem mai puternici.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:28:08 Ora standard a Europei de Est