Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Copacul din hârtie de ziare

Reciclarea hârtiei

Copacul din hârtie de ziare

Suntem mici, dar dornici să facem lucruri măreţe. Vrem o lume de basm cu ape limpezi şi munţi măreţi în care copilăria să aibă prioritate.

Din acest motiv ne-am propus să creăm o poveste din hârtie de ziare. Pare complicat pentru nişte prichindei de clasă pregătitoare, însă atunci când există ajutoare, muncă în echipă, răbdare şi multă dăruire, totul devine certitudine.
Să începem prin a vă întreba dacă ştiaţi că o tonă de hârtie recuperată salvează 17 arbori maturi, care produc în fiecare oră oxigenul necesar pentru 900 de oameni?
Așadar, înţelegem cât de importantă este reciclarea banalei hârtii din caietele şcolarilor sau a celei cuprinse în paginile revistelor sau ale ziarelor. Putem afirma că hârtia începe cu inventatorul chinez Tsai Lun în jurul anului 200 î. Hr. şi continuă în zilele noastre, când se vehiculează tot mai frecvent ideea de reciclare. Reciclarea este procesul de refolosire a materialelor şi produselor vechi pentru crearea altora, reducând astfel consumul de energie necesar extragerii materiilor prime.
Ideea de a confecţiona un copac înflorit din hârtie de ziare a avut-o tatăl unei eleve din clasa pregătitoare A, acesta punând la dispoziţia copiilor materialele de lucru şi oferind informaţii despre tehnica de obţinere a hârtiei, dar şi despre modalităţile de reciclare a acesteia.
Povestea copacului începe cu rădăcina ce trebuie să fie puternică pentru a putea fixa bine în pământ copacul. A răsărit şi a crescut treptat şi falnicul trunchi din mulţimea fâşiilor de ziare lipite cu răbdare de meşterii pricepuţi. Cu îndemânare s-au prins de el ramurile ce se pregăteau să se gătească de primăvară. Dar primăvara din anul acesta s-a dovedit a fi capricioasă şi copacul a trebuit să mai aştepte până să fie în floare. Era necesar să se întărească aracetul cu ajutorul căruia copacul a prins viaţă din hârtie de ziare.
Într-o altă zi, munca copiilor a continuat. Au pictat fiecare parte a copacului, aflând lucruri interesante despre obţinerea culorilor. Apoi au desenat, colorat şi decupat frunzele şi florile cu ajutorul cărora au îmbrăcat de sărbătoare copacul.
Copacul care a prins viaţă din hârtie de ziare ne-a povestit cum se obţine hârtia şi cât de importantă este reciclarea ei. Ne-a vorbit despre părţile componente ale unui copac, despre funcţiile acestora şi despre importanţa unui aer curat. Chiar şi despre frumuseţea culorilor ne-a grăit în taină.
Această activitate a fost derulată în cadrul Proiectului Internaţional FEE, Eco-Şcoala.
Prof. Curpaş Ana
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Copacul din hârtie de ziare.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:41 Ora standard a Europei de Est