Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Greva de avertisment ... așa și așa!

Uite greva... NU e greva

Greva de avertisment ... așa și așa!

Uite legea... NU e legea! “Legea nu este lege”... aceasta a declanșat conflictul de muncă. La ce s-a ajuns... deocamdată?
Liderii sindicali din învățământ sunt tari în declarații, doar de aceea își iau leafa – vor spune unii. Pe teren, însă, lucrurile nu sunt deloc de speriat. Dascălii își văd de școală și de copii. Greva de avertisment, de două ore (de ieri, luni, 10 noiembrie 2008) a fost una de catifea, cu mănuși din „pluș”, mai mult declarativă și mai puțin faptică. Prin urmare, nimeni nu a intrat în panică, iar copiii nu au avut de suferit, dar nici nu s-au bucurat.

Sufletiști cum sunt, dascălii și-au văzut de ore, oricât s-au dat liderii de ceasul morții în declarații. Elevii  nu  au fost deloc încântați văzând că li se predă și sunt ascultați, adică făceau școală în toată regula, ca și cum nu ar fi fost grevă de avertisment (între orele 12.00 și 14.00).
La Școala cu clasele I-VIII „Dacia”, în sălile de clasă, mai mult se mima a grevă de avertisment decât era în fapt, dascălii pozau doar în greviști. În majoritatea cazurilor, elevii aveau cărțile și caietele pe bănci semn că s-au oprit din activitate doar la intrarea noastră, însoțiți de liderul de sindicat, prof. Doru Conta.
„În cei 10 ani, de când sunt lider de sindicat, am prins patru greve. Doar în ’99, am obținut sporuri și măriri salariale, dar învățământul a ajuns la 6 la sută din PIB, așa se spune, deși tare mă tem că totul e doar pe hârtie și în declarații, ne-a spus liderul de sindicat, prof. Doru Conta. Guvernul simte că nu va mai câștiga și de aceea joacă tare. Până și avocatul poporului a sesizat neconstituționalitatea ordonanței de urgență.
La noi în școală, din 98 de angajați, doar zece au fost împotriva grevei. Nu se vede un lucru simplu, că noi cerem doar respectarea legii”, a conchis Doru Conta.
La Grădinița nr. 43, părinții aveau să ia cunoștință despre greva de avertisment încă de la intrare, din anunțul afișat pe geam. Dar, în grădinițe, greva nu a afectat câtuși de puțin programul pentru că la acea oră grădinițele cu program normal își încheiaseră activitatea, iar la cele cu program prelungit, copiii aveau program de masă și de somn.
La Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”, doamna directoare, prof. Georgeta Sadoveanu, părea puțin iritată și indispusă, și aceasta din pricină că nu dorea ca din lipsă de activitate, elevii să deranjeze și să facă boacăne, deși nu s-a ajuns la haos. Liderul FEN pe județul Bihor, Nicolae Moț, ne-a fluturat două documente, unul cu cele șase MOTIVE pentru participarea la greva de avertisment a personalului nedidactic din învățământ, iar celălalt cu MOTIVELE de nemulțumire: nerespectarea acordului încheiat între organizațiile sindicale și guvern, în noiembrie 2005...; refuzul guvernului de a pune în aplicare Legea nr. 221, privind majorarea, cu 50%, a salariilor personalului didactic și didactic auxiliar, de la 1 octombrie 2008, precum și a salariilor personalului nedidactic; declarațiile denigratoare ale prim-ministrului Călin Popescu-Tăriceanu și incitarea altor categorii de salariați împotriva corpului profesoral; încercarea de transformare a dascălilor în „persona non grata” de către partidele aflate la guvernare în fața elevilor, studenților și părinților; culpabilizarea salariaților din învățământ pentru actuala situație de criză economică mondială.
„În cadrul colegiului nostru, pentru referendum au semnat toți  cei 62 de angajați, iar pentru grevă 54, din 54 de dascăli”, a declarat liderul FEN.
Tot la FEN (Federația Educației Naționale), au aderat și dascălii de la C.N. „Samuil Vulcan” Beiuș. Contactat telefonic de către dl Nicolae Moț, liderul de sindicat de la C.N. „Samuil Vulcan” Beiuș, dl prof.  Marcel Petru Coroiu, a declarat că din cei 100 de membri doar patru nu ai semnat pentru grevă, dar și aceștia s-au supus majorității. Liderul beiușean era bucuros aflând de la TV că senatul, comisia pentru învățământ, a respins (tot ieri), la ora grevei, ordonața de urgență...
Dascălii gojdiști nu au agreat greva... decât pe hârtie!
Stupoare!
Dascălii de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea nu au intrat în grevă. Prof. Nicolae Duluș, liderul de sindicat, era „singur printre dușmani” cum se spune. Pe tabel, au semnat 71 pentru grevă, dar numai pentru una formală, japoneză, ieri, doar vreo 18 mai rămăseseră să intre în grevă. Se înțelege, nu-i așa că și aceștia s-au supus majorității. Prin urmare, gojdiștii au fost doar cu sufletul în grevă!
Trist, dar adevărat! (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  Greva de avertisment ... așa și așa!

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:56:52 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...