Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cea de-a VI-a întâlnire transnațională a proiectului Erasmus+ ,,The Mysteries of European Capitals”

Joi, la Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga” din Oradea

Cea de-a VI-a întâlnire transnațională a proiectului Erasmus+ ,,The Mysteries of European Capitals”

În zilele de 4 și 5 mai 2017, la Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga" din Oradea, a avut loc cea de-a șasea întâlnire transnațională și ultima, a proiectului „The Mysteries of European Capitals" ("Misterele capitalelor europene").

Proiectul, finanțat de Comisia Europeană în cadrul programelor Erasmus+ se desfășoară pe o perioada de doi ani, septembrie 2015 - august 2017. Parteneri sunt școli din Vrtatsa - Bulgaria, Zagreb - Croația, Riga - Letonia, Vilnius - Lituania, Madrid - Spania și Oradea - Romania.
Printre obiectivele proiectului pot fi amintite: cunoașterea de către elevi a monumentelor aflate în Patrimoniul UNESCO din fiecare capitală a țărilor participante și nu numai din capitală, stabilirea de relații de colaborare între școlile participante la proiect, dezvoltarea abilităților de comunicare ale elevilor în limba engleză, stabilirea de relații interpersonale între elevi și cadre didactice etc.
Delegațiile din țările participante au fost întâmpinate, la intrarea în școală, de către elevi îmbrăcați în costume populare, cu tradiționala pâine și sare, de către directorii școlii, profesoarele Delia Iova și Otilia Filip și coordonatorul de proiect, prof. Sandor Traier,  precum și de alți elevi și profesori din școală.
A urmat un scurt program artistic susținut de elevii noștri, iar apoi oaspeții au fost conduși să viziteze școala. Au fost plăcut surprinși de dotările de care dispunem și de aspectul sălilor de clasă.
În cadrul primei ședințe de lucru, fiecare țară a prezentat câteva dintre ultimele descoperi arheologice din din capitalele și țările lor.
Au participat apoi la o demonstrație pe printare 3D, îndrumată  de prof. Carmen Sărăcuț, profesor de informatică și elevii dânsei. Școala noastră dispune de o imprimantă 3D în urma participării la un alt proiect, ,,Știința ad-hoc". Prima parte a demonstrației a constat în inițializarea imprimantei pentru a realiza o miniatură a Coloanei infinitului a lui Brâncuși.
Pentru că imprimarea a durat aproximativ o oră, musafirii noștri au asistat la trei lecții demonstrative.  La clasa a II-a B, doamna învățătoare Corina Cadar a susținut o activitate de abilități practice, ,,Ziua Europei", unde au confecționat diverse semne distincte ale țărilor participante la proiect și nu numai ale lor. La clasa a VI-a, doamna profesoară Anca Peic a susținut o lecție de limba germană, în care a inclus informații despre Patrimoniul UNESCO din țările participante. La clasa a XI-a, doamna profesoară Otilia Filip a susținut o lectie de istorie despre regimurile politice din Europa, între cele două războaie mondiale. În cadrul fiecărei activității, profesorii oaspeți au fost invitați să intervină în desfășurarea lecțiilor, acestea având un caracter interactiv.
După asistența la ore, oaspeții s-au reîntors în cabinetul de informatică, pentru a vedea produsul final al imprimantei 3D. Fiecare dintre ei a primit câte o mică amintire, un obiect imprimat în prealabil de către elevii noștri.
 După masa de prânz, a fost prezentat produsul intelectual al proiectului „Discover the Mysteries of European Capitals", o culegere metodică scrisă de către profesorii participanți la proiect și tipărită în Lituania, de către prof. Jovita Ponomariovienė, coordonatorul principal al proiectului, director adjunct la VGTU licėjus, Vilnius. De asemenea a fost organizată o expoziție cu machetele diverselor obiective sau monumente din țările participante, realizate de către elevi, făcându-se și un schimb de machete, între țări.
La finalul activităților desfășurate în școală, doamna director Delia Iova a înmânat fiecărui participant certificatele de participare la proiect, după care, oaspeții au vizitat orașul.
În a doua zi de activități, profesorii din cele șase țări participante la proiect au mers într-o excursie la Peștera cu Cristale din Mina Farcu-Roșia și la Peștera Urșilor de la Chișcău. Au rămas impresionați de frumusețile naturii din țara noastră.
Ziua s-a încheiat în acorduri de muzică tradițională românească, la Restaurantul Oradea. Toți și-au exprimat dorința de a participa și la alte proiecte cu școala noastră. Sperăm într-o colaborare și în viitor.
Prof. Sandor Traier,
coordonator proiect
Pentru mai multe poze (90 de poze), accesați Galeria foto: Cea de-a VI-a întâlnire transnațională a proiectului Erasmus+ ,,The Mysteries of European Capitals”

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 07:59:21 Ora standard a Europei de Est