Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Regal fotografic european în Oradea

În perioada 6 - 9 mai,

Regal fotografic european în Oradea

În perioada 6 - 9 mai 2017, va avea loc în Cetatea Oradea, și nu numai, cea de-a VI-a ediție a Festivalului Fotografiei Europene, organizat de Asociația Internațională ,,Euro Foto Art", în parteneriat cu Primăria Municipiului Oradea, sub patronajul Ministerului Culturii și Identității Naționale.

Programul celor patru zile dedicate Zilei Europei va cuprinde vernisajul a 10 expoziții personale din Austria, Serbia, Franța, Republica Moldova, România și Ungaria, respectiv inaugurarea ediției a VIII-a a Salonului Internațional ,,Eurofotoart" 2017. Astăzi vă prezentăm o imagine din expoziția artistului fotograf Ioan Roxin din Montbéliard, Franța (membru al Asociației ,,Euro Foto Art") organizată în parteneriat cu Fundația de Protejare a Monumentelor Istorice din Județul Bihor. Vernisajul va avea loc în Casa Darvas - La Roche Oradea, duminică 7 mai 2017, la ora 16.00, la care organizatorii invită pe toți iubitorii fotografiei. (I.R.)
,,Nașterea" unei pasiuni...
Destinul a făcut să copilăresc la țară. Contactul cu natura, cu firescul, cu mirosul intens m-au marcat pentru toată viața și au rămas referințe absolute în memoria mea semantică. Proaspăt admis la Liceul Pedagogic din Oradea, într-o după-masă liniștită din toamna lui 1969, întâmplarea a făcut să mă întâlnesc cu o ofertă de destin. Un coleg de clasă (Ioan Curpaș) mi-a arătat, în laboratorul foto al liceului, miracolul revelării unei fotografii alb-negru pe o bucată imaculată de hârtie. Cu o pensetă tampona cu sfințenie hârtia care plutea într-o tasă cu o soluție chimică. În camera aproape obscură, cu ochii aspirați de curiozitate, așteptam parcă o minune. Și minunea s-a produs. Fascinația acestui moment e încă intactă. Dorința de a cunoaște tainele fotografiei de la A la Z m-a condus inevitabil la primele teste. Hipnotizat, cu ocazia primei zăpezi din decembrie'69, am cumpărat doua filme ORWO 21 DIN (36 de poziții). După o instruire sumară (timp de expunere, diafragmă...), cu aparatul de fotografiat al clubului, într-un ritm amețitor, am vrut sa imortalizez colegii zburdalnici și bucuroși de prima zăpadă. La developarea filmelor, decepția a fost imensă: absolut toate cele 72 de poziții au fost atât de supraexpuse încât miracolul revelării imaginilor pe hârtie nu putea fi repetat. Pe moment, decizia care se impunea era evidentă : Gata cu fotografia. Astfel, câteva luni nici n-am mai trecut pe la laboratorul foto. Dar fascinația miracolului revenea în minte cu obsesie. Primul meu aparat a fost un Smena, simplu și minimalist, utilizabil doar în mod manual. Astfel, obligatoriu, ucenicia a început cu perceperea, simțirea și stăpânirea luminii naturale. Un al șaselea simț care este indispensabil scrierii cu lumină.
În studenție (Facultatea de Cibernetică, București), cu prețul a două salarii lunare, am avut primul reflex : un ZENIT E, cu un obiectiv HELIOS 44/2, focala 2/58. Ca fotoreporter pentru revistele studențești (Tribuna studentului economist, Viața studențească ...) și ,,martor ocular" a  nenumăratelor evenimente studențești (excursii, spectacole, discoteci, căsătorii, botezuri ...) am realizat nenumărate fotografii amintiri. Perioada ideală pentru aprofundarea fermecătoarelor taine ale fotografiei: utilizarea luminii, a compoziției, surprinderea momentului. Doar din când în când, și de cele mai multe ori din întâmplare, obțineam o IMAGINE care să țină privitorul IN MAGIE (anagrama ;-). Și încet-încet, dorind repetarea magiei, virusul pasiunii s-a instalat durabil. Fotografia color a fost o nouă aventură: aparat de mărit cu cap de culoare, tase termostatate, răbdare și efort pentru redarea corectă a culorii în fotografie.
O altă ofertă de destin a făcut să ajung la INSA de Lyon, în Franța (oct. 1991). Era perioada de început a multimediei. Am descoperit și învățat prelucrarea numerică a imaginii. Fotografia numerică poate fi tratată și modificată cu ușurință (Photoshop), și la lumina zilei (Lightroom). Posibilitățile de creație sunt nemăsurate. Mulți artiști contemporani în loc să vadă fotografia ca un produs final, își oferă libertatea de a o folosi ca punct de plecare pentru a obține o ilustrație, o altă creație. Eu rămân fidel fotografiei clasice: înainte de a apăsa pe declanșator ideea fotografului trebuie să fie precisă, lumina stăpânită, compoziția elaborată, contextul foarte clar și momentul bine ales. Astfel, retușurile în post-producție sunt minimale (creșterea dinamicii (HDR), corectarea balansului de alb (RAW), îmbunătățirea contrastului ...). 
Rapiditatea cu care domnul Stefan Toth mi-a propus organizarea acestei expoziții a făcut ca imaginile să rămână intacte, așa cum au fost înregistrate de captorul aparatului (un Nikon D7000, 18-200 mm f/3.5 - 5.6 si un Nikon D750, 24-120 mm f/4). Ele sunt anonime pentru ca titlul să nu influențeze interpretarea privitorului (,,intention lectoris" ). Ar fi ideal ca fotografiile să vă conducă nu numai la ideile din mintea fotografului atunci când le-a surprins (,,intention auctoris"), ci și la alte trepte de lectură (,,intention operis").
Ioan Roxin,
Montbeliard, Franța

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:19:40 Ora standard a Europei de Est