Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activitate de voluntariat și promovare a tradițiilor pascale la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni

Premii la Festivalul ,,Oul de Paști

Activitate de voluntariat și promovare a tradițiilor pascale la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni

În Săptămâna dinaintea Mărețului Praznic al Învierii Mântuitorului, la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni s-au desfășurat activități de voluntariat, dar și activități de promovare a tradiţiilor şi obiceiurilor pascale prin participarea unui grup de elevi de la școala noastră la Festivalul concurs ,,Oul de Paști" de la Drăgoteni.

,,Nimic nu-i place atât de mult lui Dumnezeu, spune Sf. Ioan Gură de Aur, ca o viață care aduce folos tuturor. Tocmai de aceea ne-a dat darul cuvântului, și mâini și tărie trupească, și minte și pricepere: ca să întrebuințăm toate acestea spre mântuirea noastră și folosul aproapelui". Sf. Ierarh Luca al Crimeei
Cunoscut fiind faptul că, activitățile de voluntariat constituie o experiență bogată în învățare, că facilitează dezvoltarea de capacități și competențe sociale, contribuind la sporirea sentimentului de solidaritate, miercuri, 12 aprilie 2017, un grup de elevi de la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni, însoțiți de d-na director, Corina Florincuța și câteva cadre didactice (prof. Ioana Jurj, Corina Bodiuț, Ioana Bonchiș) au participat la acțiunea de voluntariat presupusă de proiectul educativ ,,Lumină și speranță din suflet de copil" și anume vizita la Centrul Social de la Dumbrava - Holod. Noi cei care am vizitat Centrul am rămas impresionați de tot ceea ce am văzut acolo, dar și de ceea ce am aflat prin bunăvoința și amabilitatea, d-lui Viorel Pașca, cel care a pus bazele acestui centru. Dumnealui a început această  nobilă activitate în urmă cu unsprezece ani, după cum ne-a mărturisit. Atunci, văzând la știri că încă două persoane au murit în România din cauza gerului, a hotărât  să ajute câteva persoane în vârstă și fără adăpost, punându-le la dispoziție două camere, hrană și cele necesare pentru a trăi în condiții mai bune decât pe stradă. Lucrurile au evoluat, așa încât acum la Dumbrava și Râpa primesc îngrijire 230 de oameni, iar acest lucru este posibil datorită donațiilor făcute de semenii lor, oameni cu suflet mare. La finalul vizitei noastre la Dumbrava, d-l Pașca și-a  exprimat speranța că va putea să continue ceea ce a început și dorința de a dezvolta mai mult ceea ce face și totodată, bucuria de a-i ajuta pe cei aflați în nevoie, accentuând că beneficiază de sprijinul multor binevoitori în activitatea sa.
 Tot în Săptămâna Mare, vineri, 14 aprilie 2017, un grup de elevi de la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni au participat la Festivalul ,,Oul de Paști", ajuns la a XXI-a ediție. Festivalul aduce laolaltă, de mai bine de două decenii, bunici, părinți și copii, îmbrăcați în straie populare, pentru a meșteșugi cele mai frumoase ouă încondeiate, în cadrul lui fiind organizate mai multe concursuri, care au ca scop: dezvoltarea capacității de a cunoaște și de a înțelege obiceiurile, tradițiile culturale și meșteșugărești locale, promovarea artei și a tradiției populare locale, conștientizarea protejării și conservării acestora. Pe lângă concursul de încondeiat ouă, programul evenimentului a mai inclus și alte secțiuni: compoziții plastice cu tematică religioasă (desene și icoane pe sticlă), concurs de bătut toaca, recital de poezie religioasă, interpretare de pricesne, prezentarea celui mai frumos costum popular.
În urma participării la acest Festival concurs, elevii de la Rieni au obținut și premii și diplomă de participare, după cum urmează: locul III la interpretare de pricesne: Degău Crina, Jurj Giulia, Iștoc Adelin, coordonați de d-na prof. Corina Bodiuț; locul II la pictură pe sticlă: Florincuța Simina, Tirla Gabriel - diplomă de participare (la secțiunea desene cu tematică religioasă), îndrumați de d-na prof. Cornelia Bălan; diplome de participare primind și elevii: Dulca Anamaria (la secțiunea de încondeiat ouă) și Popa Natalia (la secțiunea de prezentare  de costume autentice), coordonați de d-na prof. Florincuța Corina.
Felicitări elevilor și profesorilor pentru rezultatele obținute!
Prof. Ioana Bonchiș
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activitate de voluntariat și promovare a tradițiilor pascale la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni.

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:36:52 Ora standard a Europei de Est