Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școală Internațională cu predare în limba engleză

Oradea va avea din toamnă o

Școală Internațională cu predare în limba engleză

Primăria Oradea prin Agenția de Dezvoltare Locală Oradea și Asociația Parteneriat pentru Educație, în colaborare cu Fundația Lumina Instituții de Învățământ din București, va dezvolta din această toamnă o Școală Internațională în Oradea cu predare în limba engleză, după programa britanică națională de învățământ și programa Cambridge pentru Matematică, Engleză și Științe.

Sediul Școlii Internaționale va fi în campusul economic ,,Partenie Cosma", în clădirea din curtea interioară.
Pentru început, școala internațională va avea clase de grădiniță și învățământ primar, urmând ca în anii următori să se înființeze și clase de gimnaziu. Predarea va fi în limba engleză cu profesori vorbitori nativi de limba engleză asistați de profesori români.
Necesitatea unei astfel de școli este dată de dezvoltarea economică a orașului din ultimii ani. Agenția de Dezvoltare Locală Oradea a primit mai multe solicitări de la companiile localizate în parcurile industriale, în special de la cele străine, referitoare la înființarea unei școli internaționale. Pentru a vedea dacă acest proiect este fezabil, ADLO a trimis un chestionar firmelor în care au fost întrebate dacă vor o astfel de școală și câți angajați și-ar trimite copiii să studieze în sistem internațional.
Rezultatele sunt următoarele:
95% dintre companiile chestionate consideră oportună dezvoltarea unei școli internaționale în Oradea,
66% dintre firme consideră că demersurile pentru acest proiect ar trebui începute cât mai repede, iar 33% dintre companii au răspuns că proiectul ar trebui demarat în următorii ani,
La întrebarea Câți angajați ai companiei dvs și-ar trimite copiii la școala internațională?, companiile au răspuns:
-          Între 3 și 6 ani: 46 de copii
-          Între 6 și 9 ani: 51 de copii
-          Între 10 și 14 ani: 56 de copii
-          Între 15 și 18 ani: 59 de copii.
Partenerii din București de la Lumina Instituții de Învățământ au o experiență de peste 20 de ani în sistemul de învățământ. Complexul educațional este format din:
Două licee - liceele teoretice Internaționale de Informatică București și Constanța cu învățământ liceal și gimnazial;
O școală internațională cu predare în limba engleză, partenerul și modelul educațional al Școlii Internaționale Oradea - International School of Bucharest - cu învățământ preșcolar, primar, gimnazial și liceal care oferă educație de excelență de peste 20 de ani unui număr de peste 750 de elevi din 40 de țări.
Cinci școli internaționale Spectrum în orașele București, Constanța, lași, Cluj și Ploiești, cu învățământ preșcolar, primar și gimnazial;
În perioada următoare se va anunța calendarul de înscriere la Școala Internațională din Oradea, precum și costurile pentru fiecare an de școlarizare. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:57 Ora standard a Europei de Est