Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

“Învățând unii de la alții”

S.A.M. “I. Bococi” – Lic. Ped.

“Învățând unii de la alții”

Elevi și cadre didactice de la Școala de Arte și Meserii “Ioan Bococi” și Liceul Pedagogic “Iosif Vulcan” Oradea, sunt parteneri în cadrul unui proiect S.N.A.C. (Strategia Națională de Acțiune Comunitară) , aflat în cel de-al treilea an de derulare.

O acțiune de acest gen s-a desfășurat, astăzi, miercuri, 4 aprilie 2007, în laboratorul de practică bucătari-cofetari al  Școlii de Arte și Meserii, sub genericul  “Învățând unii de la alții”.

Elevi din clasa XI-a C, de la profilul alimentație publică (cofetari - bucătari) au pregătit sărmăluțe de post cu ciuperci și clătite de post, și au încondeiat ouă, împreună cu partenerii lor de proiect, elevi pedagogiști din clasele a X-a C, profil pedagogic, și a XI-a D, profil teologic. 

“Avem câte trei zile de practică pe săptămână”

Anabela Gherase a optat pentru alimentație publică pentru că îi place să gătească. Și-aceasta s-a văzut, de la o poștă, și la activitatea de astăzi. Era prezentă peste tot, atât la făcut sarmale, cât și la clătite. Pentru ea, cele mai importante și mai așteptate zile sunt miercurea, joia și vinerea. „Miercurea făcem mâncare, joia pregătim gustare pentru toată școala, iar vinerea suntem de serviciu la cantină”.

La masa lungă din mijlocul laboratorului, Anabela și colegele de clasă (Elena Ungureanu, Roxana Boitor, Kis Alexandra, surorile Kozak Mihaela și Etelka, Szanislay Adriana și Carmen Crișan) alegeau orezul pentru sarmale, ajutate și de câteva pedagogiste (Andreea Marc, Florina Modog, Ramona Pele, Bianca Onița și Roxana Faur). Ele aveau să pregătească peste 300 de sarmale împreună cu maistrul instructor Gheorghe Bala. Varza pentru sarmale a fost spălată și tăiatul de „poeta” Ana-Maria Bocra și Flavia Bologan. Din capul mesei, toate operațiunile erau urmărite de observatorii „federali” („Miss-a” Bianca Lucsan, și Sergiu Dem - „părințul moștenitor”). Suflet de artist cum e, Alexandrina Chelu s-a angajat să facă și să coacă clătitele, sub „bagheta” maistrului instructor Livia Mușet. În jurul aragazului, Lavinia Dumea și Andreea Dungaru topeau ceara și încondeiau ouă cu chișița, alături de maistrul instructor Lucreția Lobonț. Întreaga activitate era coordonată de conducătorii de proiect de la cele două școli, prof. Krenek Claudia (de la Lic. Pedagogic) și Teodora Mavrichi (de la „Ioan Bococi”), talonate de prof. Olimpia Conta și directoarele școlii (prof. ing.Ileana Varga, director, și Mihaela Popovici, director adjunct).

 

Dulciuri și haine de Paști

 

 După circa două ore de muncă, bucatele au ajuns în stare finită pe masă, iar truditorii s-au omenit cu de toate, servindu-i și pe elevii din internat, cărora, mai devreme, tot ei le-au dăruit dulciuri și haine, ca un dar din suflet de sfintele sărbători de Paști.

„Tot în cadrul proiectului, ne-am propus ca după Paști să vizionăm împreună cu partenerii noștri de la Liceul Pedagogic o piesă de teatru la Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia”, iar luna viitoare, dorim să ieșim la Pădurea Neagră”, a ținut să ne informeze prof. Teodora Mavrichi. 

P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto ("Învățând unii de la alții").

Ovi Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:52:49 Ora standard a Europei de Est