Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Realizarea unui sistem integrat de gestiune a deșeurilor

În zona municipiului Marghita,

Realizarea unui sistem integrat de gestiune a deșeurilor

Consiliul local Marghita a finalizat proiectul „Întocmirea documentației pentru realizarea unui sistem integrat de gestiune a deșeurilor în zona municipiului Marghita”, finanțat în cadrul programului Phare 2005 - Coeziune economică și socială „Schema de granturi pentru sectorul public pentru pregătirea de proiecte în domeniul protecției mediului”.

 Proiectul s-a derulat pe perioada a nouă luni și a avut o valoare totală de 27 000 euro, din care 24 000 euro, adică 88,89%, finanțarea nerambursabilă.
Proiectul de investiții (vizat) este o continuare a proiectului „Colectarea selectivă și transportul deșeurilor municipale în zona Marghita”, finanțat în cadrul programului Phare 2004 Coeziune economică și socială „Schema pentru proiecte mici de gestionare a deșeurilor” aflat în curs de implementare de Consiliul local Marghita, în parteneriat cu Consiliul local Popești.
Obiectivul acestui proiect a fost întocmirea unei documentații tehnico-economice care va sta la baza investițiilor în infrastructura de mediu din zona Marghita. Realizarea acestei documentații va oferi o perspectivă de ansamblu asupra sistemului de gestionare a deșeurilor în municipiul Marghita și în comunele învecinate, o astfel de abordare zonală a investițiilor de mediu fiind absolut esențială având în vedere reglementările și normele europene și naționale din domeniu.
Realizarea studiului de fezabilitate pentru construcția unei stații de transfer a deșeurilor în municipiul Marghita, cât și a studiului de impact asupra mediului va oferi suportul tehnic și economic pentru evaluarea investiției atât în stația de transfer propriu-zisă, cât și în extinderea și modernizarea sistemului de colectare a deșeurilor în zona Marghita.   
Importanța acestui proiect pregătitor este dată și de faptul că de rezultatele acestuia vor beneficia un număr de 13 administrații cu o populație de până la 50.000 locuitori fiecare. Aceste localități se află de altfel într-o asociație zonală denumită „Asociația zona Marghita” al cărei obiectiv principal este susținerea comună a investițiilor cu impact și de interes regional. (Liliana M.)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:17:02 Ora standard a Europei de Est