Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Carnaval de Halloween

Astăzi, la Școala „Oltea Doamna” din Oradea

Carnaval de Halloween

Elevii claselor a IV-a, de la Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” din Oradea, și-au pregătit costumele și măștile pentru sărbătoarea de Halloween, la ora de engleză, dar cum evenimentul i-a prins în (mini)vacanță, au pus astăzi (vineri, 7 noiembrie 2008) de un carnaval al măștilor și costumelor de Halloween.

 Vrăjitoare (bune și rele), schelete și mumii, pisici, diavoli și drăcușori, fantome, personaje legendare (pozitive și negative) din filme, pirați și vampiri, Dracula, Zorro, Spiderman, Charlie Chaplin, domnișoare și prințese... au populat o lume colorată fantastică în care fiecare s-a simțit grozav, depășindu-și condiția și limitele de copil (elev). De aceea place Halloweenul, nu pentru că este o sărbătoare americană, ci pentru că le dă posibilitatea să devină altcineva, eroi buni sau răi, personaje de temut, fioroși și teribili, dar, culmea, nu pentru a face neapărat rău, ci mai degrabă pentru a speria și îngrozi ori a încânta cu adevărat prin ținută și maniere elegante.
Romelia și vrăjitoarele au chemat spiritele
În deschiderea carnavalului, Otilia Virginaș, profesoara de engleză, a prezentat în câteva cuvinte sărbătoarea de Halloween, după care, adunate ca la un congres, vrăjitoarele au chemat spiritele, cu vrăji numai de ele știute și de Romelia - „mama” lor. Tăcerea care s-a lăsat după plecarea lor a fost repede spulberată prin apariția măștilor și costumelor. Elevii învățătoarelor Silvia Simuț, Viorica Mitran, Rodica Foltuț și Romelia Ciarnău au ieșit pe rând în fața juriului pentru a-și declina identitatea și a-și prezenta costumul într-o manieră cât mai impresionantă (șocantă). Parada măștilor și costumelor s-a încheiat cu o scenetă (de capă și spadă). Învinșii au făcut pact cu „diavolul” până au trecut puntea, dar nu știm cât au rămas de loiali pentru că tot ce se instaurează prin forță, constrângere, se năruie mai devreme sau mai târziu. Într-un deznodământ fericit, spiritele (nu neapărat malefice) s-au pus pe dansat, până ce juriul a deliberat. Directorul școlii, profesor Mircea Mitran, aflat în preajmă, nu a influențat câtuși de puțin decizia juraților (prof. Otilia Virginaș și înv. Gabriela Codorean), nefiind vorba de un consiliu de administrație, ca invitat de onoare al carnavalului, a savurat în liniște momentele carnavalului. La ora adevărului, membrii juriului au înmânat diplome câștigătorilor, iar organizatorii au felicitat protagoniștii spectacolului de Halloween, răsplătindu-i pe toți cu premii-surpriză (ouă Kinder). Voia bună a continuat, atât pe scenă, cât și în curte, pentru a împărtăși și altora bucuria izbânzii. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Carnaval de Halloween.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:31:43 Ora standard a Europei de Est