Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, primăvara a început cu surprize!

Luni,

La Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, primăvara a început cu surprize!

De o zi însorită și plină de activități cu joc și multă veselie au avut parte luni, 10 aprilie 2017, cei 85 de elevi care au participat la prima ediţie a proiectului ,,Învăţăm, repetăm şi ne jucăm".

Evenimentul a fost organizat de Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, sub coordonarea doamnei decan, conf. univ. dr. Karla Melinda Barth şi a doamnei lector univ. dr. Nicoleta Ramona Ciobanu.
Acest proiect își propune să consolideze demersul didactic derulat în cadrul Facultăţii de Știinţe Socio-Umane. În acelaşi timp se doreşte a se crea o legătură între copiii din instituţiile de învăţământ orădene şi cadrele didactice care pregătesc viitoarele educatoare şi învăţătoare. Încă de la ora 10.00, Strada Universităţii a cunoscut bucuria şi încântarea acestor îngeri ai luminii și candorii. ,,Vinovaţi" de această atmosferă au fost elevii clasei pregătitoare D, de la Şcoala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu", împreună cu doamna prof. Ioana Borza, elevii clasei pregătitoare B de la Colegiul Naţional ,,Iosif Vulcan", acompaniaţi de doamna prof. Aurelia Susan, cei de la Liceul ,,Don Orione", elevii clasei I B, însoţiţi de doamna prof. Iohana Păscar şi elevii clasei a IV-a de la C.S.E.I. ,,Orizont", alături de doamna prof. Romina Dan. De la intrarea pe poarta Universității, elevii au fost întâmpinaţi de iepuraşul Țop-Țop, care a întreţinut atmosfera de la începutul și până la încheierea activităţilor. Organizaţi în centre de activităţi, elevii au fost însoţiţi, pe tot parcursul evenimentului, de studenţi de la toate specializările, Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar (PIPP) şi Psihopedagogie specială (PPS), care au demonstrat încă o dată că profesia de educator le vine ca o mănuşă. Studenţilor de la specializările Psihologie şi Resurse umane, le-a revenit sarcina de a-i ghida şi de a le fi parteneri de joacă. Doamna lector univ. dr. Adina Vesa, în cadrul atelierului de creaţie, a decupat şi colorat împreună cu mânuţele dibace de la cele patru unități de învățământ, pălării specifice anotimpului primăvara. Prin rotirea claselor la toate centrele de activități, s-a dorit ca toți copiii să se bucure de fiecare moment în parte. Corpul poate fi instrument de percuţie solo sau ca acompaniament, iar doamna lector univ. dr. Loredana Muntean i-a învățat această tehnică. La cel de-al treilea centru, organizatorii au fost ajutaţi de echipa de animatori de la 4Happy Kids, reprezentată de doamna Ieran-Drăghici Diana, care a răspuns invitaţiei noastre. În cadrul acestui centru au avut loc concursuri de îndemânare şi dibăcie, iar la final, cu toții s-au bucurat de o vânătoare de ouă și de darurile primite din partea organizatorilor. Bucuroşi de faptul că spaţiul în care s-a desfăşurat evenimentul a fost transformat într-un mic parc de distracţii pentru cei mici, organizatorii promit că acest tip de evenimente se va organiza şi în viitor în cadrul aceleiaşi facultăţi.
,,Prin acest eveniment, am reușit să oferim o nouă perspectivă, atât viitorilor educatori cât și viitorilor studenţi, să reamintim tuturor celor interesați că facultatea noastră are oameni dispuşi să se implice în proiecte educative şi că vocaţia de educator trebuie şlefuită încă de pe băncile şcolii. Dorim să le mulţumim colaboratorilor noştri, doamnelor învăţătoare şi tuturor celor care au răspuns invitaţiei noastre", a spus doamna decan, conf. univ. dr. Karla Melinda Barth.
Organizatorii proiectului ,,Învăţăm, repetăm şi ne jucăm" vă aşteaptă să participaţi şi la următoarele ediţii, dorind ca numărul celor implicaţi să crească proporţional cu entuziasmul copiilor. (C.M.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, primăvara a început cu surprize!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:43:20 Ora standard a Europei de Est