Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Cunoașterea de sine, ca precondiție, cale și scop în educație

Vineri, Cercul pedagogic la grădinițele 54 și 45

Cunoașterea de sine, ca precondiție, cale și scop în educație

Vineri, 7 aprilie 2017, am participat la Cercul pedagogic al educatoarelor de la grupele mijlocii și mici, desfășurate la Grădinița Nr. 54, respectiv la Grădinița Nr. 45 - ,,Ion Creangă" din Oradea.

Ca de obicei, agenda unui cerc pedagogic cuprinde mai multe probleme, toate circumscrise temei și scopului cercului pedagogic. La grupele mijlocii, agenda a avut următoarea ordine de zi și de desfășurare: activitate demonstrativă (responsabil, ed. Claudia Mateoc); comunicarea cu tema ,,Cunoașterea de sine, ca precondiție, cale și scop în educație" (suportul teoretic al temei), susținută de prof. Carmen Bunta; aplicații practice, coordonate de prof. consilier școlar Camelia Koka; ,,Învățarea ca act situat între câștig și risipire", referat pregătit de prof. Sanda Ulici; precizări din parte Inspectoratului Școlar Județean Bihor, aduse la cunoștința educatoarelor de responsabilii de cerc: prof. Ioana Ruge și Andrada Șulea; toate aceste subiecte au fost urmate de discuții constructive pentru a împărtăși din experiența și știința colegilor, prin promovarea bunelor practici.
Cum se formează imaginea de sine?
Pornind de la cunoașterea de sine, profesor Carmen Bunta a insistat pe formarea imaginii de sine la copilul mic, atrăgând atenția și recomandând ca educatoarele să convingă părinții de importanța și influența pe care o are atitudinea adulților (în special  a părinților) în formarea imaginii de sine a copilului mic. Cercetările arată că în cazul preșcolarilor (dar și al școlarilor mici), încurajarea și lauda sunt mult mai benefice și eficiente decât critica și pedeapsa, care fac mai mult rău decât bine. Vorbind despre cele două concepte: cunoaștere și sine, s-a făcut referire și la metodele de cunoaștere a copilului preșcolar. Prof. Camelia Koka și-a ,,testat" colegele în cadrul aplicațiilor practice pe mai multe etape (desenați primul lucru care vă trece prin minte; lucru în grup și mini grup, pe rânduri; votarea și alegerea desenului reprezentativ; ce amintire din trecut și emoție asociată vă trezește desenul respectiv? Cum v-ați simțit la nivel de grup?).
Doamna director prof. Ioana Ruge a prezentat cu acest prilej revista Grădiniței Nr. 54, publicație intitulată ,,Vis de copil".
Cunoașterea de sine la grupa mică
La Grădinița Nr. 45 s-au reunit educatoarele care predau la grupele mici, sub coordonarea responsabililor de cerc: prof. Anuța Boroș, Lucia Caciora și Lucia Golban, cu un invitat special de top: lector univ. dr. Denisa Ardelean.
În cadrul agendei, prof. Lucia Caciora (director) a prezentat ,,Învățarea ca act situat între câștig și risipire" (prezentare PPT); activitatea demonstrativă ,,Poienița veselă" a fost susținută de prof. Lucia David, iar lector univ. dr. Denisa Ardelean ne-a încântat cu ,,Cunoașterea de sine...". După definirea celor doi termeni (cunoașterea și sinele), s-a oprit la cunoașterea psihopedagogică și a revenit la cunoașterea de sine privită prin prisma punctelor slabe și a punctelor forte ale copilului, văzute sau nu de propriii părinți.
Acceptarea necondiționată a copilului
Denisa a atras atenția asupra erorilor pe care le fac unii părinți desconsiderându-și propriii copii, evaluându-i prin prisma unor performanțe școlare de moment, fără a ține cont de personalitatea lui, de înclinațiile lui, de punctele sale tari și punctele slabe. ,,Nu ești bun de nimic... dacă nu obții și tu rezultatele pe care le-a obținut colegul tău!!!" Greșit. Total greșit... să-l judeci pe copilul tău comparându-l cu colegul său...
Făcând trimitere la studii și cercetări, au fost amintite cele trei elemente ale sinelui, în varianta românească: sinele academic, sinele non academic și sinele social, precum și la cele trei subdiviziuni ale sinelui non academic: sinele fizic, sinele social și sinele emoțional. Vorbind despre Chestionarul pentru descrierea sinelui (în varianta engleză), Denisa le-a propus să colaboreze la validarea lui pe populație românească. Prezentându-le și două experimente (în fața oglinzii), a subliniat, din nou, rolul important al părinților în dezvoltarea sinelui copilului, a stimei de sine, fără a copia modelul altora.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (57 de poze), accesați Galeria foto: Cunoașterea de sine, ca precondiție, cale și scop în educație.

Trimite email
joi, 13 martie 2025, 19:54:33 Ora standard a Europei de Est