Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Alinierea competențelor IT la cerințele pieței europene

Liceul Teoretic „Arany Janos

Alinierea competențelor IT la cerințele pieței europene

Pe parcursul anului școlar 2016 - 2017, în primele trei săptămâni ale lunii februarie, 14 elevi de la Liceul Teoretic „Arany Janos", din Salonta, din clasa a XI-a A, profilul real, intensiv informatică, însoțiți de profesoarele Aszalós Ágnes, Nagy Ildikó și Kiss Mária (în calitate de monitor) au avut ocazia să participe, prin programul Erasmus+, la un stagiu de formare în sudul Spaniei, în orașul Granada.

Stagiul a avut ca scop principal dezvoltarea profesională a elevilor, prin dobândirea de noi cunoștințe în domeniul informaticii. De asemenea, elevii au avut posibilitatea de a-şi îmbunătăţi competenţele lingvisitice, deoarece limba de comunicare între participanţi şi tutorele de stagiu a fost engleza. Cursanții au lucrat în echipe la diferite întreprinderi, având astfel posibilitatea să se familiarizeze cu modul de lucru şi cu viaţa din Spania. Companiile în care elevii și-au executat stagiul de formare au fost: Reparnet, în cadrul căreia patru elevi și-au îmbunătăţit cunoştinţele legate de repararea unor calculatoare, Aurora Foto, unde două eleve și-au dezvoltat competențele legate de prelucrarea unor imagini cu ajutorul programului Adobe Photoshop, Ecoprint, în cadrul căreia două eleve au învățat să realizeze cărţi, broşuri și postere, și MEP Granada, în cadrul căreia șase elevi au învățat, la rândul lor, modul de realizare a unor broşuri, postere, cărţi de vizită, proiectarea unor logouri şi crearea unor filme și a unor prezentări turistice centrate pe patrimoniul cultural al Granadei. La toate cele patru firme participanții au executat și următoarele activități practice: realizarea unui document Word despre limbajul Visual Basic, o prezentare PowerPoint despre aplicațiile limbajului Visual Basic, căutarea unui site de tutorial Visual Basic, un program în C++ care să simuleze un calculator simplu de buzunar cu cele patru operații de bază, precum și crearea aplicației „Calculator +", realizarea documentației aplicației şi prezentarea acesteia.
În timpul liber, participanții la stagiu au avut posibilitatea să facă cunoştinţă cu zona pitorească din Andalusia, recunoscută ca una dintre cele mai frumoase şi importante zone din Spania. S-au vizitat mai multe oraşe, precum Granada, unde elevii au văzut capela regală în care sunt înmormântaţi Izabela şi Ferdinand, regii catolici ai Spaniei, Alhambra, capodopera regilor mauri - parte a patrimoniului mondial UNESCO - și ansamblu de clădiri organizate sub forma unei fortăreţe care domină câmpia şi oraşul Granada, situat în faţa unui cartier popular şi pitoresc, Albaicin. Printre oraşele vizitate se numără şi Cordoba unde am vizitat Marea Moschee, cartierul evreiesc, Alcazar de los Reyes Cristianos și Palatul Alhambra. De asemenea, participanții la stagiu au avut ocazia să vadă oraşul Sevilla, fiind, potrivit propriilor mărturisiri, fascinați de frumusețea și de bogăția culturală a metropolei. Demnă de amintit este și vizita făcută în Gibraltar, unde elevii, însoțiți de profesoarele însoțitoare, au urcat pe stâncă și au intrat în contact cu maimuțele specifice locului. Totodată, au putut admira, în depărtare, țărmurile celui de-al doilea continent ca mărime, Africa.
În final, trebuie să amintim și competențele sociale pe care și le-au dezvoltat elevii prin participarea la acest program de formare și prieteniile care s-au legat cu elevi din alte țări. Astfel, experiența a fost benefică din toate punctele de vedere.
Elevii pot fi recunoscători echipei de management și de implementare a proiectului: prof. Kiss Maria - responsabil de proiect, prof. Meszar Iuliana, Domjan Laura, Ștefănuț Alin Serafim - membrii echipei de proiect și ec. Angela Madar - contabil.
Obiectivele proiectului au fost realizate în întregime.
1.Dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și abilităților practice în domeniul informatic prin exersarea cunoștințelor de programare vizuală în firme specializate din domeniul IT, în scopul facilitării accesului pe piața muncii.
2.Realizarea unor platforme de colaborare cu firme IT din Spania, care să ancoreze școala la realitățile de pe piața muncii europene, să îmbogățească cunoștințele tinerilor în legătură cu funcționarea acestor firme, precum și să le faciliteze mobilitatea.
3.Îmbunătățirea capacității de a înțelege și de a se adapta la diferite culturi, tipuri de civilizație și grupuri prin exersarea competențelor de comunicare într-o limbă străină și contactul direct cu un alt mediu.
Prof. Kiss Maria - responsabil de proiect
prof. Ștefănuț Alin Serafim - responsabil cu diseminarea proiectului
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Alinierea competențelor IT la cerințele pieței europene.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:35 Ora standard a Europei de Est