Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Liceenii bihoreni, implicaţi de poliţiştii de prevenire în concursul „Școala fără violenţă”

Ieri, la ,,Ghibu”

Liceenii bihoreni, implicaţi de poliţiştii de prevenire în concursul „Școala fără violenţă”

Peste 120 de elevi şi profesori şi-au dovedit în mod artistic cunoştinţele preventive, în cadrul concursului regional „Şcoala fără violenţă".

Miercuri, 5 martie 2017, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Municipiul Oradea s-a desfășurat etapa judeţeană a concursului regional cu tematică preventivă „Şcoala fără violenţă", adresat elevilor de liceu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor şi cu cei ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu".
Prin intermediul acestui proiect educaţional organizatorii şi-au propus să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. Liceenii participanţi s-au implicat activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le-au transpus pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi. În acelaşi context, elevii şi profesorii participanţi au dezbătut cu poliţiştii de prevenire bihoreni subiecte precum siguranţa în mediul virtual, hărţuirea online sau importanţa protejării datelor cu caracter personal pentru a preveni victimizarea.
În cadrul concursului „Şcoala fără violenţă", elevii au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente.
Peste 120 de elevi și profesori organizaţi în 11 echipaje din cadrul unor instituţii de învăţământ liceal din Judeţul Bihor, respectiv Municipiul Oradea și alte localități: Beiuș, Ștei, Șuncuiuș, Dobreşti, Vadu Crişului au concurat pentru a-şi dovedi cunoştinţele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar.
În cadrul concursului, elevii, constituiți în echipaje a câte maximum cinci adolescenți, au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente. Prin intermediul acestui concurs, elevii au putut aborda problematici specifice propriei generaţii, devenind astfel mai conştienţi şi mai responsabili, atât faţă de propria conduită, cât şi la comportamentul colegilor sau prietenilor lor, fiind capabili să discearnă şi, astfel, să evite anumite riscuri.
Competiţia a constat în parcurgerea a două probe, respectiv un moment artistic și realizarea unui eseu cu teme din domeniul prevenirii criminalității.
Prima probă, momentul artistic, a constat în demonstraţii de dans, muzică, sport sau scurte scenete, care au surprins efectele nocive ale cyberbulling-ul şi violenţa le au asupra adolescenţilor, indiferent de formele de manifestare. Cu multă creativitate, liceenii participanţi au identificat metode şi soluţii de a contracara aceste manifestări, atât în mediul virtual, cât şi în viaţa de zi cu zi.
Expresivitatea, originalitatea, legătura conţinutului cu tema, precum şi alte asemenea criterii, i-au animat pe elevi într-o strânsă luptă pentru locurile fruntaşe. Emoționați, nerăbdători să urce pe scenă, dar și îmbrăcați spectaculos, elevii au folosit atât limbajul verbal, cât și cel nonverbal pentru a-și transmite cât mai eficient mesajele de prevenire a violenței, utilizând și fond muzical adecvat, astfel încât să încânte auditoriul.
Realizarea unui eseu preventiv a fost cea de-a doua probă în care au fost implicați elevii de liceu. În cadrul celei de-a doua probe, liceenii au avut ocazia să îşi exprime în mod creativ părerea cu privire la formele de manifestare a violenţei, au reliefat cauzele producerii acestui fenomen şi au încercat să ofere soluţii, eseurile realizate de aceştia constituind adevărate lecţii pentru colegii lor.
Concursul a fost urmărit şi evaluat de un juriu format din psihologi, coregrafi, reprezentanţi ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Palatului Copiilor și Elevilor din Municipiul Oradea și reprezentanţi ai unor O.N.G. - uri din Oradea.  Mesaje precum „Forța e slăbiciune, nu putere!" , „Împreună, luăm atitudine!", „Bătaia nu face legea!" ,,O persoană nu se folosește, se prețuiește!", „Combaterea violenței? E în tine însuți!", „Ce ție nu-ți place altuia nu-i face!" au fost promovate de elevi în cadrul concursului.
În urma parcurgerii probelor din concurs, premiul I a fost câștigat de echipajul format din elevii Liceului Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" Oradea, locul al II-lea a fost adjudecat de echipa Colegiului Național „Iosif Vulcan" Oradea , iar echipajul de la Liceul  Tehnologic Nr. 1  Dobreşti s-a clasat pe locul al III-lea.
De asemenea, au fost acordate şi două mențiuni, echipei Colegiului Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului şi celei a Liceului Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaş" Beiuș.
Totodată, au fost acordate și două premii speciale, pentru „Cel mai bun eseu", obţinut de echipajul de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea și premiul special pentru „Cea mai bună interpretare", obţinut de elevii Colegiului Național „Avram Iancu" Ștei.
Echipajele de elevi și profesori care au participat la concurs
1.Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „Forța e slăbiciune, nu putere!" cadre didactice: Stroie Ramona și Țiț Gabriela; elevii participanţi: Baciu Șerban, Buzle Marcus, Urs Arian, Mag Antonio, Chirilă Paula, Siladi Milena.
2.Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuși" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „A fost odată..." cadrele didactice: Gale Monica, Mezei Ana-Maria; elevii participanţi: Dan Ana-Maria, Băgenac Georgiana Denisa, Pontoș Teodora Nicoleta, Solar Mihai Darius, Demeter Daniel.
3.Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului
Titlul scenetei prezentate: „Violența în familie!" cadrul didactic: Miere Claudia; elevii participanţi: Barbaric Larisa, Bica Cristina, Ardelean Cătălin, Mehesz-Gheiti Robert, Pali Dacian.
4.Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „Inimi de hârtie"; cadrele didactice: Vîlceanu Daniela, Bochiș Nadia, Olar Cristinco, Lăcătușu Simona; elevii participanţi: Pavel Paul, Gazsi Sandor, Cârpaciu Cristina, Ardelean Maria, Pantiș Alexandra.
5.Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaş" din Municipiul Beiuș
Titlul scenetei prezentate: „Împreună, luăm atitudine!" cadrul didactic: Purtan Sorina; elevii participanţi: Ile Lorena, Indrei Alexandra, Bodin Maria, Gudiu Alexandru, Ciupa Vlad, Nastor Ariana, Simu Flaviu, Adajii Diana.
6.Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „Bătaia nu face legea!" cadrele didactice: Mincău Dana, Crăciun Alexandrina, Vaida Cristina; elevii participanţi: Bodog Bogdana, Vidican Ioana, Borși Dominika, Moisi Danesa.
7.Liceul  Tehnologic Nr. 1 Dobreşti
Titlul scenetei  prezentate: ,,Viața ca o ... telenovelă!" cadrul didactic: Soca Lavinia; elevii participanţi: Seican Andreea Ioana, Popa Gabriel Natanael, David Octavian Pavel.
8.Liceul Teoretic „Lucian Blaga" Oradea
Titlul scenetei prezentate: ,,O persoană nu se folosește, se prețuiește!"; cadrul didactic: Trempe Ioana; elevii participanţi: Bârda Andreea, Dumiter Alexandra, Mughiuruș Cristian, Pantea Dilara, Pereș Diana.
9.Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei
Mesajul transmis la secțiunea scenetă: „Combaterea violenței? E în tine însuți!" cadrele didactice: Zaha Mihaela și Rusu Inga; elevii participanţi: Mihuța Cristina, Sere Ariana, Fericean Răzvan-Mihai, Petrugan Adrian, Olar Lucian.
10.Liceul Tehnologic Nr. 1 Suncuiuș
Titlul scenetei: „Ce ție nu-ți place altuia nu-i face!" cadre didactice: Straton Monica și Haragoș Bogdana; elevii participanţi: Ardelean Alexandru, Manea Roxana, Pașcalău Delia, Coste Ramona, Indrei Andrada.
11.Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea
Titlul scenetei prezentate: „Şcoala fără agresivitate"; cadre didactice: Timofte Camelia, Daniela Marinău, Ionela Belbe; elevii participanţi: Băican Rebeca, Piscoi Dina, Trifa Georgiana, Sușca Andrei, Balota Răzvan.
Comisar -şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii - I.P.J. Bihor
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Liceenii bihoreni, implicați de polițiștii de prevenire în concursul ,,Școala fără violență".

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:36 Ora standard a Europei de Est