Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cazul Mariei

Asociația Piticot și...

Cazul Mariei

Am cunoscut-o pe Maria în urmă cu aproape trei ani și m-a impresionat foarte mult. Împreună cu colegii mei, am făcut o acțiune de ajutorare a câtorva familii foarte sărace, în preajma Paștelui.

Am solicitat ajutorul celor de la ASCO, să ne informeze ce cazuri mai deosebite au.  Și, uite așa, am ajuns și la familia Dragoș.
Când am ajuns la ea acasă, Maria era la școală, găsind-o doar pe mama ei care ni s-a spus de către cei de la ASCO că suferea de schizofrenie, ceea ce am constatat și noi, având un comportament puțin mai ciudat. Dar, în timp ce discutam cu mama Mariei, îmi atrage privirea câteva desene care se aflau pe un așa-zis birou. Am întrebat-o cine le-a desenat, iar mama Mariei mi-a spus: ,,Maria, fiica mea. Are 16 ani, este elevă la Liceul de Artă și învață foarte bine".
Sincer, am rămas foarte impresionată de ceea ce am văzut, deoarece era vizibil talentul acestei fete.
Alt aspect pe care l-am observat în cadrul acelei vizite, a fost faptul că frigiderul lor micuț era scos din priză. L-am deschis și am constatat că era gol. Mama Mariei mi-a spus ca n-are pentru ce consuma curent, dacă și așa nu are ce băga în frigider.
M-am reîntors după câteva zile ca s-o cunosc și pe Maria.
O adolescentă micuță de statură și foarte slabă. Nicidecum nu i-aș fi dat vârsta reală, ci cu câțiva ani mai puțini. Nu s-a plâns de viața pe care o duce. De fapt nu s-a plâns în acești trei ani de când o cunosc niciodată și nici nu mi-a cerut ceva anume. În discuția cu ea am încercat să o cunosc mai bine pe ea ca adolescent, dar și viața pe care o duce zi de zi.
Și, iată că am aflat că ea nu a avut pachețel la școală, deoarece mama nu avea bani ca să-i cumpere ceva, iar mâncarea de zi cu zi era primită de la cantina socială, mama mergând în fiecare zi cu sufertașul după aceasta.
Ea împreună cu mama ei trăiesc din aproximativ 400 lei/lună, într-o garsonieră confort 3 care are aproximativ 12 mp, din care trebuie să-și plătească întreținerea, curentul, să mănânce dacă mai au ce pe lângă mâncarea primită zilnic de la cantina socială, să se îmbrace, medicamente etc.
Această garsonieră necesită reparații considerabile, deoarece niciodată nu a fost renovată. Singurul geam pe care îl au la cameră arată sub orice închipuire. Maria l-a ,,căptușit" cu diverse pături și cârpe ca să nu intre frigul de afară. Mobilierul și canapeaua pe care dorm amândouă, după ce că ocupă mult din spațiul mic al garsonierei, este extrem de vechi și deteriorat.
Deși locuiește în astfel de condiții, care sunt greu de imaginat atât timp cât nu le vezi cu ochii tăi, Maria a terminat Liceul de Artă cu note foarte mari și a intrat la Facultatea de Arte, secția Grafică, din Oradea, cu nota 9, încadrându-se pe un loc la fără taxă. Mi-a spus că, dacă n-ar fi reușit să intre la fără taxă, nu și-ar fi permis să urmeze facultatea.
Atât Maria cât și mama ei au nevoie constantă de ajutor: alimente, produse de igienă corporală și pentru curățenia casei, și, nu în ultimul rând materiale care s-o ajute să-și continue studiile, cum ar fi: creioane grafice, pânze, coli mari de desen, coli mici de desen, caiete, vopsele acrilice, vopsele în ulei, tușuri, cărbune special etc. Acestea din urmă Maria și le dorește mai mult decât alimentele sau orice altceva.
Pe lângă acestea, suntem în căutarea unui/unor sponsor/sponsori care să sprijine această familie, implicându-se în renovarea și mobilarea garsonierei.
Cine dorește să le ușureze puțin traiul de zi cu zi, și așa greu încercat, le pot ajuta donând produse din cele menționate mai sus, contactând Asociația ,,Piticot" la: tel: 0728.270.876 sau e-mail director@piticot.org
Lavinia Catrinar,www.piticot.org
https://www.facebook.com/asociatia.piticot
P.S Sprijină și tu Asociația Piticot în proiectul Centrul Respiro ,,Piticot" - dedicat copiilor cu dizabilități din NV României.
Iulia Oprean,
director marketing (voluntar)
 
Despre Asociația Piticot
Asociația Piticot dorește să ajute orice copil aflat în dificultate, pentru a se putea bucura de viață ca un copil normal.
Din anul 2008, până în prezent, am reușit cu sprijinul sponsorilor să ajutăm peste 1.000 de copii nevoiași cu bunuri alimentare/ nealimentare  și/sau susținere financiară.
Marele proiect pentru anul 2016 este de a pune bazele Centrului Respiro - Piticot, singurul centru dedicat copiilor cu dizabilități din zona de NV a României!
Puteți contribui și dvs. la dezvoltarea Centrului Respiro - Piticot prin susținere financiară și/sau în natură (materiale de construcții)!

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:17:40 Ora standard a Europei de Est