Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Persoanele cu autism există și au nevoie de servicii adecvate"

,,Împreună rupem barierele pentru autism

Persoanele cu autism există și au nevoie de servicii adecvate"

,,Împreună cu fiii mei am rupt barieră după barieră timp de 18 ani. Barierele au însemnat marginalizare, lipsa terapiilor de recuperare, lipsa profesorilor care să poată lucra cu copiii, lipsa sprijinului de orice fel din partea serviciilor sociale.

Dacă acum am ajuns în acest punct este pentru că nu am renunțat. Persoanele cu autism există, trebuie să alegem să nu ignorăm dacă le putem ajuta" a declarat Gabriela Plopeanu, președintele FEDRA.
Federația pentru Drepturi și Resurse pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist (FEDRA) și Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România (COPAC) lansează Campania Națională "Împreună rupem barierele pentru persoanele cu autism - Persoanele cu autism există și au nevoie de servicii adecvate!"
Campania va demara cu o serie de evenimente de solidaritate cu persoanele afectate de autism desfășurate în București și alte 10 orașe din țară în data de 2 aprilie 2017. Informații cu privire la calendarul evenimentelor puteți consulta pe http://www.autismfedra.ro/evenimente-2-aprilie-2017/.
Lansată în 2 Aprilie, dată care marchează Ziua Internațională de Conștientizare a Autismului, campania urmărește sensibilizarea Guvernului României și a celor trei ministere direct responsabile (Ministerul Sănătății, Ministerul Muncii și Justiției Sociale și Ministerul Educației Naționale) în direcția creării și susținerii unor programe naționale care să ofere copiilor și adulților cu autism serviciile necesare diagnosticării, recuperării și îngrijirii lor. Este nevoie ca Statul Român să conștientizeze că atunci când vorbim de un număr mereu în creștere al persoanelor cu autism, nu ne referim doar la cifre: aceste persoane există și au nevoie de serviciile reale și adecvate acum!
Semnalăm câteva dintre problemele identificate deja de FEDRA și COPAC:
În domeniul sănătății - insuficienta decontare a serviciilor de recuperare. Deși CNAS decontează serviciile psihologice pentru copii cu TSA, foarte puțini dintre aceștia ajung să beneficieze de servicii datorită numărului mic de ore decontate și modalității complicate de decontare. În multe județe lipsesc medicii psihiatri independenți care să contracteze serviciile unor psihologi clinicieni, ceea ce face ca în aceste județe copiii cu TSA să nu aibă acces la terapia psihologică decontată.
În domeniul serviciilor sociale - semnalăm încă o dată lipsa serviciilor de recuperare la nivel local și comunitar, lipsa oricăror servicii de suport pentru persoanele adulte cu autism și lipsa serviciilor de suport pentru aparținătorii persoanelor cu tulburări din spectrul autist (ex centre respiro). De asemenea, atragem atenția și asupra faptului că indemnizația acordată persoanelor adulte cu autism (340 lei) nu oferă șansa la o viață decentă.
În domeniul educației - lipsa formării cadrelor didactice în lucrul cu copiii cu autism, lipsa adaptării curriculare reale și a serviciilor de suport pentru integrarea școlară (ex lipsa unui facilitator/shadow plătit de școală pentru situațiile care necesită acest lucru) sunt doar cîteva aspecte asupra cărora atragem atenția în mod repetat, probleme care determină eșecul integrării reale a copiilor cu autism în învățământ.
,,După nenumărate eforturi de conștientizare conduse de asociațiile neguvernamentale din întreaga țară, au fost aprobate normele de aplicare ale legii 151/2010, care se referă la problemele persoanelor cu autism. Avem însă nevoie ca serviciile prevăzute de această lege să fie create și accesibile. Pentru că diagnosticarea tardivă, lipsa serviciilor de suport pentru integrare școlară și socială vor costa în anii ce vor urma, mult mai mult, statul român", a declarat Iulian Petre, responsabil comunicare COPAC.
Campania "Împreună rupem barierele pentru persoanele cu autism - Persoanele cu autism există și au nevoie de servicii adecvate!" se va derula pe întreaga durată a anului 2017 și va cuprinde cel puțin două dezbateri publice cu autoritățile naționale și mai multe dezbateri locale în direcția documentării situației persoanelor cu TSA și a identificării soluțiilor și acțiunilor pe care autoritățile naționale și locale trebuie să le întreprindă pentru a îmbunătăți situația existentă.
FEDRA și COPAC invită autoritățile să se implice în acest demers, iar familiile afectate și societatea civilă activă în acest domeniu sunt rugate să documenteze și să adreseze celor două organizații problemele întâmpinate,  care vor înainta aceste probleme către ministerele responsabile și le vor aduce în atenția publică, cu scopul ca statul să își asume responsabilitățile pe care le are pentru rezolvarea lor.
Gabriela Plopeanu, președinte FEDRA,
Mihaela Stan, vicepreședinte FEDRA
Iulian Petre, responsabil comunicare COPAC

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 06:56:38 Ora standard a Europei de Est