Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul educativ transdisciplinar ,,Să descoperim talente”

Joi, la Biblioteca Județeană

Proiectul educativ transdisciplinar ,,Să descoperim talente”

Pe parcursul întregului an şcolar, 2016-2017, elevii Şcolii Gimnaziale Nr. 11, Oradea, au participat la acest proiect la mai multe activităţi, diferite ca şi conţinut, dar şi ca exprimare artistică.

Motto-ul proiectului îi aparţine lui Karl Maria von Weber: „Muzica este singurul grai pe care îl înţeleg toate popoarele. Este o adevărată limbă universală".
Echipa de proiect este constituită din profesorii: Markovits Margareta, Copil Daniela, Galutz Carmen, Palyi Eva, Şaitoş Alina şi bibliotecar  Lup Mariana.
Dintre obiectivele proiectului amintim: descoperirea copiilor cu aptitudini muzicale şi dramatice, precum şi atragerea copiilor spre activităţi extraşcolare cultural-muzicale care să-i îmbogăţească spiritual şi să-i sensibilizeze. Prin activitatea din 30.03.2017 organizată la Ludoteca Bibliotecii Judeţene „Gheorghe Şincai" ne-am propus şi să-i familiarizăm cu desfăşurarea unui vernisaj. Una din competenţele operaţionale urmărite de această dată a fost aceea ca elevii să analizeze şi să-şi exprime stările sufleteşti declanşate de muzică, pictură, poezie şi fireşte, ca întotdeauna să înţeleagă importanţa artei de calitate în viaţa lor şi rolul acesteia în dezvoltarea lor intelectuală.
Expoziția de pictură și grafică intitulată ,,Mari personalităţi ale lumii" a reunit în jurul coordonatorilor proiectului elevii care au realizat microbiografiile, alături de membri ai cercului de pictură şi elevii din corul şcolii, unii însoţiţi de părinţi. Din partea Bibliotecii Judeţene, doamna prof. dr. Barna Mariana, şef seviciu Comunicarea colecţiilor, a apreciat şi încurajat iniţiativa coordonatorilor proiectului.
Doamna profesor Markovits Margareta a prezentat proiectul, după care a dat cuvântul copiilor. Elevele Zerghe Tabita şi  Turcuş Diana au prezentat tehnicile de realizare (tempera, acril pe pânză sau creion grafic pe carton) ale  celor 30 de portrete ale unor mari personalități ale lumii din domeniul literaturii, muzicii și artelor plastice românești și universale având diferite dimensiuni. Au menţionat faptul că „Dorim ca prin acest proiect să vă  prezentăm o parte dintre elevii talentați ai școlii noastre: Popa Maria, Lucaci Carla şi Turcuș Diana, din clasa a VIII-a C; Lăzău Eric, din clasa a VIII-a D, Mateaș Bianca şi Chelaru Cosmina, a VII-a A Freinet, Agoston Denisa, Popa Diana, Filip Rahela, Popa Denisa, Weisz Nefertiti, Baboș Barbara, Iuga Denisa, a VII-a D, Pălii Mara, Onița Cristian, a VI-a D, Abrudan Carla, Simoc Maria, Durnea Ana-Maria, Galutz Giulia, Filip Denisa, Popa Jasmine, Omuț Patricia din clasa a V-a C şi  Bogdan Alexandra". Doamna profesor de educaţie plastică, Galutz Carmen, a subliniat faptul că „lucrările se remarcă fie prin expresivități plastice ori printr-un decorativism excesiv, amintind de Matisse sau prin grafismul afișelor lui Toulouse - Lautrec, chiar printr-o abordare caricaturală, alteori naivă, dar și printr-un colorit viu și bogat, specific vârstei copiilor".
Datorită Calendarului cultural foarte bogat al lunii martie, printre care s-a numărat Ziua Internaţională a Poeziei şi Ziua Internaţională a Francofoniei, momentele au fost marcate de recitările unor fragmente din poeziile lui Victor Hugo: ,,Când intră copilaşul" - Turcuş Diana şi Lucaci Carla, din clasa a VIII-a C, urmate de ,,Laudă copilului", într-o interpretare de excepţie a elevului Dumbrăvan Beniamin, din clasa a VIII-a D. Momentul artistic a fost încheiat de corul şcolii, dirijat de profesor Copil Daniela care a interpretat ,,Odă bucuriei", de Ludwig van Beethoven şi piese din folclorul românesc. A urmat vizionarea expoziţiei care va rămâne timp de două săptămâni la dispoziţia publicului Ludotecii.
Consilier educativ, prof. Palyi Eva
bibliotecar, Lup Mariana
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul educativ transdisciplinar ,,Să  descoperim talente”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:24:32 Ora standard a Europei de Est