Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Spiridușii și inimioarele, la plantat de puieți

Oameni mici, cu fapte mari!

Spiridușii și inimioarele, la plantat de puieți

Spiridușii din grupa mijlocie A, împreună cu inimioarele din grupa mică B au marcat „Luna plantării arborilor", prin acțiunea de împădurire cu puieți, în zona din spatele hotelului President.

Activitatea este cuprinsă în calendarul activităților din cadrul Programului Educațional Național de educație ecologică „Eco grădinița". Coordonatorii  la nivel de grupe, ai acestui program (prof.: Anca Pălăcean, Lenuța Ruja, Gabriela Dume și Lucia Negrău) consideră că educația în spiritul respectului și al responsabilității față de mediu este potrivit a se realiza începând cu vârsta preșcolară.
Plantarea de puieți ne-a fost facilitată de către partenerii de la Direcția Silvică Bihor, cu care realizăm un parteneriat funcțional, ce are multiple beneficii în formarea și educarea preșcolarilor noștri. D-nul ing. Mircea Faur, reprezentantul instituției partenere, ne-a furnizat informații despre importanța acțiunii, apoi ne-a explicat și demonstrat cum se plantează un arbore. Micii ecologiști ai Grădiniței Nr. 30 - ,,Mugurel" Oradea au privit cu admirație, curiozitate și cu mult interes demonstrația făcută de către d-nul inginer silvic.
Momentul mult așteptat a sosit. Inimioarele și Spiridușii „au preluat", cu toată seriozitatea, executarea lucrării de plantat. S-a lucrat în perechi, dar fiecare din cei doi își cunoștea foarte bine atribuțiile și a acționat în consecință. Au fost foarte preocupați, atenți, motivați și dornici să-și îndeplinească cum se poate mai bine această misiunea importantă, de extindere a fondului forestier. Au plantat un arbore, așa cum au promis la plecarea din grădiniță și pentru d-na director Georgeta Bara, care a regretat foarte mult că nu a putut să ne însoțească. Ne-au sprijinit efortul: d-na administrator Nicoleta Lăzău, d-nele îngrijitoare ale grupelor, un bunic, o mamă și două studente practicante.
Puntea dintre cunoștințele asimilate, în contexte diferite și punerea lor în practică ne-a permis să abordăm un stil modern de instruire. Această activitate a avut multiple valențe educative în ceea ce îi privește pe educabili: creșterea interesului pentru cunoaștere, dezvoltarea unor trăiri emoționale autentice, stimularea dezvoltării interpersonale, cultivarea respectului pentru valorile morale, formarea unor comportamente responsabile, satisfacerea nevoilor de a acționa, de a participa activ, precum și valorificarea abilităților de comunicare, colaborare.
Prof. Ruja Lenuța
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Spiridușii și inimioarele, la plantat de puieți. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:29 Ora standard a Europei de Est