Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studenții cer parcare gratuită!

O nouă inițiativă semnată de Asociația Studenților Economiști din Oradea

Studenții cer parcare gratuită!

O nouă inițiativă semnată de Asociația Studenților Economiști din Oradea în colaborare cu alte 10 asociații studențești ale Universității din Oradea se desfășoară în aceste zile.

De data aceasta, studenții, indiferent de facultatea de care aparțin, s-au unit pentru a milita împreună asupra unui scop comun, și anume obținerea parcării gratuite în fața centrului universitar.
Tinerii care au pus bazele acestui proiect doresc să obțină facilitarea accesului gratuit doar pentru studenți la parcarea din fața campusului Universității din Oradea, amplasată pe Str. Universității, respectiv de la Cimitirul Municipal Rulikowski până la pârâul Pețea.
Membrii asociațiilor studențești: Asociația Studenților Economiști din Oradea (ASEO); Asociația Studenților Ingineri Oradea (ASIO); Alumni Universitatea din Oradea; Asociația Studenților Creștini Ortodocși România (ASCOR); Asociația Studenților și Elevilor Basarabeni (ASEB); Asociația Studenților Farmaciști din Oradea (ASFO); Asociația Studenților la Psihologie Oradea (ASPO); Asociația Studenților Stomatologi din Oradea (ASSO); Association Internationale des Étudiants en Sciences Économiques et Commerciales - Oradea (AIESEC); Asociația Studenților Mediciniști din Oradea (ASMO);  Asociația Studenților Universității din Oradea (ASUO); Studenții membri reprezentanți în Senatul Universității din Oradea și Uniunea Studenților din Oradea (USO) și-au unit forțele militând împreună pentru a obține accesul gratuit la parcarea din fața universității. Aceștia au demarat o campanie de strângere de semnături desfășurată de la finele lunii precedente până în data de 22 martie 2017.
Prin acțiunea desfășurată, studenții au dovedit încă o dată că pot realiza tot ce își propun dacă se unesc și colaborează în vederea obținerii rezultatelor mult dorite. Aceștia au mers din sală în sală pentru a strânge semnăturile care atestă că și colegii lor doresc să folosească parcarea în mod gratuit. Deși munca nu a fost deloc ușoară, reușind într-un timp relativ scurt să acopere toate facultățile din incinta campusului, membrii asociațiilor implicate au fost motivați de ai lor colegi care le-au mulțumit că fac asta pentru ei și i-au încurajat să continue demersul.
Președintele Asociației Studenților Economiști din Oradea, Adrian Abrudan, a fost desemnat reprezentant al acțiunii și implicit al studenților implicați în aceasta. Pentru a informa municipalitatea despre nevoile pe care le au studenții, vineri, 24 martie 2017, acesta a înaintat o cerere spre Consiliului Local al Municipiului Oradea semnată de un număr de 1.020 de studenți.
În vederea susținerii demersului lor, membrii asociațiilor studențești au formulat mai multe motive bine argumentate și întemeiate, prin care se explică necesitatea parcării gratuite pentru studenți.
Unul dintre motivele principale este deplasarea tinerilor studenți, care au domiciliul în orașele și comunele din județul Bihor, cu mașina personală spre unitatea de învățământ superior. Un număr ridicat de tineri se deplasează cu mașina personală, această acțiune generând venituri pentru municipalitate. 
Pentru a exemplifica cât mai bine problema supusă examinării, inițiatorii proiectului au venit cu cifre estimative, astfel au ajuns la un număr de 8.252 de studenți care își desfășoară orele de curs în incinta campusului. Universitatea din Oradea oferă în campusul universitar aproximativ 130 de locuri de parcare, în timp ce municipalitatea nu oferă mai mult de 200 de locuri.
În acest moment, Universitatea din Oradea are un număr estimativ de 13.777 de studenți înscriși la studiile de licență, masterat și doctorat.
Prin aceste cifre reale, colectate din bazele de date ale universității și numărând efectiv locurile de parcare disponibile, studenții menționează că numărul de locuri de parcare din interiorul și exteriorul campusului sunt insuficiente pentru numărul de studenți menționat anterior.
De asemenea, tinerii consideră că facilitarea locurilor de parcare atât pentru studenții din județul Bihor cât și pentru cei din alte județe ar constitui un avantaj al Universității din Oradea pe care îl poate utiliza în campania de promovare din primăvara acestui an.
Un alt motiv invocat și menționat în cererea depusă spre examinare către Consiliului Local al Municipiului Oradea, reflectă faptul că un student nu dispune de resurse financiare considerabile, părinții fiind cei care îl răsplătesc, cu un autoturism, pentru efortul depus de a-și termina studiile superioare. Părintele este suportatorul efectiv al  costurilor de deplasare și întreținere. Studenții susțin faptul că și municipalitatea ar trebui să vină în sprijinul acestora, scutindu-i de plata parcării.
Având în vedere că Universitatea din Oradea nu dispune de circumstanțele și puterea financiară de a facilita suficiente locuri de parcare, din motivele menționate mai sus, studenții au înaintat cererea spre obținerea de locuri de parcare gratuite.
Rămâne de văzut care va fi răspunsul autorităților locale, însă tinerii speră să fie unul favorabil, având în vedere munca depusă pentru desfășurarea demersului.  
Paula Lele

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:01 Ora standard a Europei de Est