Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Expoziția ,,Mărțișoare, flori și soare”

În cadrul proiectului educativ județean ,,Copiii, prietenii soarelui”

Expoziția ,,Mărțișoare, flori și soare”

În cadrul proiectului educativ județean ,,Copiii, prietenii soarelui" au fost confecționate mărțișoare și felicitări, iar lucrările au fost expuse în holul Școlii Gimnaziale ,,Octavian Goga" din Oradea.

Vorbim despre un proiect de educație ecologică și de protecție a mediului. Proiectul urmărește dezvoltarea capacităţii de cunoaştere şi înţelegere a mediului prin stimularea curiozităţii pentru investigarea şi transpunerea în activităţi plastice a realităţii înconjurătoare. Scopul se va realiza prin intermediul a cinci obiective specifice: formarea unor atitudini pozitive faţă de natură prin realizarea unor activităţi de educaţie ecologică; formarea,   consolidarea şi perfecţionarea unor abilităţi practice în scopul realizării unor obiecte funcţionale, practic - utilitare, cu materiale din natură, reciclabile sau refolosibile; conceperea unor lucrări ce implică originalitate, creativitate, imaginaţie din partea educabililor şi a cadrelor didactice; dezvoltarea competenţelor şi abilităţilor practice - aplicative şi literare ale copiilor şi elevilor în procesul creaţiei; cunoaşterea modului de organizare a concursului şi simpozionului online ce urmează a se desfăşura (în luna mai 2017).
În structura sa, proiectul cuprinde două secţiuni: 1.Activităţi artistico - plastice, care se adresează preşcolarilor şi elevilor din clasele pregătitoare până la clasele a IV-a; 2.Simpozion  online: poezii și compuneri.
Cele mai reușite lucrări artistico-plastice vor fi expuse la C.C.D. Bihor
Lucrările artistico-plastice realizate de elevi vor fi jurizate pe secţiuni, pe categorii de vârstă/clasă. Cele mai reuşite lucrări artistico-plastice vor fi adunate într-o expoziţie în holul Casei Corpului Didactic a judeţului Bihor. Grupul țintă al proiectului vizează sute de elevi și profesori (ca beneficiari direcți): 200 de elevi şi 11 cadre didactice de la Şcoala Gimnazială „Octavian Goga"; 120 de copii preşcolari şi 12 cadre didactice de la Grădiniţa Nr. 42 Oradea; 63 de elevi şi trei cadre didactice de la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller"; 33 de copii preşcolari şi trei cadre didactice de la Grădiniţa Nr. 50; 51 de elevi şi trei cadre didactice de la Şcoala Gimnazială „Dimitrie Cantemir"; 75 de elevi şi trei cadre didactice de la Şcoala Gimnazială „Avram lancu"; 50 de elevi şi trei cadre didactice de la Şcoala Gimnazială „Puiu Sever" din Ineu.
Responsabilii de proiect sunt directorul Școlii Gimnaziale ,,Octavian Goga", dl profesor Ioan Mocan, și directorul adjunct, doamna profesor Delia Coste, profesor la Grădinița Nr. 42 (structură a Școlii Gimnaziale ,,Octavian Goga"). Coordonatorul proiectului este doamna prof. Maria Tănase, iar coordonatorul asistent, doamna prof. Adelina Moga.   
Din echipa de proiect fac parte responsabilii desemnați din partea instituțiilor partenere: prof. Trofin Mariana, bibliotecar C.C.D. Bihor, prof. Bratiș Dorina, Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller" Oradea, prof. Ile Laura, Grădinița Nr. 50 Oradea, prof. Stanca Melinda, Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir", prof. Velimirovici Cosmin, Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" Oradea, prof. Luncan Andreea, Școala Gimnazială ,,Puiu Sever" din Ineu (județul Bihor).
,,Soarele îmbrățișează Pământul"
Cadrele didactice implicate în proiect sunt următoarele: prof. Moca  Elena, Şandra Florica, Purtan Monica, Ţărău Ramona, Petruţa Ileana, Seica luliana, Vaş Floare, Pop loan, Gaja Alexandra, Lemnian Gherghina, Toth Claudia și bibliotecar Petru Mariana (de la Școala Gimnazială ,,Octavian Goga"), prof. Antal Dorina, Cucu Senta, Bocşe Maria, Horga Adela, Jurcuţ Ligia, Jurjuţ Denisa, Negrău Elena, Orban Maria, Popa Maria, Petruş Ileana, Simu Svetlana și Ungur Liliana (de la Grădinița Nr. 42); Bratiş Dorina, Huza Emilia și Imre Ramona (de la Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller");  prof. Toader Monica, Cozma Aurica și Jurcău Loredana (de la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" Oradea); prof. Stanca Melinda, Vidican Diana și Sabo Liana (de la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir"); prof. Ile Laura, Sîrb Ana, Oşvat Laura și Drincec Floare (de la Grădinița Nr. 50); prof. Luncan Andreea, Suciu Petronela, Karacsony Zoiţa și Hodişan Mădălina (de la Școala Gimnazială ,,Puiu Sever" din Ineu).
Următoarea activitate de proiect va avea loc în luna aprilie: plantare de flori și arbuști, sub genericul ,,Soarele îmbrățișează Pământul".
Prof. Maria Tănase

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 19:00:14 Ora standard a Europei de Est