Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul „Şcoala fără violenţă”, ediția a X-a

Miercuri, în Săptămâna Poliției bihorene

Concursul „Şcoala fără violenţă”, ediția a X-a

Peste 150 de elevi şi profesori au fost angrenaţi de poliţiştii de prevenire bihoreni în Concursul „Şcoala fără violenţă".

Miercuri, 22 martie 2017, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu", s-a desfășurat cea de-a X-a ediţie a Concursului cu tematică preventivă „Şcoala fără violenţă", adresat elevilor de gimnaziu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor şi cu cei ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu". Prin intermediul acestui proiect educaţional organizatorii şi-au propus să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. Liceenii participanţi s-au implicat activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le-au transpus pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi. În cadrul concursului „Şcoala fără violenţă", elevii au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente. Peste 150 de elevi și profesori organizaţi în 16 echipaje din cadrul unor instituţii de învăţământ liceale din judeţul Bihor, respectiv municipiul Oradea, municipiul Beiuș, Ștei, Tinca, Șuncuiuș, Roșia, Husasău de Tinca, Vașcău, Câmpani, Hidişelul de Sus, Bulz, Chişlaz, Sânnicolau Român au concurat pentru a-şi dovedi cunoştinţele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar. Prin intermediul acestui concurs, elevii au putut aborda problematici specifice propriei generaţii, devenind astfel mai conştienţi şi mai responsabili, atât faţă de propria conduită, cât şi la comportamentul colegilor sau prietenilor lor, fiind capabili să discearnă şi, astfel, să evite anumite riscuri.
Competiţia a constat în parcurgerea a două probe, respectiv un moment artistic și realizarea unui eseu cu teme din domeniul prevenirii criminalității.
Prima probă, momentul artistic, a constat în demonstraţii de dans, muzică, sport sau scurte scenete, care au surprins efectele nocive pe care violenţa, indiferent de forma sa de manifestare, o are asupra adolescenţilor, dar şi metode de a contracara astfel de manifestări. Expresivitatea, originalitatea, legătura conţinutului cu tema, precum şi alte asemenea criterii, i-au animat pe elevi într-o strânsă luptă pentru locurile fruntaşe. Emoționați, nerăbdători să urce pe scenă, dar și îmbrăcați spectaculos, elevii au folosit atât limbajul verbal, cât și cel nonverbal pentru a-și transmite cât mai eficient mesajele de prevenire a violenței, utilizând și fond muzical adecvat, astfel încât să încânte auditoriul. Realizarea unui eseu preventiv a fost cea de-a  doua probă în care au fost implicați elevii de gimnaziu. În cadrul celei de a doua probe, elevii au avut ocazia să îşi exprime în mod creativ părerea cu privire la formele de manifestare a violenţei, au reliefat cauzele producerii acestui fenomen şi au încercat să ofere soluţii, eseurile realizate de aceştia constituind adevărate lecţii pentru colegii lor.
Concursul a fost urmărit şi evaluat de un juriu format din psihologi, coregrafi, reprezentanţi ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Palatului Copiilor și reprezentanţi ai unor O.N.G. - uri din Oradea.  Mesaje precum: ,,Stop fenomenului de bullying!", „Sunt aici când ai nevoie de ajutor!", „Anturajul şi violenţa", „Tu alegi! Cu mâinile poți face bine sau rău... Alegerea îți aparține!", „Campionii au nevoie de părinţi!", „,Înlătură violența, fă loc dragostei. Violența ucide caractere!", „Iubire sau ură?", „Violența, o realitate nedorită a vieții!", „Știu, vrea și pot să mă comport frumos!", „Înlocuiește violența cu o îmbrățișare!", „Împreună la școală, dar fără violență, promovez toleranța, pacea, demnitatea și dezvoltarea personalității umane!" au fost promovate de elevi în cadrul concursului.
Câștigătorii ediției
Premiul I - echipajul Şcolii Gimnaziale Nr. 1 Roşia; premiul al II-lea - echipajul Şcolii Gimnaziale „Nicolae Bogdan" Vaşcău; premiul al III-lea - echipajul Liceului Teoretic „Nicolae Jiga" din Tinca; mențiuni: echipajele liceelor teoretice  „Onisifor Ghibu" și „Aurel Lazăr" din Oradea.
Totodată, au fost acordate și două premii speciale, pentru „Cel mai bun eseu", obţinute de echipajul de la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul" și pentru „Cea mai bună interpretare", obţinut de elevii Școlii Gimnaziale Nr.1 Bulz.
Cei 16 participanți
Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" Oradea
Sceneta prezentată: „Stop fenomenului de bullying! cadrele didactice: Ionela Belbe, Camelia Timofte, Daniela Marinău; elevii participanţi: Maria Lunca, Daria Filip, Elena Sotoc, Vanessa Nicoară, Șerban Moș.
Liceul Teoretic ,,Nicolae Jiga'' Tinca
Sceneta prezentată: „Sunt aici când ai nevoie de ajutor!" cadrele didactice: Oana Lola Aura, Martin Toma Teodora,  Cioaca Floare; elevii participanţi: Ciotea Alexandra, Oana Alexandru, Ungur Andrei, Cioca Sara,  Avram Maia.
Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia
Sceneta prezentată: „Din scandal la un spital"; cadrele didactice: Ciuhandu Florentin Ionel, Gergely Timmea; elevii participanţi: Isai Larisa, Morar Iulia, Petru Adrian Călin, Turc Otilia, Tirla Denisa, Toda Daria.
Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir" Oradea
Sceneta prezentată: „Friends and violence!"
cadrele didactice: Crăciun Andra, Galea Rodica; elevii participanți: Bălan Iulia, Bianca Bărcan, Doboș Etien, Iakab Georgia, Rus Lorena.
Școala Gimnazială „Georgiu Popa" Cîmpani
Sceneta prezentată: „În focul iubirii și fierul cel mai tare se înmoaie..."; cadrele didactice: Boldor Alexandra Anca, Ciocan Viorica, Pasere Andrada; elevii participanţi: Blaga Naomi, Laza Ştefănuţ, Pașca Rareş, Pantea Bogdan, Pele Valentin.
Şcoala Gimnazială ,,Miron Pompiliu'' Ștei
Sceneta prezentată: „Tu alegi! Cu mâinile poți face bine sau rău... Alegerea îți aparține!" cadrele didactice: Toth Ioana, Bunta Cristian, Panici Mangra Adelina, Pantea Simona, Merce Sanda, Moruț Liana, Andru Luminița; elevii participanţi: Andru Miruna Cristiana, Criste Iulia Andreea, Dobîndă Cătălin Andrei, Petriș Mălina, Scrofan George Nicolas.
Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei
Sceneta prezentată:  „Campionii au nevoie de părinţi!" cadrele didactice: Zaha Mihaela, Pordea Ioana, Rusu Inga, Andru Cristian Adrian, Coroiu Emanuel, Andru Luminița, Coroiu Manuela; elevii participanţi: Buz Nicholas, Clepcea Alexandru, Leicu Lucian, Văduva Paul, Mureşan Andresa.
Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș
Sceneta prezentată: „Înlătură violența, fă loc dragostei. Violența ucide caractere!" cadrele didactice:  Straton Monica, Haragoș Bogdana; elevii participanţi: Ungur Emanuela, Haragoș Alexandru, Szodrai Claudia, Toderaș Flavia, Tolnaci Antonia.
Școala Gimnazială Nr. 1 Husasău de Tinca
Sceneta prezentată: „Înger sau demon?!" cadrele didactice: Szabo Georgeta Ramona, Arosculesei Roxana, Braghina Silvia Alina, Bulzan Maria Alexandra, Bronţ Maria Corina; elevii participanţi: Varga Patricia Bianca, Leuca Florin Petru, Demeter Luca Davide, Galiş Denis Andrei, Pîrge Camelia Maria.
Școala Gimnazială Nicolae Bogdan" Vașcău
Sceneta prezentată: „Rostogan demisionează"; cadrele didactice: Ifrim Carmen; elevii participanţi: Teaha Delia , Herlaş Mircea, Forton Daria, Muşet Alexandra, Fezer Maria Cristina.
Școala Gimnazială Nr. 1 Hidişelu de Sus
Sceneta prezentată: „Iubire sau ură?" cadrele didactice: Călinescu Anca, Băliban Carmen, Băliban Petru, Moza Elena, Paşca Florica; elevii participanţi: Andor Paula, Cociobanu Eduard, Hercuţ Ana, Miclău David.                                                             
Liceul cu Program Sportiv „Bihorul"
Sceneta prezentată: „Violența, o realitate nedorită a vieții!" cadrele didactice: Zău Simona, Ursuțiu Lavinia, Ardelean Rodica; elevii participanți: Darius Chirilă, Laura Lupșe, Daria Marișcaș, Alesia Stance, Alexandru Trip.
Școala Gimnazială Nr. 1 Chișlaz
Sceneta prezentată: „Știu, vreau și pot să mă comport frumos!" cadrele didactice: Szalkai Anca, Popovici Florica; elevii participanţi: Țuț Adrian, Olasz Ionuț, Bandi Sefora, Bandi Fibia, Tronka Sebastian.
Școala Gimnazială Nr. 1 Bulz
Sceneta prezentată: „Sunt bâlbâit, dar mă tratez!" cadrele didactice: Blaga Mirela; elevii participanţi: Bianca Hoca, Alexandru Lazăr,  Andrei Taichiș, Andrada Toda.
Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea
Sceneta prezentată: „Înlocuiește violența cu o îmbrățișare!" cadrele didactice: Carmen Bubela, Ciprian Zopota; elevii participanţi: Cuc Iarina, Sabău Diana, Mathiu Alexandra Florina, Gal Daria, Sabău Andra.
Școala Gimnazială Nr. 1 Sânnicolau Român
Sceneta prezentată: „Împreună la școală, dar fără violență, promovez toleranța, pacea, demnitatea și dezvoltarea personalității umane!" cadrele didactice: Pop Angela; elevii participanţi: Miruna Bucurean, Hendre Florin, Lingurar Adrian, Pop Bianca, Hendre Renata
Comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii - I.P.J. Bihor
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul „Şcoala fără violenţă”, ediția a X-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:03 Ora standard a Europei de Est