Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Proiectul „Poliţistul de frontieră - factor de educaţie pentru prevenirea consumului de droguri

Curs în colaborare cu Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Bihor

Proiectul „Poliţistul de frontieră - factor de educaţie pentru prevenirea consumului de droguri

În contextul protocolului de colaborare dintre Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere (CPECA) Bihor și „Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" din Oradea - Catedra de Pregătire Specifică, în perioada 6.03 - 17.05. 2017, specialiştii celor două instituții derulează proiectul „Poliţistul de frontieră - factor de educaţie pentru prevenirea consumului de droguri".

Obiectivul general urmărit este familiarizarea participanţilor cu denumirile și caracteristicile principalelor categorii de droguri, efectele acestora, factorii de protecţie şi de risc asociaţi consumului de droguri, precum și conceptele de bază utilizate în prevenirea consumului de droguri.
În acest context, odată cu modificările survenite pe scena socio-economică şi politică a lumii, a intervenit nevoia extinderii ariei curriculare a elevilor școlii noastre şi abordarea unor subiecte de actualitate în vederea pregătirii astfel încât să poată ocupa la terminarea şcolii funcţii cât mai variate şi pentru a putea evolua cât mai uşor în carieră. Şcoala noastră este considerată o instituţie de elită a învăţământului de ordine publică din România, care a stabilit legături cu instituţii europene de profil şi şi-a perfecţionat în permanență resursa umană ţinând pasul cu trendul educaţional al U.E., prin alinierea curriculum-ului elevilor noștri la Common Core Curriculum şi participarea la schimburi de experienţă şi cursuri de perfecţionare în străinătate, atât prin traineri, cât şi prin elevi.
O problemă de actualitate a societăţii româneşti o constituie creşterea nivelului cererii de droguri în rândul populaţiei şi, îndeosebi, în rândul tinerei generaţii, iar acest demers urmăreşte creşterea nivelului de cunoştinţe ale beneficiarilor cursului - 140 de elevi anul I ai Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" din Oradea cu privire la influenţa drogurilor ilegale asupra consumatorilor, aceştia fiind familiarizaţi cu aspecte precum: tendinţele fenomenului consumului şi traficului de droguri în România, principalele categorii de substanţe şi efectele acestora, noţiuni utilizate în domeniul drogurilor, semnele consumului de droguri, cadrul legal şi sistemul de coordonare a politicii în domeniul drogurilor, sistemul de asistenţă destinat persoanelor dependente de droguri în România, noţiuni şi concepte teoretice utilizate în prevenirea consumului de droguri (factori de risc şi protecţie, etapele unei campanii de prevenire, evaluarea unei campanii de prevenire, prevenirea în mediul şcolar etc), fenomenul substanţelor noi cu efecte psihoactive etc.
La terminarea cursului, elevii vor primi - pe lângă informaţii şi cunoştinţe suplimentare despre acest subiect - şi diplome de participare.
De altfel, Strategia Naţională Antidrog pune accentul pe responsabilitatea instituţională şi are în vedere implicarea proactivă a tuturor instituţiilor cu atribuţii pe această linie. Alături de societatea civilă şi de alte instituţii publice de profil, rolul Poliţiei de Frontieră este unul determinant în elaborarea şi aplicarea documentelor şi politicilor publice antidrog.
Comisar de poliţie Micheş Eugen

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:18:23 Ora standard a Europei de Est