Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Profesori de la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea sunt la cursuri de formare în Marea Britanie

Corespondență din Marea Britanie

Profesori de la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea sunt la cursuri de formare în Marea Britanie

În săptămâna 13-17 martie 2017, o delegație formată din profesorii Erdeli Elena, Niculescu Daniela, Șipoș Lăcrimioara și Tirla Anca de la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, participă la cursul ,,Inclusion and Special Educational Needs", curs organizat de Merganser Consulting Ltd la Bath Marea Britanie.

Cursul amintit face parte din activitățile proiectului de mobilitate în domeniul educaţiei şcolare Erasmus+ KA1 ,,European training for psychologists", proiect coordonat de profesor, Elena Erdeli, singurul proiect aprobat pentru judeţul Bihor, al 26-lea proiect din cele 58 aprobate la nivelul ţării din lista celor 350 de candidaturi depuse la termenul  din 2 februarie 2016.
Proiectul îşi propune dezvoltarea de competențe profesionale în domeniul educației speciale prin strategii moderne de recuperare și integrare a elevilor cu CES. Prin intermediul proiectului, 11 cadre didactice de la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea vor avea oportunitatea de a participa la cursuri de formare în străinătate, cursuri organizate de partenerii noştri: Merganser Consulting Ltd din Marea Britanie şi Asociația ,,Evropei Ihnilates" din Grecia.
Activitățile cuprinse în cadrul programului de formare ,,Inclusion and Special Educational Needs", organizat în Marea Britanie în această săptămână sunt următoarele:
*introducere în sistemul educațional din Marea Britanie.
*prezentarea de noi inițiative privind predarea-învățarea și managementul clasei de elevi
*aspecte privind curriculum în Marea Britanie
*workshoop coordonat de Alison Reevery, tutor specialist în Bath și County Club, vizând problematica copiilor cu CES
*vizită la trei instituții de învățământ: Fosseway Special School, St. Gregory ‘s Catholic College, Primary Oldfield Park Juniors Lymore Terrace
*Observarea unor lecții, discuții cu profesioniști în domeniul educației speciale cu privire la metode și stategii practice pentru elevii cu CES  în școală
*Învăţarea experienţială folosind TIC ca resursă de predare /învățare, incluziune și motivație pentru elevi
*evaluarea cursului.
În urma participării la cursuri, profesorii vor disemina la nivelul instituţiei informaţia şi experienţa acumulată şi vor aplica în practică metode, strategii de predare-învăţare-recuperare aplicate elevilor cu cerinţe educative speciale.
Proiectul amintit este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene având un buget de 23.905 de euro.
Prof. Elena Erdeli
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Profesori de la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea sunt la cursuri de formare în Marea Britanie.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:24 Ora standard a Europei de Est