Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Infracționalitatea în domeniul afacerilor”

Conferința internațională de științe juridice,

„Infracționalitatea în domeniul afacerilor”

Catedra de Drept a Facultății de Drept și Științe Economice, de la Universitatea AGORA, a organizat, joi, 30 octombrie 2008, Conferința internațională „Infracționalitatea în domeniul afacerilor”, în parteneriat cu Direcția Poliției de Frontieră Oradea, Inspectoratul județean al Poliției de Frontieră Bihor, Inspectoratul județean de Poliție Bihor și Camera de Comerț și Industrie Bihor.

 Evenimentul este parte a unui proiect aprobat și co-finanțat de către Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului prin Autoritatea Națională pentru Cercetare Științifică (ANCS).
Comitetul de organizare este compus din membri din țară și din străinătate: Italia, Grecia, și Ungaria (co-președinți ai conferinței fiind dl prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu – rectorul Universității AGORA și dna conf. univ. dr. Elena Ana Mihuț – șefa catedrei de Drept).
La conferință au fost abordate teme precum: *reglementări naționale și europene în domeniul afacerilor - studiu comparativ *date statistice privind rata infracționalității în domeniul afacerilor *date privind condiția socială, economică și culturală a infractorilor din acest domeniu *regimul sancționator în cazul săvârșirii unor asemenea fapte antisociale – drept comparat *identificarea unor modalități moderne de prevenire și combatere a activităților ilicite în acest domeniu *metodologia investigării infracțiunilor și mijloace tehnico-științifice necesare în activitatea de cercetare criminalistică.
Cu această ocazie, a fost lansat și cel de-al doilea număr al revistei internaționale de științe juridice „AGORA International Journal of Juridical Sciences”, număr dedicat conferinței, atât în format print, cât și electronic: www.journaljuridical.univagora.ro.
În cadrul acestei manifestări științifice au fost marcate încă două evenimente importante din viața academică a Universității AGORA: *Lansarea cărții „Studies regarding criminality in the economic field. Romanian and Hungarian legislations”, rezultat al cercetării unui colectiv internațional format din cadre didactice ale Universității AGORA, Universitatea din Debrețin și Universitatea din Miskolc, Ungaria, sub coordonarea științifică a dnei conf. univ. dr. Elena-Ana Mihuț.
Colectivul de cercetare mai este format din lect. univ. drd. Laura-Roxana Popoviciu, lect. univ. drd. Nicolaie Iancu și partenerii din Ungaria: dr. hab. Béla Blaskó, Sándor Madai, Balázs Elek, Ilona Görgényi, Ágnes Pápai-Tarr, Katalin Kiss Mónusné. *Conferința de presă ocazionată de lansarea Centrului de documentație europeană în cadrul căruia fiecare persoană interesată va găsi un loc de dezbateri și confruntări pe diverse probleme economice, sociale, juridice și culturale de actualitate și va beneficia de materiale cu privire la rolul, funcția, structura și documentele emise de instituțiile Uniunii Europene în legătură cu politicile sale. (Delia F.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:34 Ora standard a Europei de Est