Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

City-managerul Dacian Palladi a primit o delegație de profesori din Europa

Cititorii de azi, liderii de mâine

City-managerul Dacian Palladi a primit o delegație de profesori din Europa

Administratorul public al Primăriei Oradea, Dacian Palladi, a primit ieri, 14 martie 2017, o delegație de profesori din șase țări, respectiv: Lituania, Turcia, Danemarca, Italia, Polonia și România, toate participante la proiectul ,,Today's readers, future leaders" (Cititorii de azi, liderii de mâine).

Timp de aproximativ o oră, dl Dacian Palladi a stat la dispoziția delegației, iar după întâmpinarea acesteia și prezentarea în linii mari a modului de funcționare a administrației locale, a răspuns întrebărilor formulate de profesori, membri ai delegației.
Aceștia au fost interesați de mai multe aspecte, cum ar fi: diferența dintre un primar și un city-manager, atribuțiile și rolul city-managerului în cadrul primăriei, cum funcționează sistemul educațional din Oradea, ce planuri are Oradea pentru a împiedica migrația tinerilor, dar și care sunt obiectivele turistice care pot fi vizitate în Municipiul Oradea.
Proiectul ,,Today's readers, future leaders", care se întinde pe o perioadă de doi ani (2015 - 2017), a fost finanțat prin programul Erasmus, program al Comisiei Europene. Țara coordonatoare a proiectului este Lituania, însă fiecare din cele șase țări participante este reprezentată de una sau mai multe unități de învățământ. În total sunt opt unități de învățământ implicate în proiect.
România este reprezentată de Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea, iar de coordonarea evenimentelor prevăzute în proiect se ocupă d-na Narcisa Șerfezeu, profesor de engleză la această școală și coordonator al proiectului pe România.
Proiectul ,,Today's readers, future leaders" are ca obiective: promovarea valorilor europene, depășirea barierelor culturale și de limbă între participanți prin dezvoltarea abilităților de lectură, dar și familiarizarea cu tradiția și cultura fiecărei țări participante.
Proiectul și-a propus și a reușit să apropie cei în jur de 2.000 de copii participanți la proiect. Numai de la Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea s-au implicat cca 700 de elevi. Această apropiere și cunoaștere reciprocă a fost posibilă prin activitățile formale și informale derulate în cadrul proiectului, prin achiziția în cadrul proiectului a numeroase cărți ale autorilor de literatură contemporană pentru copii, dar și prin implicarea părinților elevilor.
Astfel, elevii de  la Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea au alcătuit mai multe cărți cu informații și legende din fiecare țară, iar materialele realizate le-au reunit într-o expoziție, care a fost inaugurată ieri, la Cetatea Oradea.
La finalul întâlnirii cu city-managerul Dacian Palladi, delegația profesorilor a vizitat obiectivul turistic Turnul Primăriei Oradea, iar apoi Cetatea Oradea.
Aceasta este cea de-a cincea întâlnire transnațională între cadrele didactice din școlile implicate în proiect. (B.P.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: City-managerul Dacian Palladi a primit o delegație de profesori din Europa.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:35 Ora standard a Europei de Est