Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii din Remetea - ambasadori împotriva violenței

Proiectul „O lume fără ură, o lume mai bună

Elevii din Remetea - ambasadori împotriva violenței

În perioada 7 februarie - 24 martie 2017 se desfășoară concursul „Fără ură, cu toleranță", inițiativă lansată de Organizația Salvați Copiii în cadrul programelor educaționale Drepturile Copilului și Ora de Net (www.oradenet.ro), susținute de Ministerul Educației Naționale.

Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea, județul Bihor, a derulat cu această ocazie proiectul intitulat „O lume fără ură, o lume mai bună", coordonat de d-na profesoară Florea Camelia Simona, proiect care s-a desfășurat la nivelul clasei CP- a III-a. Acest proiect, care a fost de fapt o campanie împotriva violenței în școală și nu numai, va fi înscris în concurs până în data de 24 martie.
Într-o lume în care violența și ura sunt parcă tot mai accentuate, drepturile copilului sunt încălcate de multe ori, e salutară inițiativa Organizației Salvați Copiii de a conștientiza elevi, profesori și părinți cu privire la bullying-ul care are efecte nocive asupra copiilor noștri.
D-na  Florea Camelia Simona este profesor pentru învățământul primar și are 15 elevi în patru clase simultane. Propunerea de a desfășura o campanie împotriva violenței prin intermediul acestui proiect a fost o adevărată încântare pentru elevi.  Au recunoscut cu toții că, da, de atâtea ori au fost victime, agresori sau chiar martori ale unor violențe în școală și în afara ei. ,,Trebuie să recunosc, că, la rândul meu am provocat o ceartă sau am pus o piedică unui coleg mai slab" (Costin, clasa a III-a);  ,,Uneori, colegii mai mari își bat joc de noi, dar ironiile lor ne fac să ne simțim atât de prost" (Andrada, cls a II-a);  ,,Și noi vrem să părem foarte cool și râdem de cei mai mici decât noi" (Anamaria, cls a II-a); ,,Când cineva mi-a pus piedică sau m-a înjurat am așteptat prima ocazie ca să fac la fel" (David, clasa a III-a).
Copiii au înțeles campania împotriva violenței prin realizarea unor panouri, afișe și a unui poster cu desene și mesaje. Atunci când ești violent, când agresezi verbal sau fizic un alt copil, încalci un drept al celuilalt. La ora de religie ei au învățat că „trebuie să te porți cu celălalt, la fel cum ai vrea să se poarte el cu tine" (Alisia, clasa a III-a). Lecția - dezbatere (6 martie 2017), în care s-au implicat cu toții,  l-a avut în centru pe Radu, un personaj imaginar, dar care i-a reprezentat pe fiecare dintre ei. Violența fizică, cea verbală și violența pe internet, toate formele de hărțuire dăunează fizic și psihic și au consecințe grave asupra personalității copiilor.  ,,Acum am învățat multe lucruri despre violență și cât de nocivă este ea pentru fiecare dintre noi" (Naomi, cls I);  ,,Împreună cu colegii mei am devenit ambasadori împotriva violenței" (David, cls I);  ,,Vrem să ne placă la școală și să avem mulți prieteni" (Alex, CP); ,,Suntem atât de diferiți, dar vrem să ne acceptăm unii pe alții, să fim mai toleranți" (Ștefania, CP); ,,Mie îmi place matematica, iar el iubește fotbalul. Ea e o dansatoare bună, iar eu știu doar să fac calcule. Nu contează. Putem fi prieteni'' (Luca, CP).
Vineri - activitate publică
Ultima activitate din cadrul acestui proiect s-a desfășurat vineri, 10 martie și a fost o activitate publică ce a implicat în jur de 80 de persoane, elevi, părinți, profesori, dar și reprezentanți ai unor organizații și instituții locale: D-l Mircea Jurcan din partea organizației Habitat for Humanity, Beiuș a afirmat: ..Experiența dobândită prin colaborarea cu sute de voluntari adolescenți din diverse țări m-a învățat că relațiile de prietenie, munca în echipă și disciplina aduc rezultate. Ura nu e bună. Trebuie să învățăm de mici să fim toleranți". D-l Adrian Ciorna din partea organizației ,,Bunul Samaritean": ,,Ca și copil, eram un timid. Mulți copii își băteau joc de mine și a trebuit să învăț să îi ignor și să fiu puternic. Am ales să resping violența". D-l Blaj Viorel din partea organizației ,,Cireșarii": ,,Înțelege-l și acceptă-l pe cel de lângă tine". D-l Alex și d-na Andreea Camber au reprezentat organizația A.C.D.R., Beiuș. Andreea, care este și cetățean american,  le-a explicat copiilor cum ,,Bullyingul implică întotdeauna un agresor, o victimă și de multe ori niște martori". ,,Nu fi un agresor și nu fi o victimă. Ca martor, ia atitudine. Bullyingul trebuie înlăturat și trebuie să luptăm împotriva lui". D-l conf. univ. dr. Vasile Creț, Universitatea Agora, din partea organizației Europe Direct, Bihor: ,,Violența este nocivă și trebuie să învățăm bunătatea, așa cum au spus acești copii în mesajele lor". Dânsul a afirmat: ,,Antibullyingul este o temă în întreaga Europă. Să fim și noi ca și acești copii, niște ambasadori împotriva violenței". D-na prof. de istorie Monica Foldvari: ,,Lecții prin care promovăm toleranța desfășurăm și în cadrul orelor de cultură civică. Vrem o lume fără ură, în care elevii noștri să se simtă în siguranță". D-l Viorel Ianc din partea organizației Avram Iancu: ,,Am fost elevul acestei școli în urmă cu foarte mulți ani. Împreună cu voi astăzi participăm la campania anti-violență". D-na Narcisa Pașca reprezintă Poliția comunei Remetea: ,,Vreau să cred că în școala voastră veți reuși să dați la o parte violența și să fiți cu toții prieteni". D-l viceprimar Copil Ionel Stelian: ,,Așa cum ați spus, o lume fără ură e o lume mai bună. Învățați să iubiți mai mult, să fiți prietenoși, toleranți și veți fi mai fericiți".
Așa cum au transmis clar și frumos, copiii vor o lume fără ură și atunci aceasta va fi mai bună. Campania anti-violență va continua zilele următoare pe internet unde, prin intermediul paginii de Facebook special creată pentru acest proiect, mesajele lor îi vor atinge și pe alții. Elevii de la Remetea doresc să fie niște ambasadori împotriva violenței. Vor să trăiască fără ură, cu toleranță.
Prof. Florea Camelia Simona

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:14:34 Ora standard a Europei de Est