Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Amintindu-ne de Ion Creangă”, șezătoare literară la C.S.E.I. Nr. 1, Tileagd

Chiar de Ziua lui Nică humuleșteanul

„Amintindu-ne de Ion Creangă”, șezătoare literară la C.S.E.I. Nr. 1, Tileagd

Tradiţiile româneşti, printre care și șezătorile, constituie una dintre valorile foarte importante ale poporului nostru. Tocmai de aceea nu trebuie să lăsăm timpul şi evenimentele lumii moderne să ne facă să le uităm.

Sîntem datori să apreciem frumuseţea portului popular, a dansului şi a cîntecului românesc, a meşteşugurilor tradiţionale atît de mult apreciate de străini, dar prea puţin de noi cei care trăim pe aceste meleaguri.
Șezătoarea literară din 1 martie a recreat atmosfera celor de altădată punând în valoare frumusețea și bogăția obiceiurilor și tradițiilor strămoșești. Ea a fost găzduită de elevii claselor a IV-a și a VI-a ai C.S.E.I. Nr. 1, Tileagd, care și-au invitat oaspeții să le aprecieze realizările și cunoștințele dobândite despre opera lui Ion Creangă, marele povestitor și scriitor, de la a cărui naștere s-au împlinit 180 de ani. Făcînd o incursiune în creația autorului, elevii au interpretat cîntece din folclorul autohton, au dansat în ritm popular, ulterior surprinzând în desene ceea ce le-a plăcut mai mult.
Activitatea s-a bucurat de o participare numeroasă, reunind conducerea instituției, elevi, părinți, profesori, care au răspuns invitației organizatorilor: psiholog Alin Crețu (a deschis activitatea, a prezentat agenda apoi a detaliat importanța marelui om de litere și a operei sale) și consilier educativ prof. Otilia Urs (a delectat elevii cu ghicitori, apoi a coordonat momentul artistic inspirat de „Amintiri din copilărie", sub forma scenetelor: „La cireșe", „Pupăza din tei și „La scăldat").
Decorul a fost realizat de către profesoarele: Laura Petruț, Paula Bologa, Tamara Constantin și Mihaela Susa. Colaboratori au fost profesorii: Mărioara Cipleu (a citit povestea „Punguța cu doi bani", a prezentat câteva cărți scrise de către narator apoi le-a explicat cum își pot găsi în bibliotecă volumul pe care și-l doresc), Eugenia Deac și Lucia Romanschi.
Directorul instituției, prof. Marinela Buzle, a felicitat elevii și cadrele didactice pentru buna desfășurare a șezătorii, respectiv pentru clipele minunate oferite spectatorilor, cărora le-au fost smulse ropote de aplauze.
Alin Crețu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Amintindu-ne de Ion Creangă”, șezătoare literară la C.S.E.I. Nr. 1, Tileagd.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:12:02 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...