Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Madridul și-a dezvăluit misterele, profesorilor de la ,,Blaga”

La cea de-a V-a întâlnire transnațională de proiect

Madridul și-a dezvăluit misterele, profesorilor de la ,,Blaga”

În perioada 21-25 februarie 2017, a avut loc, la Madrid - Spania, cea de-a cincea întâlnire transnațională a Proiectului Erasmus+ ,,The Mysteries of European Capitals" (Mistere ale capitalelor europene).

Proiectul este finanțat de Comisia Europeană și se desfășoară în perioada 2015 - 2017. La el participă șase țări din Uniunea Europeană: Bulgaria, Croația, Letonia, Lituania, România și Spania. De această dată, delegația Liceului Teoretic Lucian Blaga din Oradea a fost alcătuită din profesorii: Delia Iova - directorul școlii, Dorina Mirodot și Sandor Traier - coordonatorii proiectului. Gazdele noastre au fost profesorii și elevii de la Colegio San Ramo y San Antonio din Madrid.
Primul lucru care ne-a frapat la sosirea în Madrid a fost vremea frumoasă și călduroasă: primăvara a ajuns acolo mai devreme decât la noi. Străzile sunt pline de flori, copacii au înverzit, totul este curat și civilizat.
După o primire călduroasă, cu cântece și voie bună, au urmat activitățile programate a fi desfășurate în timpul celor două zile de activitate. Tema principală a întâlnirii a fost ,,Cum putem contribui la protejarea monumentelor din Patrimoniul UNESCO". În urma activităților desfășurate cu elevii, fiecare țară participantă a prezentat câte un material care cuprindea părerea elevilor despre tema pusă în discuție și câte un filmuleț cu secvențe din lecțiile desfășurate la clasă, în care au fost integrate informații despre monumentele din Patrimoniul UNESCO al fiecărei țări. Elevii orădeni au pregătit o prezentare PowerPoint cu un program de ocrotire a monumentelor UNESCO din România, care a fost apreciat de toată lumea datorită originalității lui. Amintim doar că au realizat ,,Cinci porunci pentru ocrotirea și salvarea monumentelor", dintre care vă prezentăm două: ,,Cherish them - Don't let them perish" (Prețuim - Nu disprețuim), "Heal them - not kill them" (Vindecă - Nu ucide). De asemenea, filmul nostru a prezentat secvențe dintr-o lecție de limba engleză, susținută de doamna profesor Mirodot Dorina. Tot acum s-a definitivat culegerea de articole metodice ce urmează a fi tipărită pentru a fi un ghid pentru colegii noștri profesori și s-au discutat activitățile ce urmează a fi desfășurate până la următoarea întâlnire.
A urmat partea mai plăcută a vizitei în care inimoșii noștri parteneri ne-au prezentat și pe viu o parte din frumusețile și misterele Madridului. Ne-am despărțit cu greu de Madrid, dar am promis că vom reveni.
Următoarea și ultima întâlnire transnațională a proiectului va avea loc la Oradea, la începutul lunii mai. Vom încerca și noi, atunci, să le dezvăluim partenerilor noștri frumusețile României și ale Oradiei.
Prof. Dorina Mirodot
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Madridul și-a dezvăluit misterele, profesorilor de la ,,Blaga”.

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:27:03 Ora standard a Europei de Est