Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Eveniment expozițional la Colegiul Național „Teodor Neș” Salonta

Bun-venit, Primăvară, dragostea mea pentru frumos!

Eveniment expozițional la Colegiul Național „Teodor Neș” Salonta

Trei expoziții inedite au îmbrăcat în haine de primăvară Colegiul Național „Teodor Neș" din Salonta.

Măști de carnaval vienez, mărțișoare hand-made și lucrări artistice deosebite realizate de elevii salontani, sub atenta coordonare a profesoarei Oana Alexandrina Moldovan, spun povestea fără sfârșit a regăsirii iubirii, bucuriei și speranței în pragul lunii martie.
Reunite într-o temă îndrăzneață „Bun-venit, Primăvară, dragostea mea pentru frumos!", cele trei expoziții artistice poartă amprenta originalității profesoarei Oana Alexandrina Moldovan, o bistrițeancă îndrăgostită de Salonta, absolventă a Facultății de Arte Vizuale din Oradea și a unui master în management educațional.
Mamă a doi copii deosebiți, Oana Alexandrina Moldovan ne-a mărturisit că își dorește să aducă fiecare elev talentat la un nivel artistic superior, la acea vibrație creativă care să-l determine să simtă creația dincolo de o lucrare unică, frumoasă și emoțională găzduită de o coală de hârtie: „Elevii mei s-au obișnuit să lucreze pe lemn, pe sticlă, ceramică, porțelan, piatră, material textil și pe toate tipurile de hârtie. Știu să mânuiască pensula, creionul, tușul sau cărbunele. Expoziția de măști de carnaval vienez este în primul rând creația elevilor de clasa a VII-a și reunește 100 de creații inedite, atent lucrate în detaliu, realizate pe suport din ghips. Expoziția de mărțișoare este o provocare artistică la care au răspuns elevii claselor a IX-a. Bijuteriile artistice cu șnur alb-roșu sunt realizate pe suport de ceramică modelatoare și poartă fiecare un strop de iubire picurat din inimioarele viitorilor artiști-plastici sau artizani hand-made. Prin efortul și talentul investite în aceste mărțișoare, elevii mei au înțeles că un obiect creat manual poartă o valoare sentimental-emoțională mult mai mare decât unul de serie".
Panourile artistice expuse în holul central al colegiului salontan sunt realizate de elevii claselor a IX-a, a XI-a și a XII-a și definesc cel mai bine armonia prieteniei profesor-elev, așa cum au cristalizat-o de-a lungul timpului adolescenții salontani alături de îndrăgita lor Oana Alexandrina Moldovan.
În mod deosebit, profesoara Moldovan a ținut să precizeze că „acest eveniment expozițional este rodul unei binecuvântate colaborări cu boardul colegiului național din Salonta, reprezentat de directorul prof. Vasile Trăncău și, în mod special, cu inimosul colaborator Cristi Butcă, un coleg deosebit de la care am beneficiat, de-a lungul timpului, de suport material, susținere morală și promovare".
Sorin Petrache
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Eveniment expozițional la Colegiul Național „Teodor Neș” Salonta.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 21:24:31 Ora standard a Europei de Est