Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cursul ,,Desenul şi comunicarea prin imagini”

Eveniment „TopFormalis”

Cursul ,,Desenul şi comunicarea prin imagini”

Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea, în colaborare cu Casa Corpului Didactic Bihor, a organizat cursul cu tema: Desenul şi comunicarea prin imagini, în perioada 25-26 februarie 2017 la Mânăstirea „Izvorul Tămăduirii" din localitatea Petrova, judeţul Maramureş, în zona pădurii Hera.

Motivaţia alegerii acestei locaţii a fost dată de dorinţa de a asocia o temă care, prin specificul ei, este apropiată sufletului, cu un cadru natural şi spiritual deosebit conferit de o mânăstire amplasată într-un loc încărcat de frumos şi istorie.
Cursul s-a adresat studenţilor şi cadrelor didactice care au dorit să îşi îmbunătăţească abilităţile de a comunica prin imagini şi de a realiza desene sugestive destinate acestui scop.
Formatori au fost prof. Mircea Botog și conf. univ. dr. Ramona Novicov.
Pe traseu au fost vizitate Cimitirul Vesel de la Săpânța și Memorialul din Sighetu Marmației.
Justificare
În zilele noastre, comunicarea are loc preponderent pe cale vizuală. Fără să vrem, ne-am obişnuit să preluăm informaţii vizuale de la televizor sau de pe internet. Percepţia imaginii se realizează rapid, aproape instantaneu, dar realizarea ei, construcţia imaginii, necesită timp şi respectarea unor reguli. Aceste reguli de construcţie a imaginii le-am studiat în cursul de anul trecut. Pe baza lor înţelegem un mesaj pe care îl primim sau vrem să îl transmitem pe cale vizuală. Este vorba de reguli de compoziţie plastică sau de gramatica limbajului vizual, pe care mulţi dintre noi le folosim, fără să conştientizăm acest lucru în mod prealabil. Cursul de faţă îşi propune să ajute profesorii de diferite specialităţi, să îşi îmbogăţească posibilităţile de comunicare vizuală, pornind din domeniul desenului, spre nevoile lor curente de exprimare şi vizualizare a ideilor personale sau a materiei pe care o predă. 
Orice desen artistic pentru ca să poată fi perceput, „citit" şi înţeles corect, trebuie să aibă o coerenţă în exprimarea plastică, o legătură între elementele vizuale și mesajul transmis. Vom ajuta cursanţii să cunoască și să deprindă elementele de bază ale desenului, în creion grafit şi cărbune, dar şi să realizeze propriile lor lucrări. În cadrul cursului de faţă, vom arăta care sunt tehnicile de desen care au fost folosite în diferite perioade istorice. Vom încerca să analizăm şi să înţelegem mesajul desenului, dar și să ne exprimăm propriile idei. Cursul se adresează atât începătorilor, cât și celor avansaţi. Se poate lucra pe grupe sau în echipă. Materialul cursului va fi prezentat vizual în PowerPoint. Cursanţii vor avea asigurate materialele de desen: bloc de desen, creion grafit, cărbune de desen, radieră.
Scopul cursului a fost acela de a ajuta cursanţii să înţeleagă mesajul unui desen, dar şi să îşi exprime propriile idei prin parcurgerea celor două stadii:
Analiza imaginii grafice- un stadiu
Desen, tehnici de desen - un stadiu
Competenţe vizate
Cunoașterea elementelor de bază ale desenului, cunoașterea tehnicilor de bază ale desenului,
realizarea unor desene după model dat şi realizarea unor desene personale, planificarea pe module tematice:
Modul I: Elemente de bază ale desenului. Analiza plastică făcută pe imagini reprezentative
Modul II: Organizarea compoziției plastice Mijloace, tehnici, materiale
Modul III: Realizarea unor desene după model dat
Modul IV: Discuţii, dezbateri, propuneri etc.
Modulul V: Realizarea unor desene personale. Transmiterea unui mesaj vizual-plastic prin mijloace grafice proprii.
Vă aşteptăm cu drag la un nou eveniment marca TopFormalis!
Alin Crețu
Pentru mai multe poze (42 de poze), accesați Galeria foto: Cursul ,,Desenul şi comunicarea prin imagini”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:08 Ora standard a Europei de Est