Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Ziua Porților Deschise Preșcolarilor”, la Școala Gimnazială Nr. 11

Vineri, 24 februarie

,,Ziua Porților Deschise Preșcolarilor”, la Școala Gimnazială Nr. 11

În data de 24 februarie 2017, a avut loc la Școala Gimnazială Nr. 11 ,, Ziua Porților Deschise Preșcolarilor".

Cu acest prilej am lansat o invitație Grădinițelor cu Program Prelungit Nr. 35 și 41 și Grădiniței Particulare Aleodor.
Bobocii vizitatori au fost întâmpinați cu un călduros ,,Bine ați venit!" de doamna director Liana Papagiannis, doamna director adjunct Lucaciu Ramona și de coordonatorul activităților, prof. Markovits Margareta. Preșcolarii au luat contact pentru prima dată cu spațiile dedicate activităților școlare, unde vor descoperi tainele cunoașterii.
În cadrul acestui eveniment au fost organizate o serie de activități interactive, menite să-i atragă pe preșcolari în universul cunoașterii și să-i familiarizeze cu mediul școlar. Activitățile s-au desfășurat la clasele ciclului gimnazial, unde elevii școlii noastre atât din învățământul tradițional, cât și din alternativa  Freinet, care funcționează în școala noastră, alături de profesorii coordonatori și-au împărtășit cunoștințele copiilor.
 Elevii clasei a VI-a A,coordonați de prof. Păcurariu Delia, și-au prezentat cu multă dibăcie animalele de companie (peștișori, hamsteri, papagal, câine) preșcolarilor. Atmosfera prietenoasă, multitudinea de informații și bucuria interacțiunii copiilor cu animalele au contribuit la o oră de biologie reușită.
În continuare, copiii au participat la un atelier de lucru intitulat ,,Studiul culorilor", în cadrul căruia au asistat la experimente de chimie. Elevii clasei a VIII-a A, coordonați de prof. Molnar Eva i-au antrenat pe vizitatori în ,,arta și tehnica obținerii diferitelor culori prin întrepătrunderea substanțelor chimice".
Elevii clasei a VII-a A, coordonați de prof. Markovits Margareta, au reușit cu adevărat să-i impresioneze pe micii vizitatori cu experimente de fizică spectaculoase.
Din lumea palpitantă a științelor exacte, copiii au fost invitați să participe la un atelier de lucru intitulat ,,Să realizăm cadouri pentru mame". Elevii clasei a VII-a B, coordonați de prof. Venczel Ilona le-au oferit copiilor prilejul de a confecționa împreună felicitări din materiale  ecologice, pe care să le dăruiască mamelor cu ocazia zilei de 8 Martie.
Acest șir de evenimente a fost încununat de vizita copiilor în atelierul ,,Micul arhitect", unde au putut admira o expoziție de machete de casă, realizată de elevii claselor de gimnaziu, coordonați de prof. Marc Cornelia.
La sfârșitul programului, viitorii boboci au fost recompensați cu mici surprize din partea cadrelor didactice.
Activitățile realizate de cadrele didactice și elevii școlii noastre s-au bucurat de un succes real, transformând această zi într-o zi a prieteniei și a cunoașterii.
Consilier educativ,
prof. Palyi Eva
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Ziua Porților Deschise Preșcolarilor”, la Școala Gimnazială Nr. 11.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:00:21 Ora standard a Europei de Est