Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnirea spiridușilor cu un specialist

În cadrul proiectului tematic „Lupul”

Întâlnirea spiridușilor cu un specialist

La Grădinița cu Program Prelungit Nr. 30 Oradea, în sala grupei mijlocii A (grupa spiridușilor, educatoare: prof. Ruja Lenuța, prof. Pălăcean Anca) s-a desfășurat o activitate din cadrul proiectului tematic „Lupul".

Proiectul, în general, este un instrument de lucru,  prefigurat în pedagogia modernă deoarece mobilizează, stimulează și motivează copilul pentru învățare. Realizarea lui presupune un volum sporit și divers de activități.
Activitatea de impact, la care mă voi referi în continuare este întâlnirea cu un specialist din domeniul silvic. Am avut bucuria și plăcerea ca d-nul Teodor Suciu, inginer silvic la Direcția Silvică Bihor, instituție cu care am demarat un parteneriat ce se dovedește a fi foarte eficient și funcțional, să răspundă cu încântare invitației de a participa la activitatea noastră.
Prin prezență, prestație și materiale pregătite, așa după cum era de așteptat, d-nul inginer a reușit să satisfacă setea de cunoaștere, să stârnească curiozitatea și să le recompenseze cele două atitudini de învățare, manifestate de micuții exploratori, cu cea mai firească nevoie a copiilor, jocul.
Așadar, spiridușii au aflat lucruri noi, au demonstrat că ei înșiși au un volum considerabil de cunoștințe, despre lupul pe care cei mai puțin informați îl consideră, doar rău. Explicațiile pertinente, exemplele concrete al expertului au permis înțelegerea noțiunilor: mamifer, haită, necrofag, tractabile. Au dovedit că informația potrivit căreia ghearele lupului nu sunt tractabile, poate fi folosită în procesul de identificare a urmei acestui animal. În momentul în care invitatul nostru le spunea că a văzut urme de lup, un preșcolar l-a întrebat dacă era vizibilă și urma ghearelor. Iată că, legătura cauză - efect se poate procesa cu ușurință chiar și la această vârstă.
Spre marea bucurie a spiridușilor, întâlnirea s-a finalizat cu jocul imaginar „La vânătoare", ocazie cu care, din nou, au conștientizat că este permis a se vâna doar animalele bolnave și neputincioase.
D-na director Georgeta Bara a asistat la desfășurarea activității și a evaluat-o prin următorul comentariu, postat pe grupul de facebook al părinților.
,,Prezentă la activitatea de azi a spiridușilor, am remarcat interesul si curiozitatea lor pentru lucrurile împărtășite de invitatul zilei, focusarea întrebărilor spre aspectele care îi interesează în mod deosebit şi exprimarea liberă a propriilor opinii şi stări sufleteşti. Jocul din finalul întâlnirii a surprins în mod plăcut prin atitudine și transpunerea fiecăruia în rolul ,,curajosului vânător". Felicitări tuturor!"
Lenuța Ruja
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Întâlnirea spiridușilor cu un specialist.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:28:17 Ora standard a Europei de Est