Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Câștigând concursul, Danșa Alexandra va vizita în aprilie Parlamentul European

Vineri, la C.N. ,,Mihai Eminescu” s-a ales elevul care va pleca la Bruxelles

Câștigând concursul, Danșa Alexandra va vizita în aprilie Parlamentul European

Douăzeci și unu de elevi din clasele a XI-a și a XII-a de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea au participat vineri, 24 februarie 2017, la un concurs de dezbateri pentru cunoașterea instituțiilor europene și obținerea unui loc în echipa de liceeni a României care va pleca la Parlamentul European.

În cadrul proiectului ,,Îmbunătățirea cunoștințelor despre Parlamentul European prin jocuri educaționale de simulare", Centrul Român de Politici Economice (CEROPE) a câștigat finanțare nerambursabilă de la Parlamentul European pentru a desfășura campanii de informare în rândul liceenilor care în 2019 vor avea vârsta de 18 ani împliniți, să înțeleagă ce este Parlamentul European și să voteze informal, în cunoștință de cauză, candidații pentru Parlamentul European.
Pentru acest proiect, CEROPE a ales câte două licee din cinci județe ale țării, din localitățile: Slatina, Hunedoara, Arad, Oradea și Iași. Din Oradea au fost selectate colegiile naționale ,,Mihai Eminescu" și ,,Iosif Vulcan". Vineri, de la ora 11.00, timp de două ore, în cele două colegii orădene s-au desfășurat activități de informare și jocuri educative de simulare la care au participat câte 20 de elevi din clase a XI-a și a XII-a de la respectivele colegii. Miza concursului care s-a dat între cei 20 de liceeni era una cât se poate de derutantă și tentantă: doar un singur elev urma să câștige dreptul de a pleca în aprilie la Bruxelles la Parlamentul European.
La Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" au concurat (21): Boldan Cristina, din a XI-a A, Demian Cristian, Cotrău Cara, Mihăieș Anamaria, Laslău Sergiu și Liț Alexandra, din a XI-a B, Voloșeniuc Lorena, Popa Alice, Danșa Alexandra, Fanea Karla și Curcă Andrei, din a XI-a C, Peștean George, Tomescu Miruna și Mercea Bogdan, din a XI-a D, Rotar Ruxandra, Indrieș Gabriel, Junc Pavel și Maghiar Titus, din a XI-a G, Serac Paul și Danciu Emanuel, din a XII-a D, precum și Daina Diana, din a XII-a E.
,,Am certitudinea că veți fi la înălțime"
În dechiderea evenimentului, directorul adjunct, dl profesor Ioan Cadar, a prezentat locul și contextul, invitații și membrii juriului. Doamna inspector școlar Daniela Sopota, ,,jucând acasă" și cunoscând combatanții, li s-a adresat din suflet fiind și o zi de sărbătoare a iubirii (Dragobetele): ,,Am certitudinea că veți fi la înălțime, am certitudinea că vă veți exprima punctul de vedere în mod pertinent și ambițios, așa cum bine vă cunosc (...). Dragii mei, militați pentru drepturi europene, militați pentru democrație, militați pentru libertate", a mai spus doamna inspector școlar Daniela Sopota, care are mare încredere în acești tineri, ,,oamenii noștri de viitor", după aprecierea domniei sale. Juriul a fost alcătuit din istoricul orădean Gabriel Moisa, doamna Adina Dragoman și Tiberiu Cazacioc, reprezentanți ai CEROPE. În cuvântul său, profesorul universitar Gabriel Moisa s-a referit la două-trei chestiuni despre ceea ce înseamnă instituțiile europene, spiritul european și Parlamentul European.
Argumentând pro sau contra subiectului într-un discurs de două minte
Adina Dragoman a moderat evenimentul, dialogând cu cei 21 de candidați pe tema instituțiilor europene, reprezentarea României în Parlamentul European, despre avantajele aderării României la U.E. Apoi le-a prezentat un filmuleț despre cum funcționează instituțiile europene, văzute de președinții lor de la Bruxelles, Strasbourg și Luxemburg. S-au tras la sorți europarlamentarii români reali pe care ei urmau să-i ,,reprezinte" și subiectele de discuție: siguranța alimentelor, drepturile consumatorilor, migrația și azilul... Pe tema aleasă, fiecare urma să susțină pro sau contra subiectului argumentând în cadrul unui discurs de două minute.
,,Vom aprecia discursul vostru, cât este de coerent, strategia, logica, stilul, conexiunea, retorica, știința de a vorbi liber, cum vă argumentați și susțineți punctul de vedere", a precizat Adina Dragoman.
La sfârșitul concursului, toți concurenții urmau să fie premiați cu diplome de participare și cu mici atenții (materiale promoționale și căști), iar câștigătoarea concursului, Danșa Alexandra, va pleca la Bruxelles în perioada 4-8 aprilie, împreună cu Dan Abigail, câștigătoarea concursului de la ,,Iosif Vulcan" și cu ceilalți opt câștigători (europarlamentari) din Slatina, Hunedoara, Arad și Iași. Cei 10 vor ajunge la Parlamentul European, unde vor avea ocazia să stea de vorbă cu europarlamentari români, dar nu numai...     
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (54 de poze), accesați Galeria foto: Câștigând concursul, Danșa Alexandra va vizita în aprilie Parlamentul European.  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:00:53 Ora standard a Europei de Est