Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii Școlii Gimnaziale ,,Dacia” au câștigat 61 de premii și mențiuni

La cea de-a XX-a ediție a Concursului național Lumina Math, din 26 nov. 2016

Elevii Școlii Gimnaziale ,,Dacia” au câștigat 61 de premii și mențiuni

Și la ediția din 2016 a Concursului național Lumina Math, elevii Școlii Gimnaziale ,,Dacia" din Oradea s-au numărat printre marii câștigători ai competiției naționale, cu cele 61 de premii și mențiuni cucerite.

Eforturile depuse și performanțele obținute au fost răsplătite ieri (joi, 23 februarie 2017) de către domnul director, profesor dr. Florian Hava, și coordonatorul pe școală al acestui concurs, doamna profesor Diana Curilă, care le-au înmânat diplomele, în prezența unui număr mare de elevi, cadre didactice și părinți.
Clasa a III-a B, prof. Diana Zlibuț - 19 premii și mențiuni
La nivel de școală, cele mai multe și mai valoroase premii le-au adus elevii clasei a III-a B; ei confirmă, repetând și în 2016, performanța din 2015... și ceva în plus. Dacă în clasa a II-a, elevii doamnei profesor Diana Zlibuț obțineau 15 premii, în 2016 au ridicat ștacheta la 19. Și au făcut o tradiție din a câștiga și Tabăra de la Poligrafu, oferită de organizatori elevului cu cel mai mare punctaj din județ. Dacă în 2015, marele premiu a fost cucerit de Ema Constăngioară, în 2016, Tabăra de la Poligrafu a fost câștigată cu brio de colegul Emei, Luca Ardelean.
Secretul succesului!
-Există un secret în obținerea unor asemenea rezultate? am întrebat-o pe doamna profesor Diana Zlibuț.
-Elevii trebuie motivați, determinați să învețe, sprijiniți să o facă, atât la școală, cât și acasă, controlați și încurajați în permanență. Pentru că drumul spre performanță cere implicare totală din partea celor trei actori, în principal, sârguință și efort propriu susținut din partea elevului, care este piesa de bază pe tabla de șah. Noi ne alăturăm lui cu responsabilitate și dăruire, îi dăm aripi și îl îndrumăm cu bucuria pe care el trebuie să o simtă, iar recompensa pentru efort și performanță trebuie să vină obligatoriu pentru a-l motiva, a întreține arderile și forța sa interioară, dorința de a persevera și a se angaja la noi eforturi...  
La nivelul clasei a III-a B, din cei 19 laureați: opt au obținut premiul I, cinci - premiul al II-lea, doi - premiul al III-lea și patru mențiuni.
Premiul I: Ardelean Luca - 94,02803 p.- locul I - Tabăra de la Poligrafu; Zdrehuș Adrian - 91,52702 p. - locul II; pe locul III, cu același punctaj, s-au clasat trei elevi: Morozan David -91,02702 p., Madi Mihai - 91,02702 p. și Constăngioară Ema - 91,02702 p.; Curț Lavinia - 88,52403 p. - locul IV; Șereș Albert - 85,02502 p.- locul V; Cocoș Raluca - 83,52403 p. - locul VI; premiul  al II-lea: Iova Casian, Nagy Alexandra, Danșa Daria, Cătană Sara și Curț Diana; premiul al III-lea: Timiș Elena și Băcioiu Bianca; mențiuni: Duluș-Gaboraș Andrei, Ștefan Georgiana, Popovici Ștefan și Cighir Raul.
Celelalte 42 de premii și mențiuni
Clasa a II-a A, prof. Simona Cobe - șase premii și mențiuni
Băican Vlad, premiul I, Sandor Sara - II, Negruțiu Sorina - III, și trei mențiuni: Câmpan Ayanna, Stanciu Francesca și Duluș Elisa.
Clasa a III-a A, prof. Simona Fabian - șase premii și mențiuni
Paruș Ștefan - premiul I, Sturza Mihnea și Matei Iulia - III, și trei mențiuni: Cuc Iustin, Leucea Mihnea Luca și Cosma Guler Vlad Ștefan.
Clasa a IV-a A, profesor Amalia Ciorba - șase premii și mențiuni
Cioban Alexandru și Harn Daria - premiul al II-lea, Barbeș Alexandru și Verdeș Diana - III, și două mențiuni: Lazău Luca și Ovănescu Vlad.
Clasa a IV-a C, profesor Aurora Feier - cinci premii și mențiuni
Aron Luca, Horj Ayanna și Nicola Alessia - premiul al II-lea, Mihuța Mara și Vulpe Luca - mențiuni.
Clasa a II-a D, profesor Maria Floruț - cinci premii și mențiuni
Haneș Mihai - premiul al II-lea, Mazilescu Mara și Andre Stephanie - III, Husaru Șerban și Lupșe Dragoș - mențiuni.
Clasa a III-a D, profesor Viorica Iancu - patru premii și mențiuni
Sturz Miruna - premiul I, Dragoș Sebastian și Galea Adrian - III și Pop Amalia - mențiune.
Clasa a IV-a B, profesor Paula Vidican - trei premii și mențiuni
Bănică Diana - premiul al II-lea, Botău Maria - III și Ianc Antonia - mențiune.
Clasa a II-a E, profesor Lucia Leț - două premii
Bungău Ștefan și Szabo Sara - premiul al III-lea.
Clasa a II-a B, profesor Gabriela Negruț - un premiu și o mențiune
Gligor Andrei - premiul I, Ciaca Dragoș - mențiune.
 Clasa a IV-a D, profesor Maria Iagăr - o mențiune
Corbu Octavian - mențiune.
La gimnaziu, s-au obținut două mențiuni
Berce Darius, cls. a V-a C, profesor Monica Berce și Gânțe Patrick, cls. a VII-a D, profesor Diana Curilă.
Felicitări celor 61 de elevi, profesorilor îndrumători și părinților!
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevii Școlii Gimnaziale ,,Dacia" au câștigat 61 de premii și mențiuni.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:16:48 Ora standard a Europei de Est