Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Etapa județeană a proiectului ,,Podul prieteniei”

Marți, la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea s-a desfășurat

Etapa județeană a proiectului ,,Podul prieteniei”

Marți, 21 februarie 2017, în sala festivă a C.S.E.I. Nr. 1 Oradea s-a desfășurat etapa județeană a proiectului - concurs național cu participare internațională ,,Podul prieteniei" (Friendship Bridge), ediția a VII-a.

La această ediție, au participat, în calitate de parteneri: reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, ai Consiliului Județean Bihor, ai Casei Corpului Didactic a Județului Bihor, ai Fundației LIFE 2008 din Oradea, ai Societății CAP Group SRL, elevi și profesori de la cinci instituții de învățământ special și 12 instituții de învățământ de masă: C.S.E.I. Nr. 1 Popești, C.S.E.I. Cristal, C.S.E.I. Bonitas, C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd, C.S.E.I. Orizont, Grădinița Nr. 56, Grădinița Nr. 41, Grădinița din Copăcel, Grădinița Nr. 52, Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu", Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu", Școala Gimnazială Nr. 11, Școala Primară Nr. 2 Copăcel, Liceul de Arte, Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller" Oradea, C. N. ,,Mihai Eminescu" și Școala Gimnazială ,,Puiu Sever" din Ineu.
Cei mai mulți dintre acești parteneri au fost prezenți și ieri (marți) la etapa județeană, organizată pe patru secțiuni: workshop - atelier de lucru pentru elevi (pentru confecționare de lucrări colective din materiale reciclabile pe tema SOS Natura); concurs de desene/picturi pentru elevi; concurs de colaje pentru elevi; concurs de lucrări virtuale pentru  profesori.
Lucrările primite la concurs au fost expuse în cadrul a trei expoziții, pe secțiuni, de către membrii echipei  de proiect: prof. Erdeli Elena - coordonator proiect, Haș Rodica, Șipoș Lăcrimioara, Calamar Daniela și Herlaș Mirela. Pentru jurizarea lor (pe secțiuni) au fost alcătuite patru comisii. La secțiunea nr. 1 (workshop - atelier de confecționare lucrare colectivă din materiale reciclabile), au evaluat: prof. Vese Alina, inspector școlar pentru învăţământ special (I.S.J. Bihor, președinte), prof. Szabo Florina (prof. metodist al C.C.D. Bihor), Codilă Mirela (reprezentant al Fundației LIFE), prof. Nan Maria (Grădinița Nr. 52) și prof.  Pantazi Teodora (director al C.S.E.I. Nr. 1); la secțiunea a II-a (desene/picturi), au jurizat: prof. Sopota Daniela, inspector școlar pentru educație permanentă și activitate educativă formală și nonformală (I.S.J. Bihor,  președinte), prof. Bodiu Carmen, (director al C.C.D. Bihor), jurist Mioara Derecichei (Consiliul Județean Bihor), prof. Strațomir Ionela (C.S.E.I. Nr. 1, reprezentant al  CAP Group SRL) și prof. Cristea Ligia (Liceul de Arte); la secțiunea a III-a  (colaje), au evaluat: pr. prof. Negruțiu Florin,  inspector școlar pentru proiecte educaționale (I.S.J. Bihor, președinte), prof. Roșu Elisaveta, inspector școlar pentru istorie, geografie, științe socio-umane (I.S.J. Bihor), prof. Erdeli Elena (prof. C.S.E.I. Nr. 1, coordonator proiect), prof. Șipoș Lăcrimioara (prof. C.S.E.I. Nr. 1) și prof. Calamar Daniela (prof. C.S.E.I. Nr. 1); la secțiunea a IV-a  (lucrări virtuale), au jurizat: prof. Chivari-Moțoc Elena, inspector școlar pentru proiecte educaționale (I.S.J. Bihor, președinte), prof. Tăut Stela (prof. Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu", președinte al Asociației Dascălilor Bihoreni), prof. Ilisie Carmen (director adjunct al C.S.E.I. Nr. 1), prof. Herlaș Mirela (prof. CȘEI Nr. 1) și prof. Haș Rodica (prof. C.S.E.I. Nr. 1).
În deschiderea evenimentului, doamna director Teodora Pantazi a mulțumit partenerilor și echipei de proiect pentru modul profesionist și responsabil în care s-au implicat în derularea proiectului și în organizarea etapei județene, iar doamna profesor Elena Erdeli, în calitate de coordonator de proiect, a felicitat echipajele prezente la etapa județeană și le-a urat succes în realizarea lucrărilor în cadrul workshopului.
Să mai spunem că proiectul ,,Podul prieteniei" este cuprins în Calendarul activităților educative naționale al M.E.N.C.S. Nr. 28269 din 23.02.2016, Anexa B, pag. 5, domeniul cultural artistic, arte vizuale, poziția 40; el urmărește: dezvoltarea abilităților artistice la elevi în vederea socializării și integrării lor în societate; realizarea unor lucrări din materiale reciclabile pe tema SOS Natura; realizarea unor creații artistico-plastice (picturi/ desene, colaje făcute de elevi), utilizând tehnici diverse; realizarea unor lucrări virtuale (create de profesori), utilizând mijloacele IT; confecţionarea de obiecte/ machete/ lucrări colective din materiale reciclabile cu tema SOS Natura.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (51 de poze), accesați Galeria foto: Etapa județeană a proiectului ,,Podul prieteniei”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:46:05 Ora standard a Europei de Est