Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

,,Să identificăm împreună nevoile serviciilor sociale”

Primarii și viceprimarii au fost invitați, joi, la un simpozion, la A.J.P.I.S. Bihor

,,Să identificăm împreună nevoile serviciilor sociale”

C.N.A.S.R., Sucursala Bihor, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Bihor și Direcția Generală de Asistență Socială Bihor au invitat joi, 16 februarie 2017, primarii și viceprimarii la simpozionul ,,Cadrul legislativ privind buna practică și funcționare a Serviciului Public de Asistență Socială la nivelul comunelor". Evenimentul s-a desfășurat la sediul Agenției Județene pentru Plăti și Inspecție Socială.

În prezidiul manifestării au fost invitați: asistent social Daniela Lupu, din Brașov (coordonator seminar), Claudia Torje (președinte al Colegiului Național al Asistenților Sociali (C.N.A.S.) Bihor, Andreea Pontoș (vicepreședinte C.N.A.S. Bihor), Livia Popuș (director interimar al A.J.P.I.S. Bihor), Simona Vesa (șef serviciu Inspecție Socială), Alina Mihele (inspector în cadrul Inspecției Sociale), Călin Puia (director general al D.G.A.S.P.C. Bihor).
Dintru început, Daniela Lupu a precizat faptul că dorește un workshop interactiv, schimb de opinii, participare amplă pentru a identifica ,,împreună nevoile  serviciilor sociale". În prezentarea cadrului legislativ au fost punctate în principal aspecte legate de servicii/prestații sociale, acreditare/licențiere și personal de specialitate; vorbind despre Serviciul Public de Asistență Socială, D.L. a sondat terenul pentru a afla câte primării și-au înființat un astfel de compartiment (în baza unei hotărâri a Consiliului Local). S-a constatat că cele mai multe primării nu dețin un asemenea compartiment. Abordând problema prestațiilor sociale, s-a făcut vorbire despre multiplele anchete sociale care se fac în cazul persoanelor cu handicap și al vârstnicilor; pentru minori în plasament; instanță divorț, tutelă, curatelă; copii aflați în dificultate; pentru abuz și violență în familie; abandon școlar; pentru ajutor în încălzirea locuinței sau pentru reducerea impozitului imobiliar. În prezentarea cadrului legislativ s-au făcut trimiteri la Legea 270/2008, pentru modific. Leg.17/2000, H.G. 430/2008, Leg. 292/2011, Art. 27, Art. 46, Art. 113, Leg. 197/2012, Asigurarea Calității S.S., precum și H.G. 691/2015, privind copiii ai căror părinți  sunt plecați la muncă în străinătate.
Problema nr. 1 - lipsa personalului de specialitate
Într-o discuție avută cu Andreea Pontoș, vicepreședintele Colegiului, am dorit să aflăm scopul și obiectivele seminarului, motivele convocării primarilor și viceprimarilor, precum și principalele probleme pe care le întâmpină primăriile, respectiv asistenții sociali la nivelul comunelor.
,,Am convocat la acest seminar primarii și viceprimarii pentru că ei au puterea de decizie. Ei trebuie să înțeleagă, ca și decidenți, ce înseamnă sau ce ar trebui să însemne asistența socială la nivelul comunității; în marea majoritate a cazurilor, asistența socială este concentrată pe prestații și beneficii, pe celebrele ajutoare sociale și mai puțin pe ceea ce înseamnă serviciile sociale, în folosul comunității, care să-i ajute să iasă din starea aceasta de vulnerabilitate. În mediul rural se constată lipsa personalului de specialitate (a asistenților sociali licențiați), așa cum cere legea. Din această cauză, accentul nu este pus pe serviciile sociale (pe identificarea nevoilor  comunității). De aceea am chemat primarii, ca ei să înțeleagă importanța asistentului social specializat. Dacă s-ar debloca posturile, cu siguranță, mai mulți asistenți sociali ar merge în mediul rural. Noi sperăm ca ei (primarii - n.n.) să fie de-acum mai deschiși la ceea ce înseamnă asistența socială, să-i lase pe asistenții sociali să-și facă treaba (acolo unde sunt). Din păcate, sunt prea puțini în mediul rural. Cercetările spun că 3 din 4 nu sunt asistenți sociali licențiați. E un paradox, avem asistenți, dar nu merg în mediul rural, chiar dacă mulți nu și-au găsit de lucru în domeniu; mai ales că în administrație posturile au fost blocate, alții s-au reorientat, iar marea majoritate sunt pe protecția copilului (aici își găsesc mai ușor de lucru - cei mai mulți la D.G.A.S.P.C. Bihor); ce e mai dureros este că mulți au plecat în străinătate (Anglia). Din păcate profesia de asistent social nu este văzută așa cum trebuie în comunitate, mai cu seamă în mediul rural; unii cred că asistentul social este infirmiera care dă injecții. Nu înțeleg ce rol esențial are în fond asistentul social, care poate să vină cu politici sociale, cu propuneri și cu un plan de intervenție pentru fiecare tip de beneficiar în parte, fiind respondent în rezolvarea cazurilor sociale din comunitate", conchide Andreea Pontoș.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Să identificăm împreună nevoile serviciilor sociale”.

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 06:56:10 Ora standard a Europei de Est