Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au fost prezentate veniturile și cheltuielile D.P.I. și principalele obiective pentru anul 2017

Vineri,

Au fost prezentate veniturile și cheltuielile D.P.I. și principalele obiective pentru anul 2017

Lucian Popa, director executiv al Direcției Patrimoniu Imobiliar (D.P.I.), a susținut vineri, 10 februarie 2017, o conferință de presă în care a prezentat Raportul de activitate pe anul 2016 al direcţiei. A fost prezentată evoluția veniturilor și cheltuielilor totale ale D.P.I., precum și principalele obiective pentru anul 2017.

Lucian Popa a arătat că realizarea obiectivelor propuse pe anul 2016 a fost deosebit de dificilă, mai ales datorită faptului că D.P.I. a fost comasată în cadrul Primăriei Oradea. Acest fapt a presupus o serie de modificări și redirecționări, însă s-a reușit realizarea majorităţii obiectivelor propuse.
Totodată, Lucian Popa a reamintit că Municipiul Oradea are un patrimoniu valoros, o zestre arhitecturală foarte bogată, anul trecut Direcția Patrimoniu Imobiliar punând un accent deosebit pe reabilitarea clădirilor de patrimoniu. O parte a acestor lucrări au început în anii 2015-2016 și vor continua şi în perioada următoare: reabilitarea Palatului Vulturul Negru, faţada imobilului de pe Strada Republicii Nr. 13, Casa Poynar, Palatul Stern, Palatul Moskovits Miksa, Palatul Apollo, precum şi Cinematograful Transilvania.
Legat de evoluția veniturilor și cheltuielilor, directorul executiv a precizat: „Anul trecut am încercat să obținem o creștere a veniturilor și să scădem cheltuielile, precum și o mai bună transparență în activitățile direcției".
În ceea ce privește evoluția comparativă a veniturilor totale ale D.P.I. în anii 2015-2016, Lucian Popa a arătat că în anul 2015 D.P.I. a încasat 25.706.322 lei, iar în anul 2016 26.479.510 lei, sumă care presupune venituri din închirieri, parcări, terenuri, vânzări imobile, precum și alte venituri: administrare domeniu public, asocieri, valorificare materiale reciclabile etc.
Lucian Popa a menționat că o bună parte a acestor venituri au fost obţinute prin intermediul Serviciului Parcări, iar evoluția comparativă a acestor venituri arată că anul trecut au crescut semnificativ veniturile realizate din parcările cu telefonul mobil (cu 31%), abonamente parcări de domiciliu și din tichetele de parcare la parcările supraetajate.
,,Strategia pe care ne-o propunem să o realizăm pentru următorii ani este o consolidare și eficientizare a acestor servicii de parcare, astfel ca toate veniturile să le reinvestim în parcările din Oradea. În următorii trei ani, municipalitatea dorește să realizeze încă cel puțin două parcări supraetajate, pe Strada Voința și în apropierea Spitalului Militar", a declarat Lucian Popa.
Legat de operativa cheltuielilor de investiţii în anul 2016, Lucian Popa a menționat că anul trecut, față de prevederile estimate, gradul de realizare a cheltuielilor legate de învățământ este de 71,09 %, pentru creșe este 67,68%, pentru cultură,  recreere (reabilitare Cetatea Oradea, baze sportive și de agrement) este de 88,44%, iar pentru cheltuieli cu locuinţe, servicii şi dezvoltare comunală acestea s-au realizat în proporție de 75,72%.
Investițiile în învățământ
Printre principalele investiții derulate în cursul anului 2016 la unitățile de învățământ se numără: dotarea Campusului Școlar ,,Partenie Cosma", realizarea sălii de sport de la Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu", reabilitarea fațadei Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia", dar și asfaltarea curților școlilor gimnaziale Nr. 16, ,,Szacsvay Imre", ,,Ioan Bogdan", Liceului Teoretic ,,Lucian Blaga", Colegiului Național ,,Iosif Vulcan" și alte lucrări de reparații curente.
Propuneri pentru anul 2017
În ceea ce privește obiectivele Direcției pentru anul 2017, directorul executiv a menționat că s-a propus realizarea unor investiții precum: reabilitarea fațadelor unor clădiri din centrul istoric al Oradiei, investiții în infrastructura de turism și agrement, în principiu în Cetatea Oradea, pentru ca acesta să devină cel mai important obiectiv turistic din Oradea, lucrări de reparații capitale și investiții în școlile și grădinițele orădene.
,,Prioritar pentru noi este reabilitarea clădirilor de patrimoniu și ridicarea standardului de calitate în unitățile de învățământ. Ne dorim ca în următorii doi-trei ani toate școlile din Oradea să beneficieze de curți asfaltate și servicii de calitate, pentru ca elevii orașului să poată învăța în condiții decente", a spus Lucian Popa.
În ceea ce privește Cetatea Oradea, Lucian Popa a amintit că, o dată cu finalizarea lucrărilor de reabilitare, aceasta a fost deschisă publicului larg, aici organizându-se o serie de evenimente, cu o participare de 15.000-20.000 de vizitatori: ,,Anul acesta ne dorim ca Cetatea să devină cât mai atractivă pentru orădeni și turiști, de aceea în perioada următoare vom mai scoate la licitație amplasamente în această locație și ne vom axa și mai mult pe organizarea periodic de evenimente educative și culturale", a declarat acesta.
Totodată, în anul 2017 vor începe lucrările la reabilitarea fațadelor pentru imobilele Republicii 31, Iosif Vulcan 2 și 4-6, precum și la Palatul Ullmann.
,,Toate aceste lucrări realizate până acum au fost posibile și datorită colegilor mei, cărora doresc să le mulțumesc, iar în 2017 ne propunem să realizăm și mai multe", a ținut să precizeze directorul Lucian Popa. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:22 Ora standard a Europei de Est