Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O altfel de școală la Oradea prin Fondul Științescu și Fundația Comunitară

Științescu Oradea, ediția I

O altfel de școală la Oradea prin Fondul Științescu și Fundația Comunitară

Fundația Comunitară Oradea a lansat la sfârșitul anului trecut prima ediție a programului Științescu în Oradea, din dorința de a stimula interesul şi de a dezvolta abilitățile și potențialul tehnic al elevilor din județul Bihor prin finanțarea de proiecte educaționale ce propun o abordare multi-disciplinară și aplicată a științelor.

Pentru prima ediție a programului Științescu Oradea am primit proiecte din toate ariile STEM (științe, tehnologie, inginerie, matematică), cuprinzând activități diverse și interesante. După o sesiune îndelungată de lucru, adunat și scăzut de puncte, treisprezece idei de proiecte au primit votul de încredere al juriului pentru a primi finanțare.
Proiectele care au fost finanțate sunt:
1.Științescu cercetează mediul urban - activități de investigare a mediului urban pe raza oraşului Oradea, analizând fenomene fizice, chimice, biologice şi ecologice studiate doar din punct de vedere teoretic. Proiectul este inițiat de Liceul Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu" în parteneriat cu Facultatea de Protecția Mediului;
2.Chem4FUN - proiect inițiat de elevul Andrei Bădulescu (Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu") care prevede organizarea unor ateliere de experimente distractive pentru elevii de gimnaziu din Oradea și Bihor cu ajutorul unui laborator mobil;
3.Viața peste care călcăm - inițiat de un grup de profesori din cadrul Colegiului Național ,,Iosif Vulcan", proiectul propune activități care vizează studierea stratului superficial al solului și impactul antropizării asupra acestuia;
4.CoderDojo Oradea - echipa de mentori propune desfășurarea unor ateliere săptămânale de inițiere și învățare programare pentru tinerii din Oradea și Bihor cu vârste cuprinse între 7 și 15 ani;
5.Gojdiștiința - inițiat de un grup de profesori din cadrul Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu", proiectul propune activități de cercetare prin care elevii de gimnaziu să-și formeze deprinderi de studiere şi prevedere a fenomenelor meteorologice şi a efectelor acestora în activitatea de zi cu zi;
6.Peța în eprubetă - propus de o echipă de proiect din cadrul Liceului Teoretic ,,Onisifor Ghibu", vizează efectuarea unor analize periodice fizico-chimice ale apei pârâului Peța pentru a putea stabili vulnerabilitatea ecosistemului;
7.Generația Z Inventatorii viitori - ateliere de cercetare privind energia alternativă regenerabilă și ateliere de creație animații, inițiate de profesori din cadrul Liceului Teologic Romano-Catolic ,,Szent Laszlo";
8.RobotEm - cerc de robotică în cadrul căruia elevi din clasele VII-IX de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" vor participa la activități de inițiere în programare și electronică;
9.Play with Statistic - echipa de liceeni ,,Emi Team Idei" de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" propune realizarea unor activități pentru elevii de gimnaziu din Oradea care să-i inițieze și să-i învețe elementele de bază ale statisticii;
10.Experimente distractive în Lumea Piticilor Talentați prin Bihor - ateliere de experimente științifice adresate copiilor între 6 și 8 ani din mediul rural, propuse de clubul ,,Lumea Piticilor Talentați";
11.Știința ad-hoc - inițiat de studentul la Mecatronică, Teodor Furtos, proiectul vizează activități de programare și robotică prin familiarizarea cu tehnologia de tipărire 3D în liceele teoretice „Onisifor Ghibu" și „Lucian Blaga";
12.IT pentru copii - club de programare pentru elevii din Oradea cu vârste cuprinse între 11 și 15 ani, propus de CoderDojo Oradea @Cantemir;
13.Educație prin distracție - echipa de liceeni de la Colegiul Național ,,Octavian Goga" Marghita își propune desfășurarea unor experimente distractive pentru elevii din clasele I-VIII din Marghita.
Valoarea fondurilor destinate finanțării proiectelor câștigătoare ale primei ediții a programului este de 112.930 lei (26.900 USD). Jumătate din această sumă este oferită de Romanian-American Foundation sub forma unei contribuții egale cu suma mobilizată de Fundația Comunitară Oradea de la finanțatorii locali: Decitex RO, CITR, Raiffeisen Bank, Celestica, Sema Express, Inteva, Faist Mekatronic, Qubiz, Holcim, Asociația Selina, Inovativ Logistic, Best Consulting, Partizan Security, Consult Center, EGV Trust.
Prima ediție a programului se va încheia la sfârșitul lunii iunie, urmând ca cea de-a doua ediție să fie lansată în toamnă.
Pentru mai multe detalii, accesați: http://oradea.stiintescu.ro/ sau https://www.facebook.com/stiintescuoradea/ .
Claudia Abrudan - director executiv
director@fundatiacomunitaraoradea.ro
 
Despre Fundația Comunitară Oradea
Fundația Comunitară Oradea este o organizație non-guvernamentală, apolitică și non-profit, care își propune îmbunătăţirea vieţii locuitorilor din judeţul Bihor prin mobilizarea şi distribuirea de resurse pentru iniţiative locale. Facem posibil acest lucru prin încurajarea spiritului filantropic și de responsabilitate socială al organizaţiilor non-guvernamentale, companiilor și persoanelor fizice/grupurilor de iniţiativă, cu scopul de a acoperi nevoile mereu în schimbare ale comunității.
Fundația Comunitară Oradea face parte din programul național de ,,Fundații Comunitare", inițiat de Asociația pentru Relații Comunitare, în parteneriat cu Fundația pentru Parteneriat și Fundația Pact, cu sprijinul financiar al Charles Stewart Mott Foundation, Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe și Romanian-American Foundation.

 

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:20:37 Ora standard a Europei de Est