Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reprezentanții elevilor solicită modificarea structurii anului școlar...

În perioada 3-6 februarie, la Râmnicu Vâlcea, Adunarea Generală a C.N.E.

Reprezentanții elevilor solicită modificarea structurii anului școlar...

În perioada 3-6 februarie 2017, reprezentanții elevilor s-au întrunit în cadrul celei de-a XXII-a Adunări Generale a Consiliului Național al Elevilor la Râmnicu Vâlcea pentru a dezbate subiectele actuale de interes general privind învățământul preuniversitar din România, au organizat alegerile pentru viitoarea conducere a unicei structuri reprezentative a elevilor la nivel național și au întocmit un raport privind starea sistemului de învățământ din perspectiva elevilor.

Vacanța de vară să înceapă pe 1 iunie, iar anul școlar, pe 1 septembrie
Adunarea Generală a adoptat o poziție prin care solicită ca vacanța de vară să înceapă pe 1 iunie, iar anul școlar, pe 1 septembrie. Reprezentanții elevilor propun această modificare pentru a echivala numărul de săptămâni ale semestrelor, astfel încât vacanța de iarnă să fie extinsă cu o săptămână. Aceștia opinează că schimbarea ar fi bine-venită în contextul sărbătorilor legale din această perioadă, cât și eventualelor condiții meteorologice nefavorabile întâlnite până acum, care pot fi evitate pentru a nu cauza ulterior probleme ce pot afecta buna desfășurare a actului educațional. Totodată, prioritățile acestei întruniri au vizat stabilirea direcțiilor fundamentale de acțiune ale Consiliului Național al Elevilor în vederea asigurării continuității luptei pentru reformarea actului educațional, astfel încât principiile susținute de legislația în vigoare să fie aplicate corespunzător și, în același timp, să existe o compatibilizare cu nevoile societății contemporane.
De asemenea, s-a adoptat un raport privind starea sistemului de învățământ preuniversitar din perspectiva elevilor și s-au identificat discrepanțele dintre prevederile actelor normative și modalitatea de implementare a acestora de fapt, venind ca un suport pentru strategia structurii și declanșând un semnal de alarmă asupra problemelor cu care elevii se confruntă. Alte discuții esențiale au făcut referire la situația problematică a manualelor școlare, rămase încă neactualizate în raport cu noua paradigmă educațională, organizarea transparentă și riguroasă a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și inspector școlar și Codul de etică în învățământul preuniversitar, cod pe care reprezentanții elevilor l-au amendat, însă nu îl consideră aplicabil în actuala cutumă a sistemului de învățământ preuniversitar. Consiliul Național al Elevilor mulțumește pe această cale tuturor celor implicați în organizarea acestui eveniment prin promptitudine și etică profesională și se dezice de orice persoane care încearcă să denatureze independența vocii elevilor.
,,Cele mai stringente probleme abordate au fost reprezentate de structura anului școlar, pusă în dezbatere publică și codul de etică al profesorului. Legat de restructurarea anului școlar viitor, trebuie să înțelegem că educația este o prioritate națională, iar actul educațional nu trebuie să țină cont de interesele financiare invocate o dată cu propunerea de a avea vacanța de vară între 1 iunie și 1 septembrie. Mai mult de atât, ne aflăm la coada clasamentului mondial când vine vorba de vacanțe alocate elevilor, așadar ne dorim o săptămână în plus la vacanța de iarnă, echivalând astfel cele două semestre. Și dacă privim problema strict din interesul școlii, mărirea vacanței de iarnă poate restrânge consumul mare de resurse alocate încălzirii școlii, aspect esențial în gestionarea eficientă a bugetului. Referitor la codul de etică al profesorului, forma actuală este foarte bună, însă ne temem că va rămâne doar pe hârtie și nu vom fi parte a asumării generalizate a principiilor și valorilor invocate de către toți actorii implicați în educație", a declarat Vlad Ștefan, președintele Consiliului Național al Elevilor.
Mădălin Cotic,
secretarul executiv al Consiliului Național al Elevilor - relații externe
Pentru mai multe poze (69 de poze), accesați Galeria foto: Reprezentanții elevilor solicită modificarea structurii anului școlar...

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:42:14 Ora standard a Europei de Est