Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Raport pe anul 2016, proiecte pentru 2017

Instituția Arhitectului-Șef

Raport pe anul 2016, proiecte pentru 2017

Viceprimarul Mircea Mălan a susținut ieri, 9 februarie 2017, alături de directorul executiv Adriana Lipoveanu, arhitectul-șef al orașului, o conferință de presă în care a fost prezentat Raportul de activitate pe 2016 a Instituției Arhitectului-Șef.

La conferință au participat şi Lucia Iacob - şef serviciu autorizări, precum și Carmen Cioflan - şef birou GIS.
În deschiderea conferinței de presă, viceprimarul Mircea Mălan a vorbit despre rolul esenţial jucat de Instituția Arhitectului-Șef pentru orașul nostru, fie că e vorba de proiectele de reabilitare a clădirilor monument-istoric, fie de eliberarea autorizațiilor de urbanism sau de impunerea regulamentului de publicitate. „Din cifrele pe care le avem se poate observa că în anul 2016 Instituția Arhitectului-Șef a avut o activitate intensă în toate domeniile de activitate. În ceea ce privește numărul documentelor eliberate, se poate observa o creștere semnificativă, ceea ce arată că orașul Oradea se dezvoltă în mod semnificativ,  respectiv că încercăm să ne adaptăm nevoilor concrete ale cetățenilor", a menționat Mircea Mălan.
Mai multe construcţii, mai puţine demolări
În continuare, arhitectul-șef al orașului, Adriana Lipoveanu, a prezentat Raportul de activitate al instituției pe care o conduce, subliniind că față de anii anteriori se poate constata o creștere numerică a tuturor cererilor pentru emiterea actelor specifice: certificate de urbanism, autorizații de construire, autorizații de desființare, ceea ce este un indicator urban foarte bun pentru dezvoltarea orașului.
,,Deoarece Primăria Oradea permite cetățenilor și solicitarea actelor specifice și în regim de urgență, activitate introdusă în anul 2014, numărul solicitărilor pentru emitere în regim de urgență și-a continuat trendul crescător, ceea ce ne întărește convingerea că a fost o inițiativă bună, numărul documentelor emise în regim de urgență crescând cu 22% față de anul 2015. De asemenea, și obiectivul propus pe anul trecut, de a scurta perioadele de emitere și pentru regimul normal la 7 zile pentru certificatele de urbanism, respectiv de 15 zile pentru autorizațiile de construire s-a îndeplinit în majoritatea cazurilor", a adăugat dna Lipoveanu.
Totodată, Adriana Lipoveanu a precizat că din analiza cifrelor statistice se poate observa continuarea trendului crescător în ceea ce privește construcțiile noi/extinderile construcțiilor, astfel că față de anul 2015 se înregistrează o creștere de 41%, iar față de media ultimilor 5 ani se înregistrează o creștere de 57%. Astfel, toți indicatorii urbani înregistrează creșteri, cu excepția adeverințelor de desființare a construcțiilor, ceea ce arată faptul că în anul 2016 s-a demolat mai puțin cu cca. 20% decât în anul 2015.
În ceea ce privește activitatea Comisiei Municipale de Urbanism și Amenajarea Teritoriului (CMUAT), anul trecut au fost analizate 116 documentații de urbanism, 90 PUZ-uri și 26 PUD-uri, iar ca documentații promovate și aprobate de către Consiliul Local, în 2016 au fost înaintate spre discuție și aprobate de către Consiliul Local un număr de 29 documentații de urbanism: 21 PUZ-uri și 8 PUD-uri.
Arhitectul-șef a enumerat și câteva dintre documentațiile care au vizat proiecte foarte importante ale Primăriei Oradea, analizate și avizate în cadrul ședințelor CMUAT, precum: sala de sport polivalentă, restaurarea casei Darvas-La Roche, reabilitarea și refuncționalizarea imobilului Clădirea Manejului din Ansamblul Cazarma Husarilor, construirea podului rutier peste Crișul Repede între străzile Plevnei și Szigligeti Ede, drum de legătură între Strada Suişului și Calea Bihorului, drumuri colectoare Calea Sîntandrei - Calea Aradului etc.
Continuă reabilitarea faţadelor în centrul istoric
În ceea ce privește proiectele importante pentru anul 2017, acestea privesc atât continuarea proiectelor de dezvoltare locală începute în anii anteriori, care continuă sau se vor finaliza în anul 2017, cât şi și lucrări noi.
Astfel, se are în vedere elaborarea PUZ constituire drumuri colectoare, însoțitoare ale șoselei de centură, elaborare PUZ zona construită protejată Centru Istoric, elaborare PUZ urbanizare și creare drumuri colectoare adiacente șoselei de centură Calea Ogorului şi preluarea documentațiilor de urbanism în format online. Directorul executiv al Instituției Arhitectului-Șef a mai amintit printre proiectele majore pe anul 2017 valorificarea potențialului ambiental al malurilor Crișului Repede prin realizarea unităților de alimentație publică cu terasă  în zona Podului Sf. Ladislau, refacerea zonelor publice cu impact major asupra vieții și imaginii urbane (proiect de reabilitare Pasaj Madach, amenajarea piațetei peste parcarea subterană din Strada Independenței), respectiv proiectul ,,Protejarea și promovarea patrimoniului art-nouveau", finanțat în cadrul programului ,,Transnațional Dunărea", având o valoare de 1.649.559 euro, din care Municipiului Oradea îi revin 320.711 euro.
În ceea ce priveşte reabilitarea fondului construit din zona centrală prin programul multianual, Adriana Lipoveanu a arătat că în acest an va continua reabilitarea faţadelor unor clădiri, începută în anii 2015 şi 2016: palatele Stern, Moskovits Miksa şi Apollo, precum şi clădirile de pe Republicii Nr. 13 şi din Piaţa Unirii Nr. 6. Urmează ca în 2017 să înceapă şi reabilitarea palatelor Fuchsl, Adorjan I şi II, Ullman, Casa Deutsch şi alte 11 imobile de pe Strada Vasile Alecsandri, precum şi imobilele din Piaţa Ferdinand Nr. 1 şi 3. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:56:06 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...