Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Administrația locală va elabora Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Oradea

Proiecte pentru orădeni

Administrația locală va elabora Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Oradea

Existența unei strategii integrate de dezvoltare urbană la nivel local constituie condiția de bază pentru acordarea finanţării prin intermediul Axei prioritare 4 a POR 2014-2020 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.

Detalii cu privire la întocmirea „Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană (SIDU) a Municipiului Oradea" au fost prezentate în cadrul conferinţei de presă de ieri, 8 februarie 2017, de către primarul Ilie Bolojan și directorul Zonei Metropolitane Oradea, Adrian Foghiș.
Conform spuselor primarului Ilie Bolojan, această strategie este un document vital pentru Oradea, obligatoriu pentru obținerea fondurilor nerambursabile prin Axa 4 a POR 2014-2020. „Toate proiectele pe care vrem să le realizăm în viitor trebuie să se regăsească într-un portofoliu de proiecte, altfel nu putem aplica pentru fonduri europene pe axe de finanţare", a precizat şeful executivului.
Peste 36 de milioane de euro alocate Oradiei
Suma alocată pentru Oradea prin POR 2014-2020, axa 4 se ridică la 36,1461 de milioane de euro, aceşti bani reprezentând suma pentru care se pot depune proiecte în perioada următoare, pe următoarele tipuri de investiții: mobilitate urbană, revitalizare urbană, regenerarea comunității defavorizate şi educație.
Primarul a arătat că în lista de proiecte SIDU Oradea vor fi incluse atât inițiative de finanțare prin POR din partea altor actori publici sau privați, cât și proiecte care presupun alte surse de finanțare (alte Programe Operaționale, alte surse nerambursabile, bugete proprii etc.). Elaborarea portofoliului de proiecte se va realiza ținâdu-se cont de toate sursele de finanțare și/sau de tipul solicitantului/beneficiarului din aria teritorială a SIDU.
Portofoliul final de proiecte va fi supus dezbaterii publice, a arătat Ilie Bolojan. În acest sens, vor fi organizate în cursul lunii februarie diferite grupuri de lucru, la care vor fi invitaţi factorii interesați.
La finalul dezbaterilor pe grupuri de lucru, în cursul lunii martie se va organiza o dezbatere publică, propunerile de completare din partea persoanelor fizice și juridice urmând să fie primite până la data de 22 martie 2017, pe adresa de e-mail: sidu@oradea.ro, tel./fax: 0259.408.821, la secretariatul Zonei Metropolitane Oradea.
Propuneri de proiecte pentru SIDU
Administrația locală a elaborat o listă propuneri de proiecte SIDU Oradea 2017-2023, printre care primarul Ilie Bolojan a amintit: promovarea unui program de reconstrucție a unora dintre elementele infrastructurii rutiere (lărgiri străzi, modificări ale razelor curbelor, modificarea geometriei intersecţiilor pentru creşterea nivelului de serviciu, etc.); amenajarea a trei parcări  publice în zona centrală, modernizarea parcului de tramvaie; asfaltarea străzilor în zona Străzii Gutenberg; coridorul verde de pe Strada Barcăului; revitalizarea Manejului Husarilor; investiții în reabilitarea unor școli din Oradea (creșterea eficienței energetice a clădirilor unor unități de învățămînt precum: Lic. T. ,,O. Ghibu", Grădinița Nr. 20, 42 și 53, Școala Gimnazială ,,Dacia", Școala Gimnazială Nr. 11 și Lic. T. ,,L. Blaga") şi altele.
Unul dintre proiectele importante amintite de primarul Ilie Bolojan este cel privind rezolvarea conflictului de trafic din zona Centrului Civic - Podul Dacia, prin construcția unui pasaj subteran pe sub Bulevardul Magheru, pe relația Aleea Ștrandului - Parcul Traian, cu bretelele aferente, la care se adaugă lărgirea Podului Dacia cu șase metri, asigurându-se astlfel câte o bandă suplimentară de circulaţie pe fiecare sens.
O altă categorie de proiecte este legată de rezolvarea circulaţiei în Centrul istoric al oraşului, a mai arătat edilul-şef. Alături de parcarea supraetajată din spatele Tribunalului, precum şi de parcarea subterană de pe Independenţei, construcţia căreia se va încheia în acest an, se vor mai construi până în 2020 alte trei parcări, astfel ca în zona centrului istoric să se găsească câte o parcare care să deservească fiecare o zonă cu raza de 300 de metri: cea din curtea Primăriei, cea de la Stadionul Voinţa şi cea de pe Strada Braşovului.
În ceea ce privește proiectele majore ale Zonei Metropolitane, Adrian Foghiș a menționat că în cadrul SIDU sunt introduse proiecte care au impact asupra zonei urbane, iar pe lista de proiecte sunt accentuate mai ales legăturile de acces rutier. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:19 Ora standard a Europei de Est