Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Modificarea costului standard pe elev nu acoperă cheltuielile efective ale unităților de învățământ

Apel către directorii unit. de înv. de stat

Modificarea costului standard pe elev nu acoperă cheltuielile efective ale unităților de învățământ

Finanțarea cheltuielilor unităților de învățământ se asigură din bugetul de stat, din sume defalcate din T.V.A., în limita unui cost standard per elev/preșcolar stabilit distinct pentru cheltuielile de personal, respectiv pentru bunuri și servicii.

În completare, bugetele locale suportă diferența de cheltuieli care nu se acoperă din sumele alocate de la bugetul de stat prin metoda costului standard.
Hotărârea de Guvern nr. 31/20.01.2017 a adus o majorare a valorilor per elev/preșcolar a utilizate la determinarea costului standard, însă acestea nu acoperă în continuare costurile efective înregistrate de unitățile de învățământ preuniversitar de stat din Municipiul Oradea.
Execuția bugetară înregistrată la finele anului trecut și estimările pentru anul 2017 relevă presiunea constantă asupra bugetului local, care trebuie să suporte în completare costurile efective neacoperite prin finanțarea bugetului de stat. 
Cheltuielile cu personalul școlilor
-  Cost standard VECHI                             3043 lei/elev
-  Cost efectiv 2016                                   3375 lei/elev +10,9%
-  Cost standard NOU                               3375 lei/elev
-  Cost efectiv estimat 2017                       3975 lei/elev  +17,7%
Notă: estimarea costurilor pe anul 2017 a avut în vedere creșterile salariale de 15% prevăzută în OUG 20/2016 art. 3^4, alin.3
Precizăm că în anii trecuți, depășirile cheltuielilor de personal au fost acoperite prin transferuri excepționale din bugetul de stat, iar unitățile de învățământ nu au instrumente reale pentru reducerea acestor cheltuieli.
Bunuri și servicii
-  Cost standard VECHI                              321 lei/elev
-  Cost efectiv 2016                                     381 lei/elev  +18,7%
-  Cost standard NOU                                 330 lei/elev
-  Cost efectiv estimat 2017                         381 lei/elev+15,4%
Cheltuielile pentru anul 2017 au fost estimate la valoarea din anul anterior, deși cel puțin cheltuielile cu utilitățile vor înregistra majorări pe fondul creșterii salariului minim pe economie și a costurilor cu energia electrică.
,,Majorarea din acest an a valorii costurilor standard pentru finanțarea cheltuielilor unităților de învățământ, nu reduce presiunea asupra bugetului municipiului, cât timp aceste costuri, acoperite din bugetul de stat, nu sunt corelate cu cheltuielile efective ale școlilor.
Primăria Municipiului Oradea face apel către directorii unităților de învățământ de stat, responsabili de cheltuieli, să identifice măsuri de reducere a costurilor materiale în special cu utilitățile, de a avea grijă de baza materială a școlilor", a menționat Eduard Florea, directorul economic al Primăriei Oradea. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:02 Ora standard a Europei de Est