Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Abilități pentru viață și carieră dezvoltate la gimnaziu și liceu

Înscrieri la programe internaționale de educație

Abilități pentru viață și carieră dezvoltate la gimnaziu și liceu

Elevii și profesorii, prin programele Junior Achievement (JA), participă la proiecte naționale și internaționale unde întâlnesc antreprenori și profesioniști voluntari din comunitatea de afaceri.

Elevii înscriși la programele de antreprenoriat beneficiază gratuit de webinarii și mentorat de la profesioniști din sectorul de business și au acces la burse și competiții la nivel național și european.
Compania JUNIOR, programul central de antreprenoriat al Junior Achievement, ce se desfășoară în peste 100 de țări ale lumii, a fost declarat BEST PRACTICE, de către Comisia Europeană.
Junior Achievement (JA) România lansează înscrierile pentru anul şcolar 2017-2018 la programele internaţionale de educaţie pentru viaţă şi carieră, prin Curriculum la Decizia Şcolii (CDȘ) sau Curriculum în Dezvoltare Locală (CDL), în toate instituţiile de învăţământ preuniversitar, pentru clasele 0-XII.
Elevii din România (6-19 ani) pot urma gratuit 17 programe internaționale de tip ,,learning by doing" testate și implementate în 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea. Adaptate pentru fiecare nivel de studiu, cele 17 programe JA îi ajută pe elevii din clasele 0-XII să-și dezvolte abilitățile de viață, folosind metodologia ,,learning by doing" ce cuprinde scenarii, jocuri de rol, dezbateri, studii de caz, lucru în echipă și chiar proiecte de afaceri. 
 „Îmi doresc să implementez programele Junior Achievement la clasă, pentru că le aplic din anul 2009 și consider că au un efect pozitiv asupra pregătirii elevului pentru societate. Simt că le lipsește elevilor la clasă acest gen de activități, learning by doing, în care ei se implică în mod real, cu pasiune, cu multă muncă, cu dăruire pentru a obține în final - rezultatul muncii lor. Ei învață să lucreze în echipă, să-și asume resposabilități, dezvoltându-și competențe esențiale pentru viața profesională și personală", a declarat Neaga Florica, profesoară la Liceul Tehnologic Nr.1 din Salonta, Bihor.
Profesorii și elevii beneficiază GRATUIT, prin participarea la fiecare program JA implementat la clasă sub forma CDȘ/CDL de:
*training și consultanță pentru implementarea activităților la clasă;  
*programă și set gratuit de materiale tipărite: ghidul profesorului, manualul elevului, materiale auxiliare (fișe, postere, suport online etc.);
*instrumente de evaluare: PRE-TEST și POST-TEST;
*activități individuale și în echipă;
*certificare pentru profesor și elevi;
*participare la competiții și proiecte naționale și internaționale
Programele JA sunt implementate în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice în baza Protocolului nr. 10184/14.05.2003, în peste 1.400 de şcoli publice din întreaga ţară, putând fi implementate sub formele Curriculum la Decizia Școlii (CDȘ)/Curriculum în Dezvoltare Locală (CDL).
În perioada 2 februarie - 1 martie, profesorii din toată țara pot opta pentru implementarea gratuită a programelor JA în anul școlar 2017-2018. Informații despre procesul de înscriere sunt disponibile pe www.jaromania.org/profesori
 
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație economică, antreprenorială și financiară, de etică și responsabilitate socială, de sănătate și viață activă. În prezent, 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA. În România, activitățile JA sunt urmate gratuit un sfert de milion de elevi din 1.400 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice și prin susținerea financiară din partea comunității de afaceri.
Web: www.jaromania.org  | www.facebook.com/JuniorAchievementRO
Alice Duțu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:54:37 Ora standard a Europei de Est