Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Siguranța cetățeanului, prioritate permanentă a polițiștilor bihoreni

Eficienţă şi fermitate în aplicarea legii

Siguranța cetățeanului, prioritate permanentă a polițiștilor bihoreni

Miercuri, 1 februarie 2017, în Sala de Ceremonii a Inspectoratului de Poliție Județean Bihor a avut loc activitatea de evaluare a activității desfășurate de polițiștii bihoreni în anul 2016.

În cursul anului 2016, Poliţia din Bihor a fost un factor de securitate şi stabilitate, având o contribuţie semnificativă la scăderea și menţinerea sub control a fenomenului infracţional, la asigurarea desfăşurării în condiţii optime de siguranță a vieții comunității, neînregistrându-se evenimente deosebite sau crize care să afecteze în mod deosebit siguranța cetățenilor.
La evaluarea activităților desfășurate de Poliția bihoreană în anul 2016 au participat, alături de polițiști din cadrul tuturor structurilor și subunităților inspectoratului, reprezentanți ai autorităților locale, structurilor M.A.I. cu atribuții în domeniul ordinii și siguranței publice, ai parchetelor, instanțelor de judecată și ai altor instituții cu care Poliția colaborează în îndeplinirea activităților specifice.
Au fost prezentaţi, punctual, principalii indicatori de evaluare a performanței și activitățile desfășurate de polițiștii bihoreni pe parcursul anului 2016. Indicatorii statistici ai Inspectoratului de Poliție Județean Bihor indică, pentru anul 2016, scăderea infracționalității sesizate cu 2%, menţinându-se astfel trendul descendent înregistrat în ultimii cinci ani. În cursul anului 2016 a scăzut infracţionalitatea stradală sesizată în mediul rural cu 0,78%. Furturile reprezintă 47,8% din totalul celor de natură judiciară sesizate. Infracţiunile contra patrimoniului înregistrează scăderi, astfel furturile au scăzut cu 2,31%, iar infracţiunile de înşelăciune au înregistrat o scădere de 10,5%. Scad, de asemenea, furturile din societăţi comerciale, cu 11,8%, iar tâlhăriile au înregistrat o scădere de 21,8%.
În ce privește infracțiunile contra vieții, toate faptele de mare violență sesizate în 2016 au fost soluționate prin identificarea autorilor.
Infracţiunile sesizate în mediul rural au înregistrat o scădere de 3,35%. Se constată o evoluție generală multianuală relativ constantă. Au fost organizate 23 de razii, 977 de acțiuni cu efective sporite, 5.386 de controale directe şi au fost aplicate 35.579 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 10.641.290 de lei.
Infracţionalitatea sesizată în domeniul silvic a scăzut cu 16,9%, fiind aplicate 714 sancțiuni contravenționale cu amenzi în valoare de 1.126.000 de lei. În cursul anului 2016, poliţiştii bihoreni au confiscat 3.057,5 metri cubi de material lemnos, în valoare de 615.980 de lei.
Activitatea de patrulare s-a concretizat într-o medie de 96 de patrule organizate zilnic, din care 56 în mediul urban și 40 în cel rural. Din componența acestor patrule au făcut parte și jandarmi, polițiști locali, polițiști de frontieră precum și, în funcție de cerințele situației operative, polițiști de la alte structuri ale Inspectoratului. Patrulele mixte au acţionat în sistem integrat, ocazie cu care au intervenit la peste 3.200 de apeluri semnalate prin intermediul S.N.U.A.U. 112 şi au aplicat 5.600 de sancţiuni.
Efectivele Poliției de ordine publică au aplicat 19.823 de sancțiuni contravenționale. De asemenea, au intervenit la 2.661 de solicitări ale cetățenilor, altele decât cele semnalate prin S.N.U.A.U. 112.
Dispozitivul de siguranță a fost adaptat în funcție de evoluția situației operative, fiind organizate patrule în zonele cu risc criminogen, corelate cu intervalele orare de comitere a faptelor. A fost asigurată prezența polițiștilor în locurile și momentele cu risc ridicat de producere a faptelor antisociale. În consecinţă, furturile din mediul rural au înregistrat o sădere generală de 5%, furturile din autoturisme comise în mediul rural au scăzut apreciabil, cu 33,7%, furturile din buzunare scad cu 11,7%,  iar furturile din societăți comise în mediul rural au înregistrat o scădere de cinci procente.
Polițiștii de investigare a criminalității economice au acționat pentru combaterea faptelor ilegale grave din economie, obiectivul prioritar de acţiune fiind menţinerea unui climat de legalitate în sfera afacerilor, în vederea consolidării unui mediu de afaceri stabil şi predictibil, capabil a asigura buna funcţionare a economiei româneşti.
Poliţiştii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice au recuperat prejudicii în sumă de 6.085.521 lei și au pus în aplicare măsuri asiguratorii în valoare de 26.307.541 lei.
În urma acțiunilor și verificărilor efectuate, poliţiştii de investigare a criminalităţii economice au aplicat 259 sancțiuni contravenționale în valoare totală de 1.079.200 de lei, dispunând confiscarea de mărfuri în valoare totală de 208.784 de lei (produse agroalimentare, legume - fructe, țigarete, tutun, alcool etc.).
Activităţile desfăşurate de poliţiştii rutieri în 2016 au avut ca scop combaterea principalelor cauze generatoare de accidente, creşterea disciplinei în traficul rutier, îmbunătăţirea fluenţei şi siguranţei acestuia, ţinând cont de multiplicarea factorilor de risc care sporesc pericolul producerii accidentelor rutiere şi de valorile  ridicate de trafic auto şi pietonal.
Au fost identificați toţi conducătorii auto care au părăsit locul faptei.
În anul 2016 se înregistrează o uşoară scădere a numărului de accidente rutiere grave, cu 0,49% şi o scădere cu 3,14% a numărului persoanelor rănite grav în urma accidentelor rutiere.
A existat o evidentă corespondenţă între principalele cauze generatoare de accidente şi sancţiunile aplicate pentru încălcările de gen ale regulilor rutiere. Astfel, pe drumurile ce tranzitează judeţul Bihor principalele cauze care au stat la baza producerii accidentelor rutiere au fost viteza neadaptată sau excesivă, neacordarea priorității de trecere a vehiculelor și pietonilor, indisciplina pietonilor și bicicliștilor.
Poliţiştii rutieri au organizat 209 acțiuni proprii și 22 în colaborare cu Poliția Hajdu-Bihar - Ungaria. În cursul anului 2016, poliţiştii rutieri bihoreni au aplicat 89.569 de sancțiuni contravenționale şi au reţinut în vederea suspendării dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice 3.584 de permise de conducere. De asemenea, au fost retrase 1.195 de certificate de înmatriculare a vehiculelor.
Comparativ cu anul 2015, numărul apelurilor prin S.N.U.A.U. 112 a crescut cu 9,5% de la 19.391 la 21.437. Apelurile neconfirmate reprezintă 6,05 %.
Asigurarea climatului de normalitate civică, de ordine şi siguranţă publică pentru cetăţenii județului Bihor în ceea ce privește prevenirea și combaterea încălcărilor prevederilor legale în materie de arme, explozivi și substanțe periculoase reprezintă obiectiv prioritar al activităţii Inspectoratului de Poliție Județean Bihor.
Infracţionalitatea sesizată specifică domeniului arme, explozivi şi substanţe periculoase a cunoscut un trend descendent, înregistrându-se o scădere cu 33,9% faţă de anul 2015. În urma acțiunilor desfășurate, au fost aplicate 48 de sancțiuni contravenționale, cu amenzi în valoare de 137.800 de lei. Totodată, au fost confiscate 21.000 de kg de deşeuri periculoase şi 115 kg articole pirotehnice, fiind indisponibilizate trei autovehicule.
A crescut cu 0,8% numărul dosarelor penale soluționate, fiind luate măsuri preventive de reținere pentru 24 de ore față de șapte persoane.
Serviciul Criminalistic își aduce contribuția la identificarea autorilor de infracţiuni prin utilizarea tehnicii și mijloacelor criminalistice. Se evidenţiază dezvoltarea în plan calitativ a modului de abordare a activităţii de cercetare a locului faptei, a expertizelor sau constatărilor criminalistice, implementarea și verificarea în bazele de date criminalistice, atât prin căutarea şi ridicarea tuturor categoriilor de urme, cât și prin identificarea autorilor în bazele de date și prin expertize.
În ce priveşte activitatea Serviciului de Cazier Judiciar, Statistică și Evidență Operativă, în cursul anului 2016, prin aplicaţia Rocris au fost eliberate cu 12, 5 % mai multe documente, din care cu 13, 5% mai multe certificate de cazier judiciar la ghişeu.
Referitor la activitatea derulată de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, scopul activităților derulate de acest compartiment specializat constă în diminuarea potențialului criminogen, a cauzelor și condițiilor care generează sau favorizează infracționalitatea, precum și informarea populaţiei cu privire la măsurile antivictimale care trebuie respectate pentru prevenirea fenomenul infracţional.
Polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității au desfășurat în cursul anului 2016 320 de activități preventive în unitățile de învățământ din județul Bihor și au încheiat 18 protocoale de colaborare cu alte instituții sau organizații nonguvernamentale. Totodată, polițiștii de prevenire bihoreni au desfășurat 14 ample proiecte menite să reducă numărul de infacțiuni și riscul de victimizare, pentru asigurarea unui climat de siguranță publică, în cadrul cărora au fost desfășurate peste 500 de activități cu caracter preventiv. Totodată, polițiștii de prevenire bihoreni au desfășurat activități cu caracter preventiv în 29 de comunități rurale din județul Bihor.
Delincvența juvenilă și victimizarea minorilor reprezintă preocupări majore și constante, acest domeniu constituind prioritate națională de prevenire în scopul reducerii riscului de victimizare și de implicare în activități infracționale. 
În cursul anului 2016, luptătorii Serviciului pentru Acțiuni Speciale au participat la 829 de misiuni cu grad ridicat de periculozitate, organizate independent sau în cooperare cu alte formaţiuni operative, au participat la razii, activități de menținere a ordinii publice, percheziţii şi acțiuni de prindere în flagrant.
Printre cele mai importante obiective pentru anul 2017 se numără consolidarea politicilor concrete și coerente în domeniul prevenirii și combaterii infracțiunilor contra persoanei și a patrimoniului, consolidarea acțiunii integrate cu toate structurile competente în combaterea criminalității fiscale și asigurarea unui grad ridicat de recuperare a prejudiciilor în cauzele privind infracțiuni fiscale sau economico-financiare. Un alt obiectiv este dezvoltarea unor mecanisme eficiente de identificare a fenomenelor de corupție și participare activă la combaterea acestora, supravegherea calificată a persoanelor față de care s-au dispus măsuri preventive privative și neprivative de libertate, asigurarea de standarde ridicate în serviciul de ordine și siguranță publică prin creșterea mobilității structurilor, în vederea asigurării unei reacții rapide și eficiente şi creșterea gradului de siguranță în domeniul rutier. De asemenea, se doreşte dezvoltarea de schimburi de experiență prin participarea polițiștilor bihoreni la evenimente naționale și internaționale de pregătire profesională şi intensificarea activităților pentru localizarea și prinderea persoanelor urmărite.
Apelul de urgenţă, prin care ne găsiţi mereu la datorie, este 112 - Poliţia - apel de urgenţă!
Alina Dinu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Siguranța cetățeanului, prioritate permanentă a polițiștilor bihoreni.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:38 Ora standard a Europei de Est