Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un oraş mai curat, mai îngrijit, mai civilizat

Poliția Locală în anul 2016

Un oraş mai curat, mai îngrijit, mai civilizat

Viceprimarul Florin Birta, directorul executiv al Poliției Locale, Cristian Beltechi și directorul executiv adjunct Ioan Găluț, au prezentat marți, 31 ianuarie 2017, raportul privind activitatea Poliţiei Locale Oradea pe anul 2016.

Conform datelor prezentate de către Cristian Beltechi, Poliția Locală are în prezent un număr de 51 de polițiști locali operativi, activitățile specifice ale instituției fiind următoarele: 1. Ordine publică și rutieră 2. Combaterea fenomenului de comerț ilicit 3. Disciplina în construcții și afișaj stradal 4. Protecția mediului.
Menţinerea ordinii şi liniştii publice
,,În  anul 2016, accentul s-a pus pe cooperarea cu Poliţia Municipiului Oradea, majoritatea patrulelor mixte realizând serviciul în intervalul orar 7.00-15.00, realizând o alocare suplimentară a agenţilor pe schimbul II al zilei, în intervalul orar 15.00 - 23.00, astfel Poliţia Locală menţinând prezenţa în teren pe o durată de 17 ore. Patrularea auto, precum şi cea pedestră s-a intensificat. De asemenea, s-a colaborat cu Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Bihor şi Poliţia Rutieră", a menționat directorul executiv.
Principalele activităţi în cadrul serviciului de ordine publică au prevăzut următoarele domenii: menţinerea ordinii şi a liniştii publice în cele opt sectoare, patrularea mixtă cu agenţi ai Poliţiei Municipiului Oradea în vederea menţinerii ordinii publice, a descurajării faptelor antisociale şi reducerii infracţionalităţii stradale, asigurarea măsurilor de ordine şi linişte publică pe străzile adiacente 12 h  7/7, menţinerea ordinii publice în imediata apropiere a unităţilor de învăţământ publice - şcoli între orele 7.00 - 8.00; activităţi de ordine publică în Piaţa Obor şi în împrejurimi, acţiuni cu şi pentru asociaţiile de proprietari, persoane fizice şi juridice în vederea luării măsurilor de salubrizare a spaţiilor verzi, a curăţirii zăpezii şi gheţii, verificarea şi sancţionarea persoanelor care desfăşoară activităţi comerciale ilicite pe domeniul public, respectiv pe raza Municipiului Oradea, relaţionarea cu RER Ecologic Service în vederea ridicării la timp a gunoiului menajer etc.
Combaterea fenomenului de apelare la mila publică
Cristian Beltechi a menționat că în cursul anului 2016 Poliţia Locală Oradea a acţionat şi în vederea diminuării fenomenului de apelare la mila publică, acțiuni care au fost derulate parţial doar de agenții Poliției Locale, sau în colaborare cu alte instituții, precum ASCO sau RER Ecologic Service.
Astfel, în cursul acestor acţiuni în cooperare cu RER Ecologic Service s-au desfiinţat 87 adăposturi improvizate, iar în colaborare cu ASCO polițiștii locali cu atribuții pe linie de cerșetorie au desfășurat acțiuni prin care se avea în vedere depistarea persoanelor care necesită o atenție particulară (copii aflați în risc de separare de părinți; copii separați de părinți; copiii străzii; copii abuzați etc.). În urma acestor acţiuni, un număr de 58 de minori lipsiţi de supraveghere au fost predaţi Centrului Social.
,,Suntem unul dintre cele mai eficiente orașe în ceea ce privește rezolvarea problemei cerșetoriei în municipiu, prin eforturile comune cu alte instituții am reușit să reducem semnificativ acest fenomen, ridicând într-un an peste 2.000 de persoane", a declarat Cristian Beltechi.
Activitatea pe segmentul rutier și trafic greu
Au fost organizate acțiuni de tip razie cu I.T.M. Bihor privind normalizarea situației transportului public local (verificarea autorizaţiilor conducătorilor auto care efectuează transport persoane), iar cele mai multe sancţiuni au fost aplicate pentru nerespectarea prevederilor legale privind semnificaţia indicatorelor rutiere (de oprire şi staţionare interzisă, accesul intezis) sau sancţionarea pietonilor pentru trecere neregulamentară.
Astfel, în anul 2016, au fost constatate un număr de 5.275 de contravenţii, din care 2.162 de avertismente şi 3.113 amenzi contravenţionale în sumă totală de 791.950 de lei.
Un alt segment important al activității Poliției Locale vizează traficul greu în Municipiul Oradea, controalele desfăşurându-se în patrule mixte cu agenţi ai Poliţiei Municipiului Oradea, pe tot parcursul anului.
În ceea ce priveşte activitatea de constatare şi sancţionare a persoanelor care nu îşi îndeplinesc obligaţiile legale prevăzute de legislaţia specifică privind traficul greu, agenţii Poliţiei Locale au aplicat 401 sancţiuni contravenţionale în valoare de 116.500 de lei, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2015  înregistrându-se o scădere cu un procent de 21,68 % pe constatări, iar pe valoarea amenzilor cu un procent de 6,31 %, ceea ce înseamnă că transportatorii au înțeles importanța și semnificația acestor reguli, a menționat Beltechi.
Activitatea de control comercial
În ceea ce privește activitatea de control comercial, unul din obiectivele de anul trecut a fost avertizarea şi sancţionarea unităţilor de alimentaţie publică pentru lipsa autorizaţiilor de desfăşurare a activităţii de alimentaţie publică, nerespectarea orarului de funcţionare (în special a teraselor unde se desfăşoară activitatea de alimentaţie publică), emiterea avizelor consultative pentru activităţile de alimentaţie publică şi acorduri de funcţionare, diminuarea comerţului stradal ilicit, precum şi activitatea de înştiinţare în vederea soldării produselor de către agenţii economici.
În ceea ce priveşte activitatea de constatare şi sancţionare a persoanelor care nu îşi îndeplinesc obligaţiile legale prevăzute de legislaţia specifică privind controlul comercial, agenţii Poliţiei Locale au aplicat un număr de 551 de sancţiuni contravenţionale în valoare de 167.950 de lei.
Disciplina în construcţii şi afişaj stradal
În anul 2016, Poliţia Locală a verificat 355 de imobile, în urma constatărilor fiind emise 571 de somații proprietarilor. Un număr de 307 clădiri cu fațade neîngrijite au fost supraimpozitate, din care 27 și-au obținut documentațiile pentru a intra în procesul de reabilitare.
În ceea ce priveşte activitatea de constatare şi sancţionare a persoanelor care nu îşi îndeplinesc obligaţiile legale prevăzute de legislaţia specifică privind disciplina în construcţii, publicitate stradală şi afişaj stradal, angajaţii Compartimentului Disciplina în Construcţii şi Afişaj Stradal au aplicat un număr de 424 de sancţiuni contravenţionale în valoare de 417.350 de lei și au demolat panourile de publicitate ilegale din oraș.
Abaterile contravenţionale constatate în număr de 424 sunt în sumă totală de 417.350 de lei, a menționat directorul executiv.
Protecţia mediului
În ceea ce priveşte activitatea de constatare şi sancţionare a persoanelor care nu îşi îndeplinesc obligaţiile legale prevăzute de legislaţia specifică de protecţia mediului, agenţii Poliţiei Locale anul trecut au aplicat un număr de 3.424 de sancţiuni contravenţionale în valoare de 569.280 de lei.
În ceea ce privește terenurile neîngrijite de la intrarea în vigoare a HCL nr. 794/2016, până la 30.11.2016 s-au identificat și realizat procedurile privitoare la 44 de terenuri și au fost somați 45 de proprietari.
,,Am inventariat 47 de terenuri neîngrijite care au intrat la supraimpozitare. Vorbim de suprafețe mari de teren care nu au fost curățate de 4-5 ani, iar ca urmare a acțiunilor noastre de verificare și supraimpozitare, proprietarii au început curățarea lor", a subliniat Cristian Beltechi.
Agenții Poliției Locale au mai verificat contractele de salubritate pentru persoanele fizice și juridice, modul de colectare selectivă a deșeurilor de către locatarii asociațiilor de proprietari, dar și depozitările ilegale de deșeuri: ,,Fenomenul depozitărilor ilegale de moloz s-a redus cu 80% față de anul trecut, în urma verificărilor, confiscărilor de mașini și sancțiunilor realizate împreună cu Garda de Mediu", afirmă directorul Cristian Beltechi.
Activitatea de relații cu publicul și dispecerat
Cristian Beltechi a subliniat faptul că Poliția Locală pune un accent deosebit pe relația cu cetățenii. Astfel, în anul 2016, activitatea de secretariat şi relaţii cu publicul a constat în gestionarea unui număr de 11.663 de documente, din care 4.384 de adrese şi 1.641 de sesizări primite de la cetăţeni sau persoane juridice, respectiv 5.638 de acte emise (ex.: somaţii şi notificări privind salubrizarea terenurilor, adrese etc.).
De asemenea, prin implementarea aplicaţiei online Oradea City Report, au fost direcţionate către Dispecerat un număr de 1.832 de petiţii online, care au fost rezolvate în termenul stabilit.
,,Vreau să mulțumesc cetățenilor orașul Oradea pentru promptitudine, deoarece ei colaborează foarte bine cu Poliția Locală și sesizează neregurile observate. În total, anul trecut am avut un număr de 19.144 de contravenții, cu un grad de încasare de 75,24%", a spus Cristian Beltechi.
Legat de activitatea Poliției Locale, viceprimarul Florin Birta a menționat: ,,Pe lângă toate aceste acțiuni realizate în colaborare cu structurile Ministerului de Interne, Poliția Locală are și atribuții foarte importante legat de imaginea, curățenia și calitatea vieții din Oradea. Dacă ați constatat că municipiul este mai curat, că sunt mai puțini cerșetori sau mai puține fațade neîntreținute, este și meritul agenților Poliției Locale. Felicit Poliția Locală pentru că a reușit să schimbe în bine fața orașului și vreau să vă asigur că vom continua și în anul 2017 aceste activități și vom încerca să menținem în continuare calitatea vieții în municipiu".
Totodată, viceprimarul a reamintit că începând de miercuri, 1 februarie, agenții Poliției Locale împreună cu agenții Inspectoratului de Poliție vor relua activitatea de ridicare a mașinilor parcate ilegal în municipiu. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:17 Ora standard a Europei de Est