Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,De la Mica la Marea Unire – personalități care au marcat istoria”

,,Suntem egali, avem aceleași șanse”

,,De la Mica la Marea Unire – personalități care au marcat istoria”

Vineri, 27 ianuarie 2017, elevii claselor a V-a A şi a VII-a B din Şcoala Gimnazială ,,Aurel Pop" Oşorhei, împreună cu elevii Şcolii Gimnaziale Nr. 3 Calea Mare, au sărbătorit împreună Mica Unire din 24 Ianuarie 1859, la Şcoala Gimnazială Nr. 3 Calea Mare - Bihor.

În cadru unui proiect local interdisciplinar, organizat de Şcoala Gimnazială ,,Aurel Pop" Oşorhei, activităţile au fost coordonate de: prof. dr. Tișe Claudia, Țoca Amalia, Szabo Florina, și Miere Călin, de la Şcoala Gimnazială ,,Aurel Pop" Oşorhei şi de prof. Bota Cristina, Gunțiu Angela și Ivan Anghel, de la Şcoala Gimnazială Nr. 3 Calea Mare.
Colaborarea şcolii noastre cu Calea Mare a început în decembrie 2016 în cadrul unui parteneriat mai larg, bazat pe activităţi de voluntariat, înscrise în SNAC, având printre partenerii noştri în proiect: CJRAE Bihor - Programul Strategiei Naționale de Acțiune Comunitară (SNAC), Primăria Oşorhei şi Primăria Lăzăreni, precum şi Casa Corpului Didactic a Județului  Bihor. Această colaborare va continua și în 2017, cu alte activităţi comune, iniţiate de noi, ca şi şcoală voluntară.
Necesitatea cunoașterii trecutului nostru cultural și  istoric, așa cum a fost el în realitate, astăzi devine un lucru obligatoriu pentru toată lumea, în condițiile în care, această lume, în care trăim, este mereu în schimbare. Educația spre patriotism și cunoașterea trecutului nu este ceva efemer, ci devine un lucru obligatoriu, în urma schimbărilor majore care intervin în sec XXI pe plan politic internațional. Copiii noștri au obligația de a-și cunoaște trecutul, așa ea (obligația) nu apare de multe ori în cartea de istorie. Educația totală a unui tânăr depinde și de modul în care în școală le fundamentăm cultura generală.
Ca urmare, proiectul ,,Suntem egali, avem aceleași șanse. De la Mica la Marea Unire - personalități care au marcat istoria", şi-a propus să stârnească interesul elevilor noștri pentru nou, pentru trecut, pentru o ,,altfel de istorie", față de cea studiată în școli până în prezent. Trebuie să vorbim deschis despre subiecte ca: Monarhia și Unirea sau despre alte evenimente care ne-au marcat trecutul. Trebuie să vorbim despre personalitățile culturii românești, care ne-au lăsat o bogată panoplie culturală și națională. Ele au fost modelele pentru un viitor mai bun, au fost liderii României care la momentul respectiv, ne-au creat un destin şi un viitor ca naţiune. Ele (personalitățile) au fost oamenii de cultură sau lumea politică ce a modelat generații. Trebuie să acceptăm că existența noastră națională a fost influențată de activitatea lor, de exemplul lor de viață.
Proiectul şi-a propus ca elevii noștri să cunoască aceste personalități ale culturii românești, care au marcat două momente importante din existența neamului nostru: formarea României Moderne și Marea Unire. Ne-am propus să ieșim în afara tiparelor metodice clasice  impuse, apelând la memoria scrisă și orală care a marcat și caracterizat istoria noastră națională, locală sau internațională. De fiecare dată, discutând cu martorii ocular ai unor evenimente trecute, parcă istoria ni se deschide sub o altă formă. Este nevoie să cunoaștem, este nevoie să nu uităm, avem obligația de a respecta trecutul nostru și de a nu repeta greșelile altora în viitor.
În activitate, am făcut accesibil elevilor noştri, prezentarea și analiza unor momente cheie din istoria noastră legate de: modul de constituire a României Moderne, în urma dublei alegeri al lui Al. I. Cuza din 5-24 ianuarie 1859; modul în care au văzut Ion Creangă și Vasile Alecsandri, această Unire, printr-o scenetă intitulată: ,,Moș Ion Roată și Unirea"; prin descrierea rolului pe care l-a jucat regele Ferdinand I, în constituirea României Unite din 1 Decembrie 1918; iar în final, am dansat împreună ,,Hora Unirii", ca simbol al unităţii naţionale. Materialele realizate de elevii participanţi, au fost expuse şi analizate ad-hoc.
Nu trebuie să uităm că, patriotismul şi identitatea naţională se educă la copil. Ele nu sunt astăzi, nici efemere şi nici perimate. Ele trebuie să devină ceva obligatoriu pentru fiecare dintre noi, dacă ne dorim să avem în viitor, un loc în care să putem spune mândri că suntem români!
Aşadar, ,,suntem egali, avem aceleași șanse"!
Prof. dr. Claudia Tişe
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,De la Mica la Marea Unire – personalități care au marcat istoria”.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:15:36 Ora standard a Europei de Est