Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mașinile parcate nelegal în Municipiul Oradea vor fi ridicate

De la 1 februarie,

Mașinile parcate nelegal în Municipiul Oradea vor fi ridicate

Hotărârea de Guvern nr. 965/2016 a reglementat cadrul legal de ridicare a autovehiculelor.

Reglementarea vine în condițiile în care această măsură a fost suspendată din anul 2015, când prin Decizia nr. 9/2015 pronunţată de Înalta Curte de Casație și Justiție în soluţionarea unui recurs în interesul legii, a tranşat o problemă de drept mult disputată la nivelul instanţelor naţionale în ultimii ani. Aceasta se referea la măsura ridicării vehiculelor staţionate/oprite neregulamentar pe carosabil, măsură ce se dispunea în baza unor hotărâri de consiliu local (HCL), Înalta Curte statuând că ,,procedura de aplicare a măsurii tehnico-administrative constând în ridicarea vehiculelor staţionate/oprite neregulamentar pe partea carosabilă, prevăzută de art. 64 şi art. 97 alin. (1) lit. d) şi alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, nu poate fi reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale."
,,Rațiunea acestei propuneri legislative a pornit de la lipsa unor reglementări adecvate, clare și coerente, adaptate condițiilor existente, în ceea ce privește motivația măsurii de ridicare a autovehiculelor. Ridicarea vehiculelor a devenit o problemă reclamată de numeroși cetățeni, fapt agravat de lipsa locurilor de parcare în număr suficient, în special în cadrul marilor orașe. Practica măsurii de ridicare a acelor autovehicule staționate neregulamentar a ajuns să genereze abuzuri realizate de către cei care pot să dispună această măsură, manifestând în cele mai multe cazuri exces de zel. Măsura dispunerii ridicărilor autovehiculelor trebuie să fie una excepțională, îndreptată asupra acelor autovehicule care într-adevăr blochează circulația rutieră sau constituie un pericol pentru aceasta. Dispoziția de ridicare a autovehiculelor trebuie să justifice această măsură tehnico-administrativă luată. Dacă autovehiculul nu constituie un obstacol sau pericol concret pentru desfășurarea circulației publice, această măsură nu se poate justifica, putând fi considerată abuzivă sau excesivă", se arată în expunerea de motive a proiectului de lege.
Situații în care mașinile pot fi ridicate
Astfel, noul act normativ permite autorității locale ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe drumurile publice. Măsura va putea fi dispusă de un polițist rutier ori de polițistul local, în următoarele situații în care staționarea mașinilor este interzisă pe partea carosabilă a drumului (și situația în care doar una sau două dintre roțile mașinii se află pe partea carosabilă):
*în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;
*în zona de acțiune a indicatorului cu semnificația „Staționarea interzisă" și a marcajului cu semnificația de interzicere a staționării;
*pe drumurile publice cu o lățime mai mică de șase metri;
*în dreptul căilor de acces ce deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice;
*în pante și în rampe;
*în locul unde este instalat indicatorul cu semnificația „Staționare alternantă" (în altă zi sau perioadă decât cea permisă) ori indicatorul cu semnificația „Zonă de staționare cu durată limitată" (peste durata stabilită).
În Municipiul Oradea, mașinile parcate nelegal urmează să fie ridicate începând cu 1 februarie 2017, vehiculele urmând să fie depozitate pe Strada Academiei, pe terenul Municipiului Oradea, în spatele bazei Voința, unde li se va asigura paza.
Șoferul va putea să-și recupereze mașina numai după ce va plăti contravaloarea ridicării, transportării și depozitării acesteia. Totodată, șoferul va fi nevoit să dovedească fie că este proprietar al mașinii, fie că o deține în mod legal.
Tariful perceput pentru ridicare, transport și depozitarea mașinii parcate nelegal este de 300 de lei, la care se adaugă plata custodiei de 2 lei/oră în primele 48 de ore, iar dacă șoferul apare la mașină și operațiunea de ridicare nu se finalizează, acesta va achita 150 de lei. La aceste taxe se adaugă sancțiunea amenzii de 4 puncte pentru staționare interzisă (1 punct echivalând cu 10% din salariul minim pe economie), și încă 3 puncte penalizare.
Primăria perfectează în această perioadă detaliile necesare implementării actului normativ în Municipiul Oradea, astfel încât începând cu prima zi a lunii februarie 2017, autovehiculele parcate ori staționate nelegal să poată fi ridicate în condiții de legalitate.
În acest sens, în cursul zilei de luni, 30 ianuarie, se va semna un protocol de colaborare între Primăria Municipiului Oradea și Poliția Municipiului Oradea, și între Primăria Municipiului Oradea și Poliția Locală Oradea. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:52 Ora standard a Europei de Est