Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Creştere economică, excedent bugetar de 48 de milioane de lei

Raport al Direcţiei Economice a Primăriei Oradea pe 2016

Creştere economică, excedent bugetar de 48 de milioane de lei

Directorul executiv al Direcţiei Economice din Primăria Oradea, Eduard Florea, împreună cu directorii adjuncţi Nadia Haş şi Sorin Iacob au prezentat ieri, 25 ianuarie 2017, într-o conferinţă de presă, raportul de activitate al Direcţiei Economice pe anul 2016.

Raportul Direcţiei Economice arată că în 2016, mai mult de jumătate din bugetul de investiţii de 116 milioane de lei al Municipiului Oradea a fost alocat reabilitării sistemului de termoficare (39%) şi modernizării străzilor (20%), o sumă importantă revenind promovării turismului (8%).
Ca urmare a faptului că în anul 2016 s-au încasat mai mulţi bani decât s-au cheltuit, excedentul bugetar a fost de 48 de milioane de lei, a arătat directorul Eduard Florea. Această sumă va fi alocată în 2017 în întregime investiţiilor.
Din cauza numeroaselor lucrări la proiectele pe fonduri europene, care necesitau finanţare şi din bugetul local, gradul de îndatorare a municipiului în 2016 a fost ridicat (104 milioane de lei). În cursul anului au fost rambursate creditele către UE şi CEC, iar creditul ING a fost renegociat, astfel că datoria publică a oraşului scade în 2017 la 76 de milioane de lei.
Directoarea Nadia Haş a prezentat activitatea Direcţiei Economice, începând cu enumerarea activităţilor care intră în competenţa acestei direcţii şi continuând cu  indicatorii de performanţă pentru anul 2016, evoluţia încasărilor din cote IVG, veniturile bugetului local, structura cheltuielilor de investiţii, datoria publică şi situaţia economică a oraşului Oradea văzută de Agenţia internaţională Fitch Ratings.
,,Anul 2016 nu a fost un an atât de greu ca cel din 2015. Anul 2016 a fost un an marcat de rambursarea creditului CEC, credit contractat pe un an de zile pentru susţinerea financiară a plăţilor pe proiectele europene. Totodată, având în vedere modificările aduse de Codul fiscal, a trebuit să organizăm mai multe sesiuni de instruire a personalului. În ceea ce priveşte situaţia veniturilor proprii, anul trecut am înregistrat o creştere a acestora cu 10% faţă de anul 2015. Dacă ne referim la calificativele de rating acordate de Agenţia internaţională Fitch Ratings, acestea arată o economie în dezvoltare, continuitate politică la nivel local, performanţe financiare solide şi un cadru legislativ stabil", a spus directoarea adjunctă a Direcţiei Economice Nadia Haş.
În continuare, dl. Sorin Iacob a arătat că anul 2016 a adus schimbări importante în ceea ce priveşte principiile de impozitare, fapt care a dus şi la o creştere a numărului de contribuabili, atât persoane fizice, cât şi persoane juridice.
,,Astfel, dacă în 2015 se impozitau doar terenurile concesionate de la stat, din anul 2016 se impozitează şi clădirile concesionate de la stat. Acest fapt a dus la creşterea numărului de contribuabili la bugetul local, astfel că de la începutul anului 2016 şi până la mijlocul său a trebuit să ne ocupăm de lărgirea bazei de date. În ceea ce priveşte situaţia încasării creanţelor fiscale, în anul 2016 s-a înregistrat o creştere a debitelor, dar şi a masei impozabile. Orădenii în continuare fac cele mai multe plăţi prin casierie, fapt care face ca numărul persoanelor care stau la coadă să crească.  Ne-am bucura dacă sistemul online ar fi mult mai folosit de către orădeni", a spus directorul adjunct Sorin Iacob.
În final, directorul executiv al Direcţiei Economice Eduard Florea a prezentat obiectivele avute în vedere pentru anul 2017. ,,Un prim obiectiv este îmbunătăţirea relaţiei cu contribuabilii prin suplimentarea personalului de la ghişee în anumite intervale orare, implementarea unui sistem de numere de ordine pentru gestionarea fluxului de persoane la ghişee şi încasarea online a abonamentelor de parcare şi notificarea clienţilor prin SMS şi e-mail în privinţa datei de expirare. Un alt obiectiv este promovarea mijloacelor de plată online, eventual găsirea unei modalităţi de bonificare a celor care efectuează astfel de plăţi. Totodată, Direcţia Economică va desfăşura acţiuni concentrate în cazul societăţilor aflate în insolvenţă şi care deţin  bunuri imobile", a spus dl. Eduard Florea. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:22 Ora standard a Europei de Est