Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A.S.C.O. a prezentat benefiiciile, serviciile și programele sociale derulate în 2016

Miercuri,

A.S.C.O. a prezentat benefiiciile, serviciile și programele sociale derulate în 2016

Viceprimarul Municipiului Oradea, dl. Florin Birta, în calitate de coordonator al Administrației Sociale Comunitare Oradea, împreună cu directorul general al instituției, dna. Arina Moș, au susținut ieri, 18 ianuarie 2017, o conferință de presă, în care au prezentat raportul de activitate al instituţiei pe anul 2016.

În deschiderea conferinţei, directorul ASCO a mulţumit tuturor colegilor și colaboratorilor pentru sprijinul oferit  în vederea realizării obiectivelor propuse și a salutat prezența viceprimarului Florin Birta.
Conform precizărilor directorului ASCO, Arina Moş, ,,2016 a fost un an în care s-a muncit, având în vedere faptul că în spatele fiecărui act emis de către instituție stă povestea de viață a unui om, a unei familii sau a unui copil. Administrația Socială Comunitară Oradea a reușit să-și realizeze unul dintre obiectivele asumate, respectiv achiziționarea celui de-al treilea unit dentar, pentru a putea dezvolta servicii stomatologice gratuite la standarde europene pentru elevii din Municipiul Oradea, având în vedere faptul că mulți părinți nu își permit să acceseze servicii stomatologice private. Astfel, în luna septembrie, Administrația Socială Comunitară Oradea a dat în funcțiune cel de-al treilea unit dentar care a fost instalat la cabinetul stomatologic din cadrul Liceului Teoretic ,,Onisifor Ghibu". Acesta deservește, alături de celelalte două, situate în cabinetele școlare stomatologice din cadrul Colegiului Național ,,Mihai Eminescu" și al Liceului Teoretic ,,Aurel Lazăr", toţi elevii care frecventează unităţile de învăţământ din Municipiul Oradea. ,,Când poți să înființezi un serviciu care să vină în sprijinul celor mai puțin norocoși este cea mai frumoasă parte a asistenței sociale", a precizat Arina Moș. În ceea ce privește eficientizarea Centrului de Îngrijire şi Educaţie Timpurie - creşe, pornind de la premisa că educația este procesul prin care se realizează formarea și dezvoltarea personalității umane, având la bază principii și valori, ca educația continuă, fiecare copil fiind unic, cu nevoile lui particulare, fiecare act de îngrijire fiind un demers educativ, în anul 2016, s-a desfășurat programul ,,Școala părinților". Obiectivul principal a fost prezentarea principiilor cheie care îi vor ajuta pe părinți să înțeleagă mai bine nevoile copiilor și să dezvolte o relație de atașament cu copii lor, într-o formă ușor de asimilat și într-un context suportiv, iar temele abordate au fost: neascultarea, încăpățânarea, anxietatea de separare, cum să construiești o relație pozitivă cu copilul, dezvoltarea psiho-motrică a copilului mic și convulsiile febrile la copilul mic.
Centrul de Îngrijire de Zi Oradea, serviciu care funcționează în structura Administrației Sociale Comunitare Oradea, începând cu luna mai 2016, a găzduit anul trecut un număr de 80 de copii din familii aflate în situație de risc social, dezorganizate, asistate social care au beneficiat de serviciile centrului, două mese pe zi, activități de îngrijire, educație, recreere-socializare, consiliere și orientare școlară.
De serviciile oferite în cadrul Centrului de Reintegrare Socială  (Str.Vămii Nr.34/A), în 2016, au beneficiat 95 de persoane, în decursul anului 8 beneficiari fiind reintegrați în familie. Centrul oferă servicii de asistență socială, servicii de cazare, alimentație adecvată, servicii de îngrijire personală, consiliere psihologică și juridică, asistență medicală și activități de socializare.
Compartimentul Cabinete Medicale Şcolare din cadrul Serviciului Programe Sociale, a asigurat în anul 2016 asistenţa medicală preventivă și curativă pentru preşcolarii, elevii şi studenţii care frecventează cele 44 de grădiniţe, 37 de şcoli şi licee publice din Municipiul Oradea şi facultăţile din cadrul Universităţii din Oradea.
În cadrul Adăpostului de Noapte de pe Str.Gutenberg Nr.8, au beneficiat de cazare un număr de 178 de persoane, din care 12 s-au angajat, iar 7 persoane s-au reintegrat social, mutându-se în chirie, datorită îndrumărilor și consilierii din partea personalului adăpostului. 40 de persoane au fost sprijinite în vederea întocmirii actelor de identitate, 32 au beneficiat de sprijin în vederea unui consult medical și obținerea medicației necesare.
La Centrele sociale cu destinaţie multifuncţională, Dignitas şi Candeo, 69 de persoane au beneficiat de servicii de cazare şi de consiliere psiho-socială individuală. ASCO a derulat anul trecut, alături de cele menționate mai sus, şi alte programe: distribuirea ajutoarelor alimentare provenite din stocurile de intervenţie comunitare prin programul POAD, organizarea Zilei Persoanelor Vârstnice, în cadrul căreia au fost serviți cu o masă caldă aproximativ 100 de vârstnici, iar în cadrul acțiunii ,,Prânzul pe roți pentru oamenii străzii", în perioada decembrie 2015 - martie 2016, au fost împărțite 800 de porții de hrană caldă și ceai persoanelor fără adăpost. Cu ocazia Zilei Veteranilor de Război, în luna aprilie, Administraţia Socială Comunitară Oradea a dăruit celor 46 de veterani de război, diplome de recunoştinţă şi pachete cu fructe şi dulciuri.
„Unul dintre obiectivele majore ale Administrației Sociale Comunitare Oradea, pentru anul 2017, este dezvoltarea unui centru social rezidențial pentru persoane adulte. De asemenea vom continua să depunem toată diligența pentru creșterea calității serviciilor sociale care va determina creșterea gradului de independență a beneficiarilor, pentru creșterea calității serviciilor sociale acordate persoanelor fără adăpost cazate în Adăpostul de noapte. Dorim dezvoltarea unor programe de sănătate care au ca scop prevenirea unor afecţiuni cu incidenţă crescută în rândul copiilor de vârstă școlară, și nu în ultimul rând promovarea imaginii instituției în relația cu cetățenii și familiarizarea în permanență a publicului cu beneficiile și serviciile oferite de către instituție", a mai spus Arina Moș.
La  finalul conferinței, viceprimarul Florin Birta a precizat: ,,Acesta este primul raport de activitate la care particip în calitate de viceprimar. Dacă până acum, administrației locale i se punea eticheta de a nu fi foarte prietenoasă cu zona socială, eu m-am convins, în urma proiectelor prezentate de către ASCO, că Oradea este chiar un oraș social. O felicit pe d-na Arina Moș pentru tot ce face. Munca ce se desfășoară aici este o muncă grea, dar sunt convins că mulțumirea este pe măsură, mai ales când proiectele sunt duse la bun sfârșit. Indiferent ce proiecte de infrastructură a derulat Primăria Oradea, s-a avut în vedere și acordarea unui ajutor pentru realizarea proiectelor sociale, iar acest lucru se vede în cele șase centre sociale, în condițiile oferite de creșele orădene, dar și în alte domenii sociale. Vreau să precizez că am găsit și vom găsi în continuare resursele necesare pentru a sprijini serviciile și programele sociale ale comunității, vom încuraja întotdeauna munca și nu vom sprijini nemunca. Vă doresc mult succes în continuare și vă asigur de tot sprijinul în vederea dezvoltării unor noi servicii în comunitate". (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:10:22 Ora standard a Europei de Est