Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primarul Ilie Bolojan a prezentat prioritățile administrației locale pe anul 2017

Astăzi

Primarul Ilie Bolojan a prezentat prioritățile administrației locale pe anul 2017

Primarul Ilie Bolojan a prezentat azi, 18 ianuarie 2017, într-o conferinţă de presă, prioritățile administrației locale pe anul 2017.

„Ne dorim ca Oradea să fie în continuare un oraş care se dezvoltă, în care primăria creează condiţii pentru dezvoltare, prin realizarea investiţiilor publice necesare. Ţinta noastră este să menţinem şi anul acesta un buget de investiţii de cel puţin 10 milioane de euro, în afara altor finanţări de tip european, guvernamental sau parteneriate public-privat", a spus primarul Ilie Bolojan, în deschiderea conferinţei de presă.
Reducerea impactului măsurilor guvernamentale asupra bugetului local
Având în vedere că la începutul acestui an Guvernul României a adoptat o serie de măsuri care au un impact negativ asupra bugetului orașului Oradea, iar valoarea acestor măsuri se ridică la peste 2 milioane de euro, în cazul în care administrația locală nu adoptă o serie de măsuri de corecție a acestor sume, bugetul de investiții se va reduce cu aproximativ 20%, a spus Ilie Bolojan.
Primarul a exemplificat ce ar presupune acest minus în buget pentru Municipiul Oradea. Astfel, din acești bani într-un an s-ar putea construi un pod cu două benzi peste Crișul Repede (cost de aproximativ 3 milioane euro), s-ar putea reabilita toate fațadele din piețele centrale (aproximativ 4 milioane de euro), iar realizarea unui pasaj subteran cu patru benzi peste centură ar costa aproape 5 milioane euro.
Având în vedere această situaţie, primarul a anunțat că s-a luat decizia să se aducă corecții față de aceste măsuri, în așa fel încât să se mențină bugetul de investiții.
Conform explicațiilor date de primar, influențele care au făcut ca administrația locală să aibă cheltuiala suplimentară de 2 milioane euro sunt:
*Majorarea salariilor în administrația locală cu 20% începând de 1 februarie.
*Eliminarea impozitului pentru unele tranzacții imobiliare
*Anularea unor taxe de stare civilă, de permise auto și de înmatriculare auto ce constituiau venituri pentru bugetul local.
*Finanțarea integrală de la bugetul de stat a drepturilor asistenților persoanelor cu handicap sau a indemnizațiilor persoanelor cu handicap.
,,Cu toate aceste influențe directe și indirect vom avea de acoperit un deficit de 2 milioane euro pe acest an, dacă nu facem acest lucru ne vom reduce investițiile cu aproximativ 20%. În această situație am luat decizia să luăm niște măsuri de corecție a acestui deficit, măsuri pe care le vom adopta în următoarea ședință a Consiliului Local. Aceste măsuri presupun reducerea de personal la nivelul Primăriei Oradea, eliminarea unor drepturi care sunt astăzi în vigoare a personalului Primăriei Oradea, reducerea cheltuielilor de funcționare a primăriei, creșterea unor venituri prin mărirea unor taxe pe care le încasăm, reducerea unor alocări către companiile publice locale, care vor trebui să ia și ele anumite măsuri pentru a-și crește eficiența, astfel încât să menținem acest buget de investiții", a declarat Ilie Bolojan.
Finalizarea documentației proiectelor majore ce ar urma să fie finanțate din fonduri europene
O a doua prioritate pentru administrația locală presupune finalizarea documentației proiectelor majore ce ar urma să fie finanțate din fonduri europene. Primarul a enumerat câteva obiective mai importante pe care administrația locală dorește să le înceapă încă din anul acesta:
*Construirea unui pod rutier peste Crișul Repede în zona pasarelei de lângă Informatica S.A. - lucrarea va ține aproximativ 2 ani, cu o valoare de aproximativ 3 milioane de euro.
*Extinderea liniilor de tramvai în zona Universității, proiect în stare avansată; urmează să se aprobe indicatorii tehnico-economici și să se demareze procedura de licitație pentru execuție a lucrărilor, proiectul se va realiza în decurs de doi ani, valoarea lui fiind estimată la 8 milioane euro.
*Realizarea legăturii dintre zona Străzii Bihorului și girația de la magazinul Real din Episcopia, în așa fel încât să existe o legătură din zona Nufărul-Velența, de la Podul Mareșal Prezan și până în zona de nord a orașului, durata lucrărilor la acest proiect fiind de 18 luni.
*Extinderea și reabilitarea zonelor pietonale în centru prin reabilitarea și extinderea pietonalei pe Str. V. Alecsandri și Pieței Ferdinand, astfel încât zona centrală să devină preponderent o zonă pietonală.
,,Aceste lucrări ar urma să fie începute în avans, urmând să fie finanțate din banii europeni. Tot din banii europeni avem intenția să finalizăm documentațiile în acest an, urmând ca lucrările să fie începute în anii următori. Vorbim de îmbunătățirea circulației auto în zona Centrului Civic, reabilitarea rețelelor de termoficare - etapa a III-a, construcția parcărilor supraterane în zona centrală, amenajarea acceselor și spațiilor de parcare la noua sală de sport precum și realizarea unui pasaj suprateran peste girația de pe centură în zona Universității, precum și începerea lucrărilor la Campusul Universitar integrat", a menționat primarul.
Stări de fapt a căror rezolvare constituie o prioritate pentru administrația locală
Conform detaliilor date de către primar, aceste stări de fapt presupun niște probleme generate de unele situații neprevăzute sau unele aspecte care vin din trecut sau au impact social important. Astfel, pot fi menționate în categoria acestor obiective continuarea lucrărilor în sistemul de termoficare - reabilitarea cât mai rapidă a rețelelor de termoficare în vederea creșterii calității serviciilor și funcționării eficiente, începerea lucrărilor de consolidare în zona alunecării de teren de pe Dealul Ciuperca și refacerea lucrărilor, realizarea legăturii directe dintre Strada E. Teodoroiu și Strada Bihorului pe drumul expres, relocarea Pieței Obor pe noul amplasament din cauza construirii noii săli de sport polivalente, precum și îmbunătățirea colectării deșeurilor în oraș în vederea creșterii curățeniei și a reducerii impactului taxei de depozitare.
Alte priorități pentru administrația locală
O altă direcție presupune faptul ca Oradea să rămână un oraș competitiv, un oraș care să se mențină în topul orașelor în care merită să investești. În acest sens, va fi important pentru administrația locală ca în anul 2017 să continue lucrările în Parcul Industrial II, să atragă investitori, colaborarea cu firmele din Oradea, realizarea de parteneriate publice-private, punerea în valoare a tuturor oportunităților pe care orașul oferă.
De asemenea, o prioritate o constituie adaptarea învățământului orădean la realitatea economică. De exemplu, se va pune la punct integral internatul de la Eurobusiness Parc, astfel încât cei care provin din mediul rural și care vor să învețe o meserie să se poate caza în condiții bune în Oradea.
Primarul Ilie Bolojan a subliniat şi importanţa continuării reabilitării centrului istoric al oraşului. În anul 2017, administrația locală va începe reabilitarea mai multor clădiri monument din centru, precum casa Adorjan, a tuturor clădirilor din Piața Ferdinand; practic toate clădirile importante de pe pietonal vor fi reabilitate în anul 2017 și în cursul anului viitor.
Municipalitatea are în vedere şi organizarea unor evenimente culturale în municipiu. Se are în vedere organizarea unor evenimente constante, unele prin colaborare cu instituţiile aflate în subordinea Consiliului Judeţean - teatrul, filarmonica etc.
O prioritate o constituie şi îmbunătățirea în continuare a serviciilor publice din municipiu. Acest lucru presupune, spre exemplu, investiții în sănătate (mutări de secții între Spitalul Județean și Spitalul Municipal, extinderea clădirii de primire urgențe la parter cu etajul I format din laborator, sterilizare și farmacie, iar spațiile eliberate să fie puse la dispoziția spitalului pentru secții), îmbunătăţirea calităţii apei pe malul stâng al Crişului, extinderea spaţiilor verzi şi altele. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:54 Ora standard a Europei de Est